Toon posts:

Tegel onder frontspeakers en subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een laminatenvloer heb wil ik graag tegels onder de beide frontspeakers en subwoofer plaatsen ivm het meetrillen van de vloer bij lage frequenties.
Omdat de frontspeakers onder een schuin dak staan (zolder) heb ik niet de mogelijkheid om hele dikke tegels te gebruiken. Meestal worden hiervoor stoeptegels gebruikt.
Mijn vraag kan het ook met tegels met een dikte van ca. 15 mm ?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het effect lijkt me beter als je zo op rubber tegels of piepschuim ofzo zet. 15 mm is niet heel veel maar het zal vast wel een beetje helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:19:
Het effect lijkt me beter als je zo op rubber tegels of piepschuim ofzo zet. 15 mm is niet heel veel maar het zal vast wel een beetje helpen :)
Onder de frontspeakers zitten spikes die door rubber en piepschuim heengaan.
Met rubber en piepschuim staan de speakers volgens mij niet echt stevig.

Verwijderd

Wat denk je van die speciale rubber tegels voor bij speeltuinen enzo?
Daar zit en rubber op, en je hebt een laag beton eronder. Dat rubber daarop is ook vrij hard, daar gaan die voetjes niet zo maar doorheen.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien handiger om er wasmachinedoppen onder te plaatsen? Zijn ook van rubber, te koop bij de Gamma. Gebruik ze zelf al jaren en ze werken fantastisch. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:38:
Wat denk je van die speciale rubber tegels voor bij speeltuinen enzo?
Daar zit en rubber op, en je hebt een laag beton eronder. Dat rubber daarop is ook vrij hard, daar gaan die voetjes niet zo maar doorheen.
Zijn die tegels 15mm dik ?

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Is het niet mogelijk de boxen 5 cm naar voren te verplaatsen en andere tegels te nemen, want ik denk dat die speeltuintegels wel minsten 30mm dik zullen zijn...

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Het liefste gebruik ik een tegel van steen voor de stabiliteit met daaronder anti-slip rubbbers.
Voorwaarde is dus dat die niet dikker wordt dan ca. 15mm. Is dit dik genoeg om de trillingen van de vloer op te heffen bij lage frequenties ?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
dat zal je moeten proberen...

en zijn daar niet speciale dopjes voor? heb ze n keer gezien bij een audiofiel thuis..

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
XplodingForce schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:55:
Is het niet mogelijk de boxen 5 cm naar voren te verplaatsen en andere tegels te nemen, want ik denk dat die speeltuintegels wel minsten 30mm dik zullen zijn...
Ik heb de boxen al behoorlijk ver naar voren geschoven, nog verder en ze staan te ver in de kamer voor mijn gevoel. (Dan moet ik nog ca 40cm naar voren). Kamer is al niet zo heel groot.
Boxen staan nu zo'n 60cm van de achterwand en 30cm van de zijkant.

Verwijderd

Topicstarter
Japidoff schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:01:
dat zal je moeten proberen...

en zijn daar niet speciale dopjes voor? heb ze n keer gezien bij een audiofiel thuis..
Zijn dopjes alleen voldoende ? Uit wat voor materiaal bestaan deze dopjes ?
Op een houten/laminaat vloer raadt men toch meestal een tegel aan met daaronder rubber of antislip rubbers ?
In beide frontspeakers zit namelijk een behoorlijke woofer (MS908).
Pagina: 1