Ik heb een pagina met een FormView waarvan de ObjectDataSource een fout gooit. Dat is op zich het probleem niet, want In het Inserted event van een ODS kan je vlaggen of de exceptie afgehandeld is of niet. Als ik dus aangeef dat de exceptie niet afgehandeld is, krijg ik een mooi geel-met-rood-schermpje + exception call-stack.
Als ik echter aangeef dat de exceptie wel afgehandeld is, dan treedt er een EndRequest op, maar daarna wordt de pagina alsnog verder afgehandeld door .NET. Of zo lijkt het toch: er treedt geen BeginRequest meer op, maar er wordt wel control-code uitgevoerd (OnPreRender om precies te zijn).
Hoe is dit te verklaren? Het lijkt alsof het volgende plaats vindt (wat mij niet logisch lijkt):
Als ik echter aangeef dat de exceptie wel afgehandeld is, dan treedt er een EndRequest op, maar daarna wordt de pagina alsnog verder afgehandeld door .NET. Of zo lijkt het toch: er treedt geen BeginRequest meer op, maar er wordt wel control-code uitgevoerd (OnPreRender om precies te zijn).
Hoe is dit te verklaren? Het lijkt alsof het volgende plaats vindt (wat mij niet logisch lijkt):
- BeginRequest
- ObjectDataSource exceptie
- ItemInserted handler (ik vlag dat de exceptie afgehandeld is)
- EndRequest
- OnPreRender
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be