Pioneer PDP-506XDE Plasma heeft soms vertraagd beeld ??

Pagina: 1
Acties:

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
Ik heb een paar maanden een nieuwe 127cm Plasma in mijn woonkamer staan.
Ik zal voor de alle duidelijkheid vermelden dat het om een Pioneer PDP-506XDE gaat.
Daarbij gebruik ik voor digitaal beeld de Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger bij CAIW.
Nu heb ik een vraag en probleem, ik zie soms dat het beeld soms wat vertraagd of lijkt dat het vertraagd en door dit zie ik soms als voorbeeld op RTL Z die balk met beurs cijfers of balk met nieuws dat hij heel lang goed loopt, maar soms dan vertraagd het en krijg ik strepen te zien in die bewegende onderbalken ?? en na paar sec bewegen ze weer vloeiend en normaal.
Nog een voorbeeld is voetballen, dan is het heel vaak gewoon goed, maar om de zoveel tijd dan worden sommige spelers soort van wazige strepen en na enkele sec is het weer weg ??
Waar ligt dit aan ?? want als ik DVD kijkt of ik speel op mijn Xbox360 op HD beeld dan zie ik die strepen nooit in beeld namelijk.
Ben erg benieuwd wat ik eraan kan doen en of het nu aan mijn tv ligt of aan de kabel tv ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Archie_T
  • Laatst online: 08:57
Klinkt mij als een probleem met je digitale ontvanger. Heb je wel goed signaal? Ik kan op mijn Philips digitale ontvanger (multikabel) zien wat het signaal is van de digital ontvanger.
Ik heb heel af en toe dat het beeld schokt maar niet zo als jij het omschrijft. Maar als het schokt zie ik wel eens het signaal wegzakken.
Heb je goede (niet al te lange) kabels naar je digitale ontvanger? (dus vanaf je "kabelkastje")

Verwijderd

Ligt aan je digitale ontvanger, of de aanbieder ervan. Het is net zoals met satteliet, als de doorstroom van data stagneert of hapert krijg je met oneffenheden te maken. Ik zou je kabelboer er even over bellen. Of je signaal is misschien te zwak of je hebt een nieuwe decoder nodig.

Aangezien mijn oude breedbeeld CRT een optie heeft om een digitale bron toe te wijzen kun je even kijken of jouw TV dit ook heeft. Zoja, even de externe poort kiezen waar je decoder op staat en die dan op digitaal zetten. Helpt het niet, alsnog even bellen met je kabelboer.

Succes.

• danplo

danplo

Topicstarter
De decoder is nieuw en is niet de standaard decoder die je erbij krijgt.
Heb die decoder aangesloten met de Component aansluiting.
Verder is de tv draad misschien 3 meter lang gerekend vanaf dat kastje uit de muur.
En ik heb gekeken naar de sterkte van de signaal, maar de meeste zenders hebben een75% signaal.
Het is wel vreemd dat het wel vaak gebeurd als iets of iemand beweegt op het beeld ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Archie_T
  • Laatst online: 08:57
danplo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:36:
De decoder is nieuw en is niet de standaard decoder die je erbij krijgt.
Heb die decoder aangesloten met de Component aansluiting.
Verder is de tv draad misschien 3 meter lang gerekend vanaf dat kastje uit de muur.
En ik heb gekeken naar de sterkte van de signaal, maar de meeste zenders hebben een75% signaal.
Het is wel vreemd dat het wel vaak gebeurd als iets of iemand beweegt op het beeld ??
Nee dat is vrij normaal. Dan veranderen er namelijk veel pixels en dus moet er meer gebeuren en dat trekt de decoder niet meer. Je zal het ook niet bij rustige beelden hebben maar alleen bij snelle beelden of grote wisselingen van beeld.

• danplo

danplo

Topicstarter
Ook vind ik het volgende raar.
Ik verander de resolutie van de decoder, maar tv geeft ander formaat aan.
Zie als volgt:

Decoder - TV

720p - 750p
576p - 625p
1080i - 1125i

Je zou toch denken dat dit gelijk zou moeten zijn ??

Pagina: 1