Toon posts:

Win2k3 sbs werkte onder RAID-1 maar nu niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb bij een klant van ons het volgende issue:
situatie: server met raid-1 met 2 sata schijven van 200gb en windows 2003 sbs,
moederbord is van asus, P5gdc.

vorige week is er iemand met de stroom bezig geweest waardoor de server onverwachts afgesloten is. mijn collega heeft de server opnieuw laten starten en windows startte weer normaal op. tenminste, zo leek het. het blijkt nu dat bios weer back to basic was en dat de schijven weer als normale niet-raid schijven werkten. ik dacht dus slim te zijn en in de bios gewoon de raid weer inte schakelen maar dan start de server niet op. er komt wel een s-ata raid bios van intel voorbij met een melding dat er nog een raid array 1 aanwezig is met deze beide schijven. maar vervolgens moet windows gestart worden en dan komt er een foutmelding dat de volgende file ontbreekt:
\windows\system32\config\system

ik krijg de optie getoond dat ik met optie R de installatie kan herstellen maar omdat het gewerkt heeft als RAID durf ik dit niet aan, want ik wil de huidige installatie blijven gebruiken. als ik vervolgens in de bios raid de-activeer en kies voor de normale IDE situatie dan start windows weer door en krijg ik logischerwijs weer 2 schijven met 4 partities, zoals ik deze gedefinieerd had.
hoe krijg ik nu, zonder windows compleet te hoeven installeren de RAID weer actief en direct werkend?

hoop dat iemand hier iets op weet!

mvg Bert

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Misschien staat de harddisk boot order in de bios verkeerd? Meestal kan je 1 schijf of controller aangeven waar je van kan booten, en het zou kunnen dat deze nu naar de RAID wijst ipv de andere schijf waar je van wilt booten.

[ Voor 6% gewijzigd door Survivor1979 op 16-10-2006 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het niet... heb ik al geverifieerd. het is iets met een driver of iets dergelijks waardoor er nu geen doorstart mogelijk is.

gr Bert

Verwijderd

ik heb een identiek probleem na een stroompanne.

Alleen lukt ook de backup niet meer bij mij.

Ik heb een vaag vermoeden dat het aan rechten ligt.

Als je een oplossing vindt ... :-)

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Het lijkt op een corrupte registry, tenminste als ik het volgende artikel van Microsoft mag geloven: How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting