Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen Master Opleidingen in Games Technology ?

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 16:03
Zoals de topictitel al een beetje verklaart, ik ben op zoek naar (mensen met ervaringen met) Master opleidingen (MSc) in de richting van games development/technology. Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn Bachelor Informatica aan de Hogeschool van Amsterdam (mijn major is Game Technology), en ik zou graag verder willen studeren. Nu heb ik twee verschillende universitaire studies op het oog, deze zijn volgens mij de enigen in Nederland op het moment.

Master Gaming aan de Universiteit van Amsterdam
Gezien dit een vrij nieuwe studierichting is en een richting (track) binnen AI zou ik graag willen weten in hoeverre de focus daadwerkelijk ligt op het ontwikkelen van Games en de verschillende aspecten die daarbij komen kijken. Ik zie bijvoorbeeld dat de verschillende vakken die de Master heeft ook bij diverse andere AI tracks te vinden zijn, iets wat erop kan duiden dat het misschien niet helemaal samenhangt.

Master Game & Media Technology aan de Universiteit Utrecht
Deze opleiding ziet er vrij veelbelovend uit; Simpel gezegd zou ik willen weten of dat daadwerkelijk het geval is, en hoe goed de faculteit te bereiken is vanaf het Centraal station.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hey, interessant, ik ben na die studiejaar (eindelijk in gódsnaam) klaar met m'n bachelor AI te Groningen.

Eens even wat rondneuzen...

Hmm, computer vision is opzich iets dat ik kei-interessant vind :)

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 16-10-2006 17:27 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
hoe goed de faculteit te bereiken is vanaf het Centraal station.
Valt onder de Beta faculteiten, dus waarschijnlijk zit je dan op de Uithof. Daar gaan tijdens de spits ongeveer 10-12 bussen per uur heen, ze doen er max. 20 minuten over.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 16:03
Allright dat klinkt best goed :) Ik was een beetje bang dat het slecht bereikbaar was omdat het zo remote ligt in Utrecht, maar als er 20 bussen per uur rijden dan is dat geen probleem :) Point is ik moet wel van vrij ver komen wanneer ik in Utrecht wil gaan studeren, dus ik heb er wel baat bij dat het goed bereikbaar is. Zoals het er nu naar uitziet is het ongeveer 1.5 uur reizen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> WI

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 06:59:
[...]

Valt onder de Beta faculteiten, dus waarschijnlijk zit je dan op de Uithof. Daar gaan tijdens de spits ongeveer 10-12 bussen per uur heen, ze doen er max. 20 minuten over.
Tijdens de spits gaan er iets meer bussen, ik gok dat er elke minuut in ieder geval wel een bus vertrekt (er rijden 2 lijnen naar de Uithof toe). Echter is het zo dat het in de spits (m.n. 's ochtends rond half 9) MEGA MEGA druk is in die bussen. Elke minuut rijdt er dus zo'n lange bus voorbij, die stampvol zit.

Als je elke dag om 9 uur moet beginnen zou ik je willen adviseren een fiets te regelen (hoewel dat ook een ramp is op het station, maar moet lukken) en dan naar de uithof te fietsen. Is ongeveer kwartiertje fietsen maar een stuk sneller dan rond deze tijd met de bus...
Pagina: 1