Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
En nog meer interessante informatie misschien.
Ongetwijfeld, maar mogelijk is dit sneller.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:14:
Als die tabel openbaar is, zou ik (begeleid van een duidelijke onderbouwing, doel van je scriptie, etc) de Nivra benaderen. Misschien willen ze wel een export toesturen/afstaan.
En nog meer interessante informatie misschien.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
1. voer zoektermen in; (bijvoorbeeld een array met de waardes a-z);
2. lees de tabel uit (php oid); iedere rij uit de tabel is blijkbaar een interessante waarde per bedrijf;
3. schrijf de uitvoer naar een csf, welke je kan importeren in excel.
Dus; succes ermee. Het is hier geen scriptdatabase, dus je zult wel zelf een poging moeten gaan wagen. (En dan is SG waarschijnlijk niet de goede plek..)
Niet zo lastig. Maak een script dat het volgende doet:
1: Start getalletje bij 1
2: Open de url http://www.nivra.nl/......detail.asp?nummer=1
3: Parse de HTML zodat je de gegevens krijgt
4: Output de gegevens naar een csv bestandje: Naam;Lidnummer;Inschrijfdatum;Functie;Telwerk;Faxwerk;Emailwerk
5: Ga naar 1, verhoog getalletje
Als je alle accountants wel gezien hebt, stop je het scriptje en open je het csv bestand in je favoriete bekijker. Excel, Notepad, Openoffice, watooit.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Nofi, maar (afgezien van het feit dat ik weinig van programmeren weet) ik zou de onderbouwing hiervan dan (ook voor de TS) wel even willen zienStevenK schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:34:
hou er rekening mee dat wanneer je op deze manier die database leegtrekt, dat juridisch niet echt heel erg toegestaan is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het register is openbaar, de Wet op de Registeraccountant bepaald dat.The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:43:
[...]
Nofi, maar (afgezien van het feit dat ik weinig van programmeren weet) ik zou de onderbouwing hiervan dan (ook voor de TS) wel even willen zien
Het register is zowel digitaal (op de website) als in een soort telefoongids verkrijgbaar.
Juridisch gezien is er mi niets verboden om alles samen te vatten in Excel.
Als het een database is die beschermd wordt door de Databankwet, dan mag je hem niet zomaar leegtrekken. Of het dat is, kan ik niet beoordelen en is ook niet makkelijk te beoordelen. Verder is het de vraag of die gasten er een probleem mee hebben dat je er dit mee doet en ik ken de wet niet uit mijn hoofd, maar misschien mag je hem voor "wetenschappelijk" gebruik ook weer wel leegtrekken.Jivecar schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:52:
Het register is openbaar, de Wet op de Registeraccountant bepaald dat.
Het register is zowel digitaal (op de website) als in een soort telefoongids verkrijgbaar.
Juridisch gezien is er mi niets verboden om alles samen te vatten in Excel.
Gezien de intenties van de TS move ik deze naar CSA (ondanks de juridische aspecten)
Zoals Oscar Mopperkont al aangeeft: *elke* database valt onder de databankwet.The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:43:
[...]
Nofi, maar (afgezien van het feit dat ik weinig van programmeren weet) ik zou de onderbouwing hiervan dan (ook voor de TS) wel even willen zien
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Dat is dus juist net niet wat ik aangeefStevenK schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:52:
Zoals Oscar Mopperkont al aangeeft: *elke* database valt onder de databankwet.
Niet elke database is een database in de zin van de Databankwet. Er moet wel substantieel in geïnvesteerd zijn etc.. dat is een heel moeilijk te beantwoorden vraag en ik ben er niet voldoende in thuis om zo uit mijn hoofd even te zeggen hoe en wat. Je kunt wel in de wet zelf kijken, maar dan weet je nog niet genoeg, aangezien in de jurisprudentie pas duidelijk wordt hoe het uitgelegd moet worden.
Dan was ik misschien iets te kort door de bochtOscar Mopperkont schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:55:
[...]
Dat is dus juist net niet wat ik aangeef
Zelfs zonder de databankwet kun je imho overtuigend argumenteren dat 'nu de database kennelijk bedoeld is om een enkel adresgegeven op te zoeken en er geen faciliteit is om de hele database te downloaden, het geautomatiseerd downloaden van de gehele database in strijd is met het betamelijke en derhalve onrechtmatig'.Niet elke database is een database in de zin van de Databankwet. Er moet wel substantieel in geïnvesteerd zijn etc.. dat is een heel moeilijk te beantwoorden vraag en ik ben er niet voldoende in thuis om zo uit mijn hoofd even te zeggen hoe en wat. Je kunt wel in de wet zelf kijken, maar dan weet je nog niet genoeg, aangezien in de jurisprudentie pas duidelijk wordt hoe het uitgelegd moet worden.
Dat kun je altijd beargumenteren, maar de vraag is of je er ver mee komt bij de rechter, want dan is het kennelijk vrij overbodig geweest om een definitie van databank in de DW op te nemen, als je via de algemene od-actie op hetzelfde resultaat terechtkomt, namelijk dat je database beschermd wordt. Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar ik geef je ook niet veel kans, want ik weet wel dat de Nederlandse rechter niet snel aanneemt dat de databank bescherming krijgt van de DW.StevenK schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:10:
Zelfs zonder de databankwet kun je imho overtuigend argumenteren dat 'nu de database kennelijk bedoeld is om een enkel adresgegeven op te zoeken en er geen faciliteit is om de hele database te downloaden, het geautomatiseerd downloaden van de gehele database in strijd is met het betamelijke en derhalve onrechtmatig'.
Het omzetten van de dbase naar excel.
De organisatie is reeds aangeschreven, echter zonder reactie.
Het meest makkelijke lijkt mij het ophogen van dat id nummer met 1 en dan wegschrijven. Ik heb echter geen idee hoe of wat dat moet. Ja ik weet dat je hier op GoT eerst zelf moet proberen, maar als je niet weet waar, hoe, ... dan houdt het gewoon even op.
Is er hulp?
Als je helemaal geen kaas hebt gegeten van scripting ("elke" taal zou moeten voldoen) en niet meteen een boek er bij wilt pakken: neem contact op met de eigenaren of neem (buiten GoT) contact op met iemand die dit voor je wilt doen.MadMurdock schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:19:
Uiteraard, zo te zien is het zelfs vrij simpel;
1. voer zoektermen in; (bijvoorbeeld een array met de waardes a-z);
2. lees de tabel uit (php oid); iedere rij uit de tabel is blijkbaar een interessante waarde per bedrijf;
3. schrijf de uitvoer naar een csf, welke je kan importeren in excel.
Dus; succes ermee. Het is hier geen scriptdatabase, dus je zult wel zelf een poging moeten gaan wagen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het is gewoon veel werk om te doen, probeer een it'er te vinden met te veel tijd die het voor je (wil) doen.Jivecar schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:46:
Los van het juridisch geleuter probeer ik even terug te komen naar de kern van het topic.
Het omzetten van de dbase naar excel.
De organisatie is reeds aangeschreven, echter zonder reactie.
Het meest makkelijke lijkt mij het ophogen van dat id nummer met 1 en dan wegschrijven. Ik heb echter geen idee hoe of wat dat moet. Ja ik weet dat je hier op GoT eerst zelf moet proberen, maar als je niet weet waar, hoe, ... dan houdt het gewoon even op.
Is er hulp?
Daar wordt op GoT vaak toch wat anders over gedachtJivecar schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:46:
Los van het juridisch geleuter...
Laatst kreeg ik een slotje omdat het vragen naar waar ik een bepaalde reclame, iets waarvan duidelijk is dat de uitgever wil dat die verspreid wordt, kon downloaden in een betere kwaliteit dan op de website stond, werd bestempeld als een warez-request...En hoewel het op voorhand zeker niet gezegd kan worden, zou dit ook wel eens op een zelfde wijze bestempeld kunnen worden door een modje.