Bestand verwijderd, hoe terug te halen? *

Pagina: 1
Acties:

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 21:08
Beste Tweakers,

Op mijn vaders computer draait de G-Data AntiVirusKit InternetSecurety 2006. Nu was er bij een scan aan het licht gekomen dat er in outlook.pst een virus zat, en hij verwijderde braaf outlook.pst (stond ingesteld, achteraf niet slim uiteraard). Is dit bestand nog terug te halen? Volgens mij komt deze verwijdering neer op <SHIFT><DELETE>.

[img]error.jpg[/img]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

- Je zou een file recovery programma nog kunnen proberen, in de FAQ van Opslagmedia (oid) is er iets over terug te vinden.
- Verder zou je kunnen kijken of het antivirus programma het bestand niet heeft verplaatst naar een afgeschermd deel. Misschien is de verwijdering nog ongedaan te maken.

Succes :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

[search=bestand verwijderen ongedaan maken] zal ongetwijfeld veel handige informatie bieden. Check overigens een eventuele quarantaine folder, wellicht dat het bestand daar nog staat. ;) Overigens raar dat G-Data AVK meteen het hele bestand verwijderd en niet de losse mail met de malware.

offtopic:
Ik voer nog even een titelfixje uit en verplaats je topic naar Client Software Algemeen, waar dit meer thuishoort. :)

Signature