Toon posts:

[DreamWeaver/ASP] Datum en "pagina 1 van x" weergeven *

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben bezig met het maken van rapporten (tot hiertoe liep alles goed) maar nu zou ik graag onderaan elk A4 blad dat ik print de datum en het aantal pagina (vb pagina 1 van 7) willen laten zien. Dit moet ook gebeuren wanneer er bv maar 2 gegevens op dat blad opstaan. Hoe kan ik dit het best aanpakken??

Mvg

Salle

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je eens begon met welk programma je bezig bent en welke taal? :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Uuhm ..

Nou in word is het iig "invoegen" en dan "paginanummers.." datum kun je er daarna handmatig bijzetten dacht ik ..

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:34:
Als je eens begon met welk programma je bezig bent en welke taal? :)
idd, srry ben dat er vergeten bij te zetten. Alles wordt gemaakt in dreamweaver ==> taal ASP VBscript

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

MS Office Word dus?

Insert | Field en dan veld Page voor de huidige pagina
Insert | Field en dan veld NumPage voor het totaal aantal pagina's van het document

Datum is een veld dat je ook op die manier kan invoegen, met diverse formaten.`

Insert | Pagenumber is ook een optie.
Motrax schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:40:
MS Office Word dus?

Insert | Field en dan veld Page voor de huidige pagina
Insert | Field en dan veld NumPage voor het totaal aantal pagina's van het document

Datum is een veld dat je ook op die manier kan invoegen, met diverse formaten.`

Insert | Pagenumber is ook een optie.
Geen MS Word dus :+

Zo zie je maar dat meer info geven helpt met wat voor antwoord je krijgt ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Motrax op 16-10-2006 15:40 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Titlefix:
datum + pagina 1 van .... weergeven onderaan pagina >> [DreamWeaver/ASP] Datum en "pagina 1 van x" weergeven

Verder verwijs ik je graag even naar Programming Beleid Quickstart, want zoals je daar kunt lezen zien we graag zelf wat inzet als je een topic opent. Wat heb je al geprobeerd? Wat werkt er niet aan? Heb je al gezocht? Heb je al eens in de Helpfile van Dreamweaver gekeken bijvoorbeeld? Of in de vele Dreamweaver tutorials?

Ik weet niet 1 2 3 of je het in Dreamweaver lekker simpel bij elkaar kunt "sleuren en pleuren", maar er is zat te vinden over recordset paging. Kijk hier bijvoorbeeld eens, en voor Dreamweaver specifiek zou je hier eens kunnen kijken.

En datum onder aan de pagina weergeven is al helemaal geen rocketscience lijkt me zo; wat heb je nu voor code?

[ Voor 108% gewijzigd door RobIII op 16-10-2006 15:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar voorlopig nog niets van code voor. Ik ben op het net aan het zoeken geweest om in asp de grote van een A4 blad te bepalen maar ik heb nog niets gevonden. Daarom dacht ik dat jullie misschien een oplossing voor dit probleem hadden. In asp zelf ben ik nog geen prof maar eerder een beginneling die graag wilt bijleren in die zaken.

Ik dacht eerst om gebruik te maken van een tabel en vervolgens de grote van die tabel aan te passen aan de grote van een A4 blad en zo vervolgens onderaan in die tabel te zetten van <% = Now()%>
maar dit lijkt mij geen mooie oplossing

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah; je wil dus bij het afdrukken van de HTML pagina een "pagina 1 van x" weergeven; dat is heel andere koek ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 16-10-2006 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:02:
Ah; je wil dus bij het afdrukken van de HTML pagina een "pagina 1 van x" weergeven; dat is heel andere koek ;)
Ik weet dat je bij IE wanneer je bestand => afdrukvoorbeeld neemt en vervolgens naar de instellingen gaat dat je daar kan aangeven van pagina x van y maar dan moet ik dat daar al gaan veranderen en dat is niet erg praktisch

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een andere oplossing is iig met ASP niet mogelijk. Mogelijk kun je wat expirimenteren met CSS, maar dan is het dus geen PRG maar meer een WEB probleem. Aangezien je nog geen enkele vorm van voorwerk gedaan hebt sluit ik dit topic en raad ik je aan om eens te kijken naar de verschillende mogelijkheden die CSS en HTML je bieden op het gebied van afdrukken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.