Vcore op Asus p4c800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik heb de laatstse tijd op mijn Asus p4c800 deluxe moederbord problemen met mijn videokaart (x800 XL)
Bij het spelen van games bevriest het beeld na een aantal minuten. Even later start hij opnieuw op.
Ik heb de kaart al 2 keer RMA gedaan, en telkens gaat het een hele tijd goed (paar maanden) waarna het probleem weer terug keert.

Ik vermoed een probleem met de stroomvoorziening. De voeding kan het echter niet zijn. Dat is een Aopen 350W voeding, die alleen het moederbord, de videokaart, en de audigy 2 Ext. moet voeden. Alle andere onderdelen worden door een tweede voeding van prik voorzien.

Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem.

Vanwege het probleem is de X800 XL RMA (voor de derde keer), en heb ik er nu een 6800 LE inzitten, die geen problemen geeft. Omdat er nu een Nvidia kaart in zit, heb ik riva tuner geinstalleerd.

Nu geeft riva tuner een Vcore voltage aan van 1,25V. Asus PCprobe geeft echter een Vcore voltage aan van 1,6 volt (hetgeen ook overeenkomt met de instelling in de Bios).

Mijn vragen zijn nu:
1 Is de Vcore van riva tuner dezelfde als die van PCprobe? Zo ja, welke waarde klopt dan?
2 Is die 1,25 volt niet te laag, en hoe kan ik die dan eventueel aanpassen?
3 Kan ik de Vcore ergens zelf meten? en welke waarde moet die dan hebben?
4 kan een te lage Vcore oorzaak zijn van mijn probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door stairman op 23-10-2006 09:51 . Reden: typo ]

Very funny Scotty, now beam up my clothes