[775 koeling] Verwijderen moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik ben eindelijk gek genoeg gedreven van mijn Intel stock cooler dat ik een nieuwe heb gekocht.

http://nl.asus.com/produc...3=0&model=597&modelmenu=1

De koeler die ik heb gekocht, dus.

Hierbij zit een priegelig boekje, met lekker veel informatie, maar niet heus. Ik wil graag weten of ik met mijn kast (een Coolermaster Centurion 5) het moederbord uit de case moet verwijderen om toegang te krijgen tot de achterkant, aangezien het boekje mij vertelt om er aan de achterkant iets bij te schroeven. Ik ben inmiddels mijn stock koeler verwijderd.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik zo naar de plaatjes kijk is het eenzelfde soort aansluiting als de stock koeler. Kijk ns naar de pootjes van de koeler, werken die op dezelfde manier als de stock-koeler?

Edit: @ hieronder: welke dan?

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 16-10-2006 18:35 ]

• coptician
Ha, jou ken ik van heel wat forums!

Zeker niet. Er zit een backplate bij en het zijn duidelijk schroefjes, niet die rare clipjes die er bij de stoch koeler zitten.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59
Lijkt me logisch als je iets aan de achterkant moet schroeven dat je dan je moederbord loshaald. Die asus site maakt het voor ons er ook neit duidelijker op kan je geen review zoeken waar ze met een paar foto's laten zien hoe het moet.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
roodhoedje schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:27:
Lijkt me logisch als je iets aan de achterkant moet schroeven dat je dan je moederbord loshaald. Die asus site maakt het voor ons er ook neit duidelijker op kan je geen review zoeken waar ze met een paar foto's laten zien hoe het moet.
hij vraagt ook niet OF hij zijn mobo eruit moet halen, maar HOE ;)
ik denk dat je de zeikant van je case (achter je mobo dus) er af moet halen, en dat je dan van achteren je mobo los kan schroeven...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

ik denk dat je de zeikant van je case (achter je mobo dus) er af moet halen, en dat je dan van achteren je mobo los kan schroeven...
Nog nooit gedaan zeker? :) Als je het mobo los wilt halen, moet je op het mobo zelf zoeken naar schroeven waarmee het mobo, via afstandshouders, op de backplate (=kast) is gemonteerd. Als je die allemaal los hebt, kun je het mobo uit je kast halen en aan de acherkant de supportbracket monteren. ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

leonpwner1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

Nee hoor, hij vraagt wel OF het moet ;)
Ik wil graag weten of ik met mijn kast (een Coolermaster Centurion 5) het moederbord uit de case moet verwijderen
En ja dat moet, want je kan anders niet achter het moederbord komen. En dat doen we gewoon vanaf de voorkant, schroeven draait je meestal niet los vanaf de achterkant hè, dat schroeft zo lastig :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je moet sowieso het moederbord loshalen van het paneel waar die op zit ;)
Moederbord los, originele bracket er uit waarschijnlijk en dan de nieuwe koeler monteren.
Mobo weer terug plaatsen en aansluiten.

En dan moet de boel weer lopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• coptician
Phew! Alles, maar dan ook alles doet het! Behalve mijn on-LED, maar dan is mijn kamer 's nachts wat minder fel ;)

Ik ben ook tevreden over de temperatuur: Na een MPEG-4 MKV'tje met waarschijnlijk H.264 gekeken te hebben, was de proc 40 graden ;)

BTW: Ik heb het moederbord bijna leeggehaald, alleen de 24-pins kabel laten zitten en een beetje draaien om hem er gedeeltelijk uit te krijgen. Nog even een vraag: Is het normaal als ik bij fully stressed binnen een minuut op 49 graden zit?

[ Voor 31% gewijzigd door coptician op 16-10-2006 18:54 ]

Pagina: 1