USB CAMmodule tbv digitale tv

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Zitten zoeken, maar volgens bestaat dit (nog?) niet.....
Zou het dan technisch uberhaupt mogelijk zijn/worden dat er een CAM module tbv digitale (tv) ontvangst met USB aansluiting komt.....
Dit zou mn. in dit rare kikkerlandje waar zo'n beetje iedere kabelboer z'n eigen regels/voorwaarden/technieken gebruikt een uitkomst kunnen zijn.

Dus je hebt gewoon je digitale tuner (PCI/USB/FW whatever) en je kunt een willekeurige CAMmodule met de bijbehorende smartcard in een vrije USB poort stoppen.....

Bijna/alle digitale tuners die je tegenwoordig ziet, zijn iha redelijk waardeloos te noemen omdat het gebruik hier in NL zich vaak beperkt tot Nederland 2, dat FTA uitzendt.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik begrijp uit de overwelmende reacties dat zo'n device (nog) niet bestaat...... :)
(gat in de markt, lijkt me....)

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 24-10-2006 17:45 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Tja, je kan ook een bestaande standaard gebruiken hoor.

CAM modules zijn namelijk gespecificeerd in een Common Interface formaat. En dat heeft een nette PCCard aansluiting. Alleen moet om dat op een pc te laten werken de CI module daar firmware ondersteuning voor hebben en moet je een driver plus de nodige software ondersteuning in de afspeeltools hebben.

Ik verwacht niet dat de hele settopbox markt overgaat naar een usb standaard eerlijk gezegd aangezien dat nogal een kostenpost zou zijn. En ook iets waar je verder niets mee opschiet aangezien eea al lang een standaard is.

Overgens hebben alle chip-fabrikanten wel in een CI aansluiting voorzien, alleen moet je dan dus als klant wel een kaart kopen waar die stekker er ook daadwerkelijk opzit. (Zie Technotrend, FireDTV, TwinHan, etc.)

Trouwens zouden we meer hebben aan ondersteuning van gecodeerde signalen in Microsoft MCE. Dat hebben ze tot nu toe alleen bij FireDTV werkend en dat werkt daar omdat dat ding als een soort settopbox die toevallig aan een pc hangt werkt.

Ten overvloede misschien nog even dit: Als je usb zou gebruiken gaan alle datastreams 2x over de usb-bus. Dat kan nog weleens veel cpu tijd gaan eten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek