[voeding + kast] welke Antec zou jij nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een nieuwe pc nodig, aangezien zij een brakke behuizing + voeding heeft moet die ook vervangen worden en gezien het feit dat we 2 pc's op 1 werkkamer hebben staan die biede veel lawaai maken wil ik ook direct mijn kast vervangen zodat we serieus minder lawaai in de kamer hebben en 2 pc's die er gelijk uit zien.

Op dit moment zit ik aan een Antec te denken... ik heb via de Antec site, en het doorlezen van een aantal reviews etc ben ik op deze 3 kasten uitgekomen:

Antec Performance One P180:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/P180.jpg

Antec LifeStyle SOLO:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/solo_q.jpg

Antec LifeStyle Sonata II:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/Sonata2.jpg

Kwa design wint de P180, de andere 2 kasten hebben een gedeelde 2'de plaats.

de prijzen (volgens pricewatch):
P180: 125,- (excl voeding)
SOLO 79,- (excl voeding)
Sonata II 106,- (incl voeding)

de Sonata II is standaard voorzien van een Antec 450Watt SmartPower 2.0 voeding, deze kost los 63,- om de vergelijking een beetje recht te houden zou ik de andere 2 kasten moeten voorzien van dezelfde voeding en dan nog eens de prijzen vergelijken:

P180: 188,-
SOLO:142,-
Sonata II 106,-

sonata II is duidelijk de goedkoopste, er zijn over deze kasten zat reviews te vinden maar ik heb er geen enkele gevonden waar daadwerkelijk het geluidsniveau buiten de kast gemeten word. Antec zelf geeft alleen bij de sonata II aan dat die 20,4 dBA produceerd... dat is iig erg weinig.

En als je toch een losse voeding moet kopen is de Smartpower 2.0 dan wel de beste keuze?

-Antec NeoHE 430: kost 82,- 1 low-speed 80mm fan geluidsproductie: 18dBA (20-40dBA)
-Antec Truepower 2.0 430: kost 72,- 1 low speed 120mm fan geluidsproductie: 21,3dBA (23-42dBA)
-Antec Smartpower 2.0 450 kost 63,- 2x 80mm fans geluidsproductie: ?? (21-40dBA)

de aangegeven dBA tussen haakjes is de geluidsproductie volgens een review van www.silentpcreview.com.

welke kast + welke voeding zou jij nemen? ik gok dat de SOLO en sonata kwa geluidsproductie niet echt veel verschillen? ik vraag me echt af of de p180 zijn meerpirjs waard is, hij heeft standaard al 3 fans ipv 1 zoals de andere kasten... maar dat lijkt me niet echt een meerprijs van 48 of 82 euro waard... dus ik vraag me af of die kast echt wel stiller is?

Kwa psu twijfel ik het meeste tussen de smartpower en NeoHE, bijna dezelfde geluidsproductie (scheelt idle 1dba) of zijn er andere PSU's die beter zijn (minder kosten of minder geluid produceren)?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 13:14
Al naar de antec p150 gekeken?, tis soort witte solo met neo HE 430 w voeding...
review: http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html
productsurveys: http://tweakers.net/productsurvey/127047
staat voor E139 in de pw
:)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik heb voor mijn systeem de P180 gekozen (Edit: wel de zwarte variant):
+ Ontzettend stil (www.silentpcreview.com)
+ Design vond ik verreweg het beste (Arctic Silentium T2 vond ik ook zeer goed, die heeft m'n vriendin nu staan)

Al meerdere malen meegemaakt dat het bezoek dacht dat m'n PC uit stond. Al speel ik een beetje vals, de PC staat in m'n keuken/werkkamer, en daar draait continue de afzuiging (appartement).

Tevens heb ik er een Antec NeoHE 430Watt in zitten, ook stil genoeg dus blijkbaar.

De Arctic Silentium is overigens ook niet te horen (4 80mm fan in totaal), enige is dat de koeler van de CPU af-en-toe te horen is).

Succes met de keuze!

Happy Blessings <3

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Solo FTW. Wel vaak poetsen, maar strak & makkelijk in te bouwen. Persoonlijk heeft de fanconfig & het uiterlijk van de kast me bewogen deze aan te schaffen voor mijn nieuwe systeem. Geluiddichtheid/stevigheid waren al een vereiste, deurtjes een afknapper.

Ook het volledig kunnen "verwijderen" van een floppy drive (alleen optical gebruiken dus) vind ik erg mooi. Alleen jammer dat de firewire nog niets zit te doen, toch maar eens wegmoddem denk ik.

[ Voor 96% gewijzigd door Cio op 16-10-2006 15:02 . Reden: onderbouwing ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
weet iemand of de Sonata en SOLO kwa geludisprodcutie ook veel verschillen? ik twijfel het meest tussen de P180 en SOLO,

en weet iemand of de kabels van de Zalman ZM460 voeding lang genoeg zijn voor de P180? ik zag dat die stiller zijn dan de antec voedingen en ongeveer 65-75 euro kost.

en kunnen jullie nog een beetje betaalbare en stille cpu koeler voor socket 939 aanraden?

[ Voor 56% gewijzigd door Chaoss op 16-10-2006 15:59 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[b][message=26665213,noline]

Al meerdere malen meegemaakt dat het bezoek dacht dat m'n PC uit stond. Al speel ik een beetje vals, de PC staat in m'n keuken/werkkamer, en daar draait continue de afzuiging (appartement).
heb je de pc al eens in een geruisloze omgeving laten draaien... issie dan nog steeds superstil? want ik lees over de P180 dat de 2 bovenste fans nogal eens hoorbaar zijn?

Verders lees ik ook over veel problemen met de deurtjes en zijpanelen van de P180 dat die bol gaan staan.... zijn die problemen inmiddels al opgelost?

de Sonata heb ik al laten vallen (desig + voeding staan me neit zo aan) het gaat nu dus definitief tussen de P180 en SOLO, ik vraag me nog steeds af of de P180 die extra 50 euro waard is. Lijkt me dat wanneer je in de voorkant van de SOLO nog een papst of zallman fan monteerd datje dan een kast hebt die en stil is en redelijk goed koelt.

kwa veoding ga ik voor de Zallman ZM 460, en de videokaart wordt een Asus 7900GS TOP silent, dus dat zijn iig stille componenten ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Chaoss schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:54:
-en weet iemand of de kabels van de Zalman ZM460 voeding lang genoeg zijn voor de P180?
-en kunnen jullie nog een beetje betaalbare en stille cpu koeler voor socket 939 aanraden?
-Van de 400W Zalman zijn de kabels zo'n 50cm, bij de 460W voeding is dit niet anders.
-Betaalbare en zeer stille cpu koeling: Arctic Cooling Freezer 64 Pro. +/- 17€

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

De Sonata II zit gewoon in een heel andere prijsklasse. Als je die voeding los koopt en dan de P180 ben je ongeveer twee keer zo duur uit. Ik geloof dat ze bij silentpcreview wel een goeie review van de Sonata II hebben en misschien ook wel van de P180, zou je even moet kijken.

edit:
Van de P180 hebben ze in ieder geval een review in twee delen: hier en hier. Van de Sonata II vreemd genoeg niet, maar wel van de Sonata I die eigenlijk hetzelfde is maar met een minder krachtige voeding. Ook handig om te kijken hoe de case er uit ziet, want veel afbeeldingen zijn er niet van te vinden (ik heb die kast een tijd lang ook overwogen). Het exterior van de Sonata II is niet of nauwelijks veranderd ten opzichte van de Sonata I.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 10:54 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
De SOLO wordt ook geleverd met voeding, de Antec NSK6500 inc 430watt voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/160/nsk6500_q.jpg

Ik heb deze onlangs aangeschaft en ben er erg tevreden over, strak design met een stille voeding. Rond de €100,- in de pricewatch.

[ Voor 20% gewijzigd door vacuumcleaner op 18-10-2006 10:39 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als ik tussen die 3 kasten zou moeten kiezen zou ik absoluut voor de P180 gaan, de stilste kast die ik ooit ben tegengekomen. Door ruimtegebrek heeft mn vader hem nu overgenomen & zit alles nu in een CM Stacker 810.

Ik zou daarbij probably kiezen voor de : Antec Truepower 2.0 430

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 18-10-2006 13:30 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Puur losse voedingen: ik zou kiezen tussen de NeoHE en de Truepower, toch als je bij antec wilt blijven.
Als andere merken ook opties zijn zou ik zeker ook kijken naar de Enermax Liberty en de Seasonic voedingen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:08:
Puur losse voedingen: ik zou kiezen tussen de NeoHE en de Truepower, toch als je bij antec wilt blijven.
Als andere merken ook opties zijn zou ik zeker ook kijken naar de Enermax Liberty en de Seasonic voedingen.
na het lezen van veel reviews over o.a voedingen ben ik een beetje afgeknapt op de Antec voedingen... ze zijn niet echt superstil, leveren niet altijd genoeg vermogen en kosten best wel veel.

kwa voeding ben ik er al wel uit, dat wordt de Zalman 460, genoeg vermogen, stabiel, stil en lang genoege kabels. Seasonic zijn idd nog stiller maar die hebben een normale lengte en dat is wat krap in een P180 kast!

bedankt voor de reacties!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nou ik ben er uit, ik heb gister avond 2x een Antec P180 besteld, een voor mij en een voor mijn vrouw, staat toch wel goed 2 dezelfde pc's in 1 kamer 8)

Verder heb ik voor haar pc de volgende config besteld:

-Zalman CNPS7000B-AlCu (stille cpu fan met nog redelijke koeling)
-Zalman ZM-460 (stille voeding met voldoende power)
-Asus 7600GS Top Silent (fanloos!)
-Seagate 250GB Barracuda 7200.10 (ietsje stiller en sneller dan de daimondmax 10)
-Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (met simpele oc functies, hopelijk valt erl nog een klein beetje te oc'en)
-AMD CPU Athlon 64 3700+
-TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5

hopelijk gaat dit een vrij stille PC worden... :9 kan altijd nog de 2 bovenste standaard fans in de P180 vervangen voor Nexus fans dat schijnt nog wel aardig te helpen.

Voor mijzelf heb ik dus ook een P180 met Zalman voeding gekocht maar daar ga ik mijn oude hardware in overzetten.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:08

Zjemm

...

p180 is toch ook een stuk groter dan de SOLO?

opensecure.nl

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
vacuumcleaner schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:37:
De SOLO wordt ook geleverd met voeding, de Antec NSK6500 inc 430watt voeding.

[afbeelding]

Ik heb deze onlangs aangeschaft en ben er erg tevreden over, strak design met een stille voeding. Rond de €100,- in de pricewatch.
Dat is de solo dus NIET.
Het design heeft er veel van, maar er zijn toch wat verschillen (let vooral op reset-knop en hd-lichtje). Bovendien heeft de solo een ophang-systeem voor hd's waardoor deze muisstil zijn (enkel hd-activiteit hoor je, maar enkel als er veel van is en dan nog is het behoorlijk stil).
Ik heb zelf een solo met NeoHE 380Watt voeding. Jammer genoeg is mijn videokaart nog steeds gekoeld door de stock-koeling en dat is dan ook ongeveer het enige dat ik hoor. Er moet nog een stillere koeler op komen (een Accelero X2 voor de videokaart en een Freezer 7 pro voor de cpu, beide van Arctic), maar momenteel laat het budget dat nog niet echt toe. Ook aan te raden is een (stille) 92mm-fan te kopen om de je harde schijven wat extra koeling te geven. Moet er ook nog inkomen, één of andere papst, want als ik nu voel, worden ze behoorlijk warm.
De kaartlezer inbouwen was ook wat modding, want die apacer is korter dan een floppy-drive en de bay was daar duidelijk niet op voorzien. Niets dat een extra gaatje niet kon oplossen natuurlijk })

Al bij al ben ik dus zeer tevreden van mijn aankoop en ik veronderstel dat, als die 2 stillere koelers er in zitten, de kast echt fluisterstil gaat zijn.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Chaoss schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:53:
heb je de pc al eens in een geruisloze omgeving laten draaien... issie dan nog steeds superstil? want ik lees over de P180 dat de 2 bovenste fans nogal eens hoorbaar zijn?
Voor mijn oren zijn alle 3 de fans hoorbaar. De luidste is de onderste TriCool fan (bij de HDD / Voeding) en die heb ik dan ook als eerste vervangen door een Nexus fan.
Verder heb ik de bovenste fan uit en draait de achterste fan op de laagste stand...
Verders lees ik ook over veel problemen met de deurtjes en zijpanelen van de P180 dat die bol gaan staan.... zijn die problemen inmiddels al opgelost?
Zijn nogal verleden tijd. Die van mij heeft in ieder geval nergens last van.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zjemm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:43:
p180 is toch ook een stuk groter dan de SOLO?
nouhja een stuk... zo uit mijn hoofd ongeveer 10cm hoger.
Mars Warrior schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:04:
Zijn nogal verleden tijd. Die van mij heeft in ieder geval nergens last van.
kan kloppen Antec heeft een tijd terug een verbeterde versie van de P180 gemaakt, heb jij de versie waar geen vga airduct bijzit? dan hebje de geupdate versie.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025

Ik zie dat je ondertussen de P180 besteld hebt: gefeliciteerd!

Maar ik vond het togch een goede vraag, dus ik heb de PC ondertussen OP de eettafel gezet (woonkamer, hing verder alleen een klok die elke seconde even tikt).

Op een meter of 3 afstand, vanaf de bank, was de kast wel te horen. Om het suizen van de fans te horen moest ik echter wel goed luisteren.

Uiteraard ook nog even geprobeerd om een muziekje op te zetten. Bij een volume van 2 was de kast al niet meer hoorbaar (radio staat minimaal op 6 altijd). Daarna dichter bij de kast gaan staan, en bij een meter afstand en volume op 6 waren de twee weer aan elkaar gelijk. Maar wederom lette ik meer op het geluid van de kast dan dat ik me op de muziek concentreerde.

Daar ik de kast op de eettafel had gezet, had ik verwacht dat het suizen iets nadrukkelijker aanwezig zou zijn: ik ben dus weer blij verrast!

En nog even de opmerking over de deurtjes: dat hoorde bij de allereerste modellen, Antec heeft er overigens nooit moeilijk over gedaan als je een deurtje om wilde ruilen.

Het suizen in mijn systeem word veroorzaakt door de drie originele fans. Op de CPU staat een Scythe Ninja, zonde koeler.

[ Voor 17% gewijzigd door frankvdtillaart op 20-10-2006 09:59 ]

Happy Blessings <3

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Voor de TS is het niet meer relevant, want die heeft zijn keuze al gemaakt, maar ik zou zelf ook gaan voor de P150. Zelfde kastsysteem als de Solo, alleen een ander kleurtje en met de zeer efficiënte NeoHE voeding erbij. Betere keus dan de solo of de Sonata in mijn ogen of je moet de Sonata echt veel mooier vinden dan de andere twee.
Pagina: 1