[VBS] Leeg startmenu krijgen, loginscript

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Beste mensjes,
Ik probeer dmv een loginscript startmenu's van de gebrukers leeg te maken onder "programs" en dit opnieuw aan te laten maken.
Het aanmaken gaat uitstekend maar ik weet dat hij het menu niet leeghaald voordat hij het opbouwd. Als ik namelijk per ongeluk het "Word"icoon dubbel in het startmenu zet en ik start opnieuw dan blijft deze staan. Het is dus de bedoeling dat deze weer weg had moeten zijn.

Het belangrijkste gedeelte script heb ik als volgt:
'Opbouwen startmenu
'verwijderen programma's uit startmenu
Set Shell = CreateObject("WScript.Shell")
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
ProgramsPath = Shell.SpecialFolders("Programs")
On Error Resume Next
FSO.DeleteFolder (ProgramsPath) ,force

Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn? Moet de specialfolder wel "programs" zijn?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In onder andere dit subforum kan je de volgene sticky vinden: Waar hoort mijn topic?

Hierin staat het volgende vermeld:
Windows Clients
Problemen die direct te maken hebben met je eigen lokale 98/2000/XP-systeempje. VBScript- en Batch-vragen horen ook in WSS.
Ik verplaats je topic dan ook even naar het juiste subforum.

Daarnaast kan je je code eventueel tussen [code=vb][/] zetten, wat het een stukje overzichtelijker maakt. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan je iets meer zeggen over de reden waarom je dit wil doen? Gecentraliseerde start menus kan je makkelijk regelen met AD GPO's, heb je AD geimplementeerd? Zowat alles wat je met AD kan regelen kan je ook in het registry vinden. mocht je geen AD hebben moet je eens zien welke key het is.

In GPO vind je het nodige iig onder de folder redirection

You don't need eyes to see, you need vision

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Je startmenu komt bij all users\startmenu\programs vandaan. Alles wat hier in staat krijgen de users ook te zien. Wil je dit voorkomen en ze een eigen startmenu in bijvoorbeeld hun eigen profile geven kun je simpelweg de users toevoegen aan een groep als bv: DenyAllUsersStartMenu en deze geef je read deny op de all users\startmenu\programs. Nu zullen de gebruikers deze niet meer zien ofwel hun startmenu zonder opbouw is leeg! Nu kun jij met jou script het gaan vullen.

Zie ook
Build a start-menu using Xcopy
build a start-menu with ABE