Toon posts:

SQR05?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Momenteel ben ik bezig mijn Amd Athlon 64 3500+ Venice over te clocken. Ik heb hem momenteel op 2755 (bus:250, multiplier:11) mhz lopen (stabiel). Als ik hoger ga (met het Cpu voltage, multiplier of bus speed) gaat het fout, als ik dan super Pi 1m start, geeft hij iets aan met of SQR05 of een andere foutmelding, nou heb ik al begrepen van google ;) dat het komt doordat hij te ver overgeclockt is (dat zou iedereen kunnen raden). maar nu is mijn vraag, op wat voor een manier kan ik hem verder overclocken terwijl hij nog wel stabiel loopt??
Mijn specs:

3500+ venice (zalman cooled)
asus a8n sli premium
2x512 mb kingston hyperx
Moeten jullie meer weten, laat t dan ff weten

alvast bedankt :) ,
raphael

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik weet niet wat de default multiplier is, maar je kan een lagere proberen en dan uiteraard weer de FSB verhogen. Volgens mij kon je dit zelf ook wel vinden?

[edit]
-Ik neem aan dat je de HTT multiplier ook al heb verlaagd naar 3x zodra je boven de 250mhz gaat?
-Loopt je geheugen mee op 1:1? Anders een divider toepassen

[ Voor 34% gewijzigd door aramdin op 16-10-2006 17:17 ]

Instagram / YouTube

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Wat zijn de temperaturen? Als die al redelijk hoog zijn denk ik dat je tegen de max van je core aanzit.
Misschien heb je gewoon pech dat je een wat slechtere core te pakken hebt.

Kijk inderdaad eens naar je HTT multiplier. Je htt bus mag eigenlijk niet boven de 1000Mhz uitkomen. Het kan ook zijn dat je geheugen niet verder wil clocken. Probeer het geheugen eens op 166 of 133Mhz in te stellen. Dan loopt het wel langzamer maar dan kun je mooi verder zoeken wat de max snelheid van je core is. Dan kun je de boel daarna gaan afstellen op de beste performance.

Verwijderd

Topicstarter
hey,
alvast bedankt ;) toen ik dus mn multiplier naar 3x deed (wat ik idd was vergeten _/-\o_ ) en de fsb naar 260 zetten werd het daar in die bigtower van me wat te warm :P het core gebruik was ook constant 1--% :| ,beetje raar...ik denk dat ik niet tegen de pc limiet aanzit, maar wel tegen mijn mentale limiet :P het idee om (alweer, half jaar geleden met 3000+) een pc op te blazen trekt me niet erg aan. Er is een ding wat ik niet snap, en dat is die HTT bus :| ...htt multiplier is doodsimpel te vinden in de bios, maar waar zit die htt bus (en als het niet letterlijk zo heet, hoe heet het dan??)Bedankt trouwens voor de tip om mijn geheugen op een lager pitje te zetten arno e _/-\o_ ik ga weer vrolijk verder, en laat het wel weer horen als er wat is, mocht er iemand nog een goede tip, goed advies of enkel kritiek hebben (specialiteit van de meest mede forummers hier ;) ) laat het dan maar even horen.
Raphael

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:51:
hey,
alvast bedankt ;) toen ik dus mn multiplier naar 3x deed (wat ik idd was vergeten _/-\o_ ) en de fsb naar 260 zetten werd het daar in die bigtower van me wat te warm :P het core gebruik was ook constant 1--% :| ,beetje raar...ik denk dat ik niet tegen de pc limiet aanzit, maar wel tegen mijn mentale limiet :P het idee om (alweer, half jaar geleden met 3000+) een pc op te blazen trekt me niet erg aan. Er is een ding wat ik niet snap, en dat is die HTT bus :| ...htt multiplier is doodsimpel te vinden in de bios, maar waar zit die htt bus (en als het niet letterlijk zo heet, hoe heet het dan??)Bedankt trouwens voor de tip om mijn geheugen op een lager pitje te zetten arno e _/-\o_ ik ga weer vrolijk verder, en laat het wel weer horen als er wat is, mocht er iemand nog een goede tip, goed advies of enkel kritiek hebben (specialiteit van de meest mede forummers hier ;) ) laat het dan maar even horen.
Raphael
Temperaturen zaten toen hij op de 2800 mhz zat, rond de 45 graden (het werd met de seconde warmer, erg appart)