Ik heb een msi moederbord uit een packbell in me computer zitten. Het gaat om het moederbord MSI 6323. iedere keer als je de pc opstart zie je niet wat hij doet bij het opstarten maar je ziet een packbell logo. Is het ook mogelijk dat logo weg te kijgen bij het opstaten. Ik heb al in de bios gekeken of ik hem kon uitschakelen maar dat lukt me niet. Weet iemand wat ik hier aan kan doen.
onscreen logo show/view uitzetten in de bios.
[ Voor 21% gewijzigd door Vincenz0 op 16-10-2006 16:09 ]
Coding 4 Fun!
Verwijderd
ik heb dit ook bij mn Msi 6535, maar bij mij heeft het geholpen door het bios te flashen met die van een andere 65xx
Kan je me ook vertellen waar ik dit kan vinden in de bios. Ik ben de bios al meerdere keren door gelopen maar ik kon niks vinden.Vincenz0 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:09:
onscreen logo show/view uitzetten in de bios.
bij mijn msi in advanced bios options.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:16:
[...]
Kan je me ook vertellen waar ik dit kan vinden in de bios. Ik ben de bios al meerdere keren door gelopen maar ik kon niks vinden.
Coding 4 Fun!
Zou je ook kunnen vertellen waar ik die bios flas kan downloaden ik een msi 6323 versie 2Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:12:
ik heb dit ook bij mn Msi 6535, maar bij mij heeft het geholpen door het bios te flashen met die van een andere 65xx
Volgens mij hebben die 'merk-pc's' wel eens de advanced options in het bios gelockt. In dat geval zul je dus even moeten googlen hoe je er toch bij kan komen (wachtwoord oid).
Wellicht heb ik het verkeerd, maar als ik je post bekijk samen met je post historie heb ik het gevoel dat je nog niet veel ervaring hebt met iig deze aspecten van computers e.d. Daarom vraag ik mij af hoe verstandig het is om te gaan hobby-bobben en bios flashen als je niet goed weet waar je aan begint, en zeker geen echt goede reden hebt om het te doen. Een logo van een fabrikant is natuurlijk vervelend, maar wellicht loont het de moeite eerst zelf je eens goed te verdiepen in de materie, en vast voorbereid zijn om mogelijke (ingrijpende) gevolgen.
sowieso toont je ts weinig eigen inzet
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Bij mij staat niet bij advanced bios options. Kan het niet zijn dat verborgen is. Als dat zo is weet iemand dan hoe je bij die verborgen opties kan komen in de bios
Ik zit op een mbo niveau 4 ICT opleiding 2e jaar. Maar het probleem met mij is dat ik slecht ben met nederlands. Ik heb best veel verstand van computers.bonzz.netninja schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:27:
Wellicht heb ik het verkeerd, maar als ik je post bekijk samen met je post historie heb ik het gevoel dat je nog niet veel ervaring hebt met iig deze aspecten van computers e.d. Daarom vraag ik mij af hoe verstandig het is om te gaan hobby-bobben en bios flashen als je niet goed weet waar je aan begint, en zeker geen echt goede reden hebt om het te doen. Een logo van een fabrikant is natuurlijk vervelend, maar wellicht loont het de moeite eerst zelf je eens goed te verdiepen in de materie, en vast voorbereid zijn om mogelijke (ingrijpende) gevolgen.
Het plaatje komt voor dat windows start. Er staat onder dat ik op f2 kan drukken om in de bios te gaan en escape om het weg te krijgen en te zien wat de pc doet met opstarten. maar ik wil graag dat het logo helemaal niet meer weer komt.Palomar schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:33:
Soms kun je dat plaatje ook wel tijdelijk wegkrijgen door op TAB te drukken als het in beeld staat.
Als de optie niet in het BIOS zit (meestal bij Advanced BIOS features) zal het lastig worden.
Als het een Award BIOS is zou je misschien met Modbin eens wat kunnen proberen. Er zijn ook progjes waarmee je het plaatje aan kunt vervangen.
Als het een Award BIOS is zou je misschien met Modbin eens wat kunnen proberen. Er zijn ook progjes waarmee je het plaatje aan kunt vervangen.
Pagina: 1