Toon posts:

Tips voor kinderfotografie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me graag gaan ontwikkelen in kinderfotografie.
Ik heb afgelopen weekend een kleine shoot gedaan en wil graag jullie meningen/adviezen hierover horen.
Foto is gemaakt met canon eos 350D 18-55 kitlens, raamlicht en wit reflectiescherm. Verder photoshop gebruikt voor de bewerking. Foto's zijn toch onscherp, heb flink gespeeld met sluitertijd en diafragma, maar een kind is errug beweeglijk. Welke tips om een foto zo scherp mogelijk te krijgen als het gaat om kinderfotografie?!.

Afbeeldingslocatie: http://modulo2.rendered.startpda.net/32500001-32550000/32513423_500_500_fOX1.jpeg

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
offtopic:
wil je commentaar op je foto hebben of wil je tips hebben over kinderfotografie. In het eerste geval heb je wat weinig foto's, en in het tweede geval zit je in 't verkeerde gedeelte.

Ik weet niet wat je verstaat onder het spelen met je sluitertijd, maar als het kind erg bewegelijk is dan zou ik proberen om een zo kort mogelijke sluitertijd te krijgen ivm bewegeings onscherpte.

Verder vind ik je foto wel erg leuk. Er had misschien wel wat meer contrast op het hoofd mogen zitten, want het is door de highkey bewerking een beetje soft geworden.

Mijn tips (ik heb verder geen ervaring met kinderfotografie) een groot diafragma, en een korte sluitertijd om zoveel mogelijk bewegingsonscherpte te voorkomen. En vooral creatief doorgaan :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]justawitte schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:35:
offtopic:
wil je commentaar op je foto hebben of wil je tips hebben over kinderfotografie. In het eerste geval heb je wat weinig foto's, en in het tweede geval zit je in 't verkeerde gedeelte.

quote]

in het verkeerde gedeelte? oke.. sorrie. En ik wil wel graag commentaar op de foto hebben, wat kan beter (contrast) en hoe kan ik de foto scherper krijgen. alle tips en adviezen zijn welkom.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Dit onderwerp past beter in FGW (workflow), een kickje daarnaartoe en een kleine titelfix :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sluitertijd lijkt me duidelijk. Die kies je zelf, zo kort mogelijk.

Daarnaast: breng jezelf op gelijke hoogte met het kind, dat lijkt veel vriendelijker dan vanuit de hoogte fotograferen (meer algemeen, niet specifiek op jouw foto bedoeld).