Zoals de topictitel al een beetje verklaart, ik ben op zoek naar (mensen met ervaringen met) Master opleidingen (MSc) in de richting van games development/technology. Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn Bachelor Informatica aan de Hogeschool van Amsterdam (mijn major is Game Technology), en ik zou graag verder willen studeren. Nu heb ik twee verschillende universitaire studies op het oog, deze zijn volgens mij de enigen in Nederland op het moment.
Master Gaming aan de Universiteit van Amsterdam
Gezien dit een vrij nieuwe studierichting is en een richting (track) binnen AI zou ik graag willen weten in hoeverre de focus daadwerkelijk ligt op het ontwikkelen van Games en de verschillende aspecten die daarbij komen kijken. Ik zie bijvoorbeeld dat de verschillende vakken die de Master heeft ook bij diverse andere AI tracks te vinden zijn, iets wat erop kan duiden dat het misschien niet helemaal samenhangt.
Master Game & Media Technology aan de Universiteit Utrecht
Deze opleiding ziet er vrij veelbelovend uit; Simpel gezegd zou ik willen weten of dat daadwerkelijk het geval is, en hoe goed de faculteit te bereiken is vanaf het Centraal station.
Master Gaming aan de Universiteit van Amsterdam
Gezien dit een vrij nieuwe studierichting is en een richting (track) binnen AI zou ik graag willen weten in hoeverre de focus daadwerkelijk ligt op het ontwikkelen van Games en de verschillende aspecten die daarbij komen kijken. Ik zie bijvoorbeeld dat de verschillende vakken die de Master heeft ook bij diverse andere AI tracks te vinden zijn, iets wat erop kan duiden dat het misschien niet helemaal samenhangt.
Master Game & Media Technology aan de Universiteit Utrecht
Deze opleiding ziet er vrij veelbelovend uit; Simpel gezegd zou ik willen weten of dat daadwerkelijk het geval is, en hoe goed de faculteit te bereiken is vanaf het Centraal station.