Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange, mailen naar een gsm, ontbrekende woorden in sms

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik heb me bij Orange aangemeld om te kunnen sms'en naar een emailadres. Dit lukt allemaal goed (het is alleen nogal erg duur: € 0,50 per sms). Andersom zou ook moeten werken: ik zou moeten kunnen mailen naar [gsm-nummer]@sms.orange.nl. Dit werk wel, maar slechts de eerste paar woorden komen door. Zodra het buiten het bereik komt van het maximale aantal karakters van een sms wordt het afgekapt. Aangezien hij eerst aangeeft van wie het smsje komt en welk emailadres daarbij hoort, kan je er ongeveer vier woorden nog bijzetten. Dit schiet natuurlijk niet op. Ik heb Orange hierover gebeld en zij zeiden dat het aan mijn toestel lag (dat het toestel geen sms'jes kan koppelen). Ik heb even gekeken naar de instellingen en dit kan wel. Bij het versturen en ontvangen van smsjes werkt dit ook perfect. Bij het ontvangen van de email als sms echter niet. Ik heb inmiddels drie andere telefoons geprobeerd en het werkt bij geen enkele. Mijn vraag is nu: werkt het bij jullie wel op een normale manier? Kunnen jullie wel emailtjes sturen naar een gsm die langer zijn van 4 woorden? Komt het bij jullie wel gewoon aan als één lang sms'je, of desnoods meerdere kortere sms'jes? Met andere woorden: ligt het nu aan mijn GSM of ligt het aan de Orange-dienst?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het is wel handig om te weten welke telefoon je hebt. Als je namelijk een oud toestel hebt, dan zou het nog wel aan je toestel kunnen liggen.

Echter ga ik er vanuit dat het aan orange ligt. Ik denk dat die dienst nog niet echt ontwikkeld is en dat er hier en daar nog een paar bugs zitten. Misschien dat je iemand kent die deze dienst ook heeft zodat je het kunt testen?

Succes :)

Verwijderd

ik weet dat sommige recente samsungs niet overweg kunnen met langere sms'en. Mijn moeder heeft volgend model (http://images.krefel.be/products/fr/LIST/987439.jpg, ik weet niet hoe die noemt), en dat toestel is nu een jaar oud, heeft mms en kleurenscherm, en van het moment dat de berichten langer zijn dan 2 sms'jes, komt er gewoon onleesbaar formaat op het scherm... Probeer eens met een gsm van een vriend die functie te gebruiken, lukt het dan wel, dan kan je gaan kijken voor een nieuwe gsm.

• wcduck
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:42:
Het is wel handig om te weten welke telefoon je hebt. Als je namelijk een oud toestel hebt, dan zou het nog wel aan je toestel kunnen liggen.

Echter ga ik er vanuit dat het aan orange ligt. Ik denk dat die dienst nog niet echt ontwikkeld is en dat er hier en daar nog een paar bugs zitten. Misschien dat je iemand kent die deze dienst ook heeft zodat je het kunt testen?

Succes :)
Ik heb een Nec 22i. Ik zie bij de opties er gewoon bijstaan hoeveel SMSjes in maximaal gekoppeld wil hebben (staat op 10). Ook bij het ontvangen van smsjes van meerdere "pagina's" gaat het goed (het wordt dan dus één lang smsje). Het werkt dus alleen niet als Orange mij een geconverteerd emailtje stuurt via de sms.

Wat betreft de diensten bij anderen uitproberen: dat heb ik gedaan bij zowel het toestel van mijn vader(ook een Nec 22i) als van mijn moeder (Siemens A55). Ook hier werkte het niet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Zelfs als je telefoon geen SMSjes kon koppelen, zou je het mailtje in losse SMSjes moeten ontvangen. Er lijkt mij iets mis te gaan in de software bij Orange welke het mailtje omzet naar een SMSje. Kan die software wel SMSjes koppelen? ^^

• wcduck
  • Niet online
Ik heb nog wat verder getest:
- het blijkt dat wanneer je alleen in het onderwerp in een email gebruikt je veel meer kan sturen voordat het wordt afgekapt
- zodra een bericht wordt afgekapt in de sms dat in de body (dus niet het onderwerp) van de email is gemaakt verschijnt er aan de onderkant van de sms www.orange.nl. Wanneer ik alleen het onderwerp van een email gebruik staat deze link niet onderaan het bericht.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan Orange ligt. Ik zal ze binnenkort nog wel een keer bellen. Ze kunnen mij niet wijsmaken dat het aan de vier telefoons ligt, terwijl ze allen smsjes kunnen koppelen.

nog een update:
Je kan precies 100 tekens gebruiken in een email, zolang je maar je bericht typt in het onderwerp van de email. Het bericht in de body van de email verzenden heeft echt geen zin.

[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 16-10-2006 18:21 ]

• wcduck
  • Niet online
Ik heb nogmaals gebeld met de helpdesk van Orange. Zij vertelden mij dat het echt moest werken. Tevens zeiden ze dat de telefoon email van Orange moet ondersteunen, bij de vier telefoons die ik heb geprobeerd was dit niet het geval volgens hem. Je moet een bepaalde instelling wijzigen waarna het dan wel kon. Toch wel vreemd, aangezien het echt als een sms aankomt (wat tegen mij ook nog werd bevestigd door de helpdesk).

Heeft een van jullie misschien Orange? Kunnen jullie het misschien proberen? Het is een gratis dienst.

Pagina: 1