[Thunderbird] Return Receipt = Read Receipt?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Zover ik weet, heeft Thunderbird geen Read Receipt optie zoals Outlook of The Bat. Dat vond ik behoorlijk minder aangezien het voor bepaalde e-mails erg belangrijk is dat ik weet dat deze ook daadwerkelijk gelezen zijn.

Dus dan maar "Return Receipt" aangezet - met het idee dat ik dan tenminste weet dat de berichten zijn afgeleverd.

Alleen het is mij opgevallen dat deze return receipts pas veel later terug komen dan dat de e-mail op de target e-mail server aangekomen is.

Voorbeeldje: gisteravond stuurde ik een email naar een overheidsinstantie, dat was zondagavond rond 22:00 uur. En vanochtend krijg ik de Return Receipt pas terug:
Return Receipt

Your document: Bla Bla

was received by: Persoon A

at: 16.10.2006 08:01:43
Ik had verwacht dat de return receipt direct terug zou komen - zo'n email wordt immers bijzonder snel afgeleverd. Maar ik kreeg dit pas terug zo'n 10 uur later.

Nou weet ik dat die persoon ook vroeg begint dus het kan best zjin dat hij om 08:01 het mailtje gelezen heeft en ik daarom de return receipt krijg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze snachts alle e-mail servers uitzetten ofzo :)

Kan iemand bevestigen dat de return receipt in Thunderbird daadwerkelijk werkt als een read receipt? En dat er daarom geen aparte read receipt optie bestaat?

Of sla ik de plank helemaal mis - en dat doe ik wel vaker ;) - maar zou iemand mij dan kunnen vertellen hoe die Return Receipts dan daadwerkelijk functioneren?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)