[HTML] Mee-rekkende layout

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

ik wil een website maken waar aardig wat info op komt te staan. Om scrollbars enzo te voorkomen wil ik ervoor zorgen dat de layout zich aanpast naar de lengte van de lay-out

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar in html? Ik maak eerst een layout in Photoshop, die slice ik, en dan borduur ik daarmee verder... ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, hieronder een voorbeeld

Brandweer Zeeland

Op home is de layout onderaan veel langer als andere pagina's omdat de tekst meer ruimte neemt.. dus hoe rekt mijn layout mee met de content?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Door geen height op te geven in je css zorg je ervoor dat een div of ander element even hoog is als de content die erin komt... Met min-height kun je dan nog een minimale hoogte opgeven.

Waarschijnlijk komt er uit photoshop een tabel? Die rekken standaard mee dacht ik.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

min height werkt niet in IE.
Je kan het wel opgeven maar het doet niks. FF lust het b.v. wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• user109731
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:03:
min height werkt niet in IE.
Je kan het wel opgeven maar het doet niks. FF lust het b.v. wel.
In IE7 werkt het wel, en IE6 behandelt height als min-height. Dus daar is met conditional comments wel uit te komen :)

Verwijderd

Modbreak:Laat dit soort reacties achterwege, het voegt niets toe :/

[ Voor 83% gewijzigd door André op 16-10-2006 12:20 ]

Verwijderd

Je kan volgende manier gebruiken voor je height:

code:
1
2
min-height: 450px;
_height: 450px;

Niet echt een mooie manier maar werkt wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 12:17 ]

• Thrilled
jup, photoshop gooit het in tabellen... dus doormiddel van css > divjes, zou het moeten lukken?

• user109731
  • Niet online
Thrilled schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:46:
jup, photoshop gooit het in tabellen... dus doormiddel van css > divjes, zou het moeten lukken?
Met tabellen lukt het ook (een tabelcel rekt ook mee met de content als je 'm geen height geeft), maar het is wel aan te raden om van tabellen af te stappen. Zie ook deze pagina's daarover. :)

Verwijderd

Ik doe dit soort gein door een ontwerp met CSS in een container en dan een div die ik dan content noem die ik laat meegaan met de content. En ik slice hem dan ook met Photshop/Imageready maar dat doe ik alleen met het menu. Ik knip in Photoshop alvast de delen die ik wil hebben.

Voorbeeld:
http://www.goody-gfx.nl/3/

• Thrilled
Ok de oplossing heb ik nu echt nodig, toen ik dit topic opende was het even info inwinnen maar de website is nu in principe klaar en dat de inhoud eraan komt. Ik heb dus gezocht op divjes informatie maar kom ik niet mee verder...

ik heb een hoofd-tabel, met daarin een afbeelding als achtergrond, in die tabel staat tekst... ik wil gewoon dat de achtergrondafbeelding genoeg uitrekt zodat de tekst op die afbeelding blijft staan.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51

SilencerNL

No remorse

Oplossing is vrij simpel als ik je goed begrijp.

Als de de achtergrond afbeelding niet op de tabel plaatst, maar op de body zelf, en deze verticaal laat herhalen, zal de achtergrond altijd meerekken met de tekst...

Don't dream your life, live your dreams!

• Thrilled
SilencerNL schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:40:
Oplossing is vrij simpel als ik je goed begrijp.

Als de de achtergrond afbeelding niet op de tabel plaatst, maar op de body zelf, en deze verticaal laat herhalen, zal de achtergrond altijd meerekken met de tekst...
Ik vermoed dat wanneer je de achtergrond ( body background="image.extensie" ) in de body zet dat het dan als overall achtergrond is (dat is nu bij mij een kleur) en heeft dus geen nut?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51

SilencerNL

No remorse

Kan je eens een voorbeeld of test-case online zetten? Want ik weet niet precies wat je nu bedoeld...

Wellicht kan je de achtergrond afbeelding ook online zetten, zodat we een beeld kunnen krijgen wat je bedoeld.

[ Voor 1% gewijzigd door SilencerNL op 01-11-2006 16:47 . Reden: type foutje ]

Don't dream your life, live your dreams!

• Thrilled
SilencerNL schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:47:
Kan je eens een voorbeeld of test-case online zetten? Want ik weet niet precies wat je nu bedoeld...

Wellicht kan je de achtergrond afbeelding ook online zetten, zodat we een beeld kunnen krijgen wat je bedoeld.
het is al gelukt, ik heb de achtergrond afbeelding aangepast zodat hij herhaalbaar was in de hooget (repeat-y), laten herhalen in de stylesheet... thnx

Verwijderd

ff tussendoor... als ik aan de onderkant van een knopje druk, selecteert hij het knopje eronder (FF 2.0) just to let you know ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:07:
ff tussendoor... als ik aan de onderkant van een knopje druk, selecteert hij het knopje eronder (FF 2.0) just to let you know ;)
Klopt, de links overlappen elkaar gedeeltelijk!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 17:33 ]

• Thrilled
die site wordt "binnenkort" vernieuwd door mij, de site uit de OP is niet mijn werk dus ik kan er niks aan doen, maar thnx voor de tip ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thrilled op 02-11-2006 08:35 ]

Pagina: 1