Graag wil ik een aantal gameservers gaan hosten (non profit).
Nu is mijn vraag waar ik in mijn geval het best voor kan kiezen.
Mijn idee is om 4 tot 6 counter-strike 1.6 'public' game servers op te zetten.
Per server wil ik graag 18 slots (2 private).
Het lijkt me dat ik moet rekenen op een gemiddelde full load van 50% per dag per server.
Ik gebruik namelijk nederlandse hostnames en ga uit van een minimum aan buitenlandse bezoekers.
Als ik me niet vergis trekt een speler op een server gemiddeld 5 kb/s.
Dit houd in dat ik per server 5kb(per seconde)*60=300kb(per minuut) *60=18.000kb(per uur) *12=216mb(per halve dag per speler)*18(spelers)=3888mb(volle server 50% load per dag).
Dit houd dus in dat ik per maand 120gb per gameserver per maand aan traffic heb.
Wat erop neer komt dat ik 600gb (5 server) traffic per maand zou moeten aanschaffen.
Volgens mij maak ik hier ergens een rekenfout?
Zo niet, wat is dan financieel gezien het meest geschikt voor mij.
ik wil zelfs nog wel een (tweedehands) server aanschaffen voor een co-locatie.
Nu is mijn vraag waar ik in mijn geval het best voor kan kiezen.
Mijn idee is om 4 tot 6 counter-strike 1.6 'public' game servers op te zetten.
Per server wil ik graag 18 slots (2 private).
Het lijkt me dat ik moet rekenen op een gemiddelde full load van 50% per dag per server.
Ik gebruik namelijk nederlandse hostnames en ga uit van een minimum aan buitenlandse bezoekers.
Als ik me niet vergis trekt een speler op een server gemiddeld 5 kb/s.
Dit houd in dat ik per server 5kb(per seconde)*60=300kb(per minuut) *60=18.000kb(per uur) *12=216mb(per halve dag per speler)*18(spelers)=3888mb(volle server 50% load per dag).
Dit houd dus in dat ik per maand 120gb per gameserver per maand aan traffic heb.
Wat erop neer komt dat ik 600gb (5 server) traffic per maand zou moeten aanschaffen.
Volgens mij maak ik hier ergens een rekenfout?
Zo niet, wat is dan financieel gezien het meest geschikt voor mij.
ik wil zelfs nog wel een (tweedehands) server aanschaffen voor een co-locatie.