Verdwenen geld - werkgever wil dat verhalen op mij

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:32

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
De afgelopen zomervakantie heb ik vier dagen taxi gereden op de Sneekweek. Door de altijd grote mensenmassa die er op de Sneekweek afkomen draaien de taxi's een goede omzet. Omdat ik zelf in Leeuwarden woon logeer ik tijdens de Sneekweek bij mijn ouders.

Na elke werkdag reken ik de dagomzet uit en room het grootgeld af naar een envelop die bij mijn ouders in de afsluitbare bureau ligt. Ik begin een nieuwe werkdag met 50 / 60 euro wisselgeld. De laatste werkdag heb ik aan het eind van de dienst de weekomzet berekend. Er was meer dan 1200 euro opgereden. Ik heb het juiste bedrag bijelkaar geteld en enkele keren nageteld. Ik weet nog dat ik al dat papier geld in mijn handen had. Dat moet je natuurlijk even voelen. De andere papieren en het geld in een envelop gedaan. Ik heb de auto en het geld weggebracht.

Ik stond nog te twijfelen toen ik voor de brievenbus van het rayonhoofd stond. Het bedrag wat ik bij me heb is niet niets. Zal ik aanbellen en het persoonlijk geven ? Laat ik dat maar niet doen. Het was tussen 5 en 6 uur in de ochtend. Niemand vind het leuk om dan gewekt te worden. Ik heb in het verleden wel eens gevraagd waarom ik nooit afleverbonnetjes kreeg. De vriendin van de rayonhoofd (toen ook werkzaam voor hetzelfde bedrijf) heeft mij verzekerd dat de brievenbus ophangsysteem getest is door de kinderen uit de buurt. Ik heb de envelop door de brievenbus gegooid.

De volgende dag ben ik op vakantie gegaan.

Een dikke 6 weken nadat ik het geld had ingeleverd viel mij op dat ik nog geen salaris over augustus had ontvangen. De werkgever maakt het altijd op de 27 of 28e het salaris over. Een belletje naar een collega van mij leerde mij dat die zijn salaris wel had ontvangen. 2 oktober ontving ik mijn salarisspecificatie. Er zat ook een A4tje bij. Er stond in twee regels geklad dat er geld ontbreekt en een rittenstaat (= km boekhouding) ontbreekt.) Ik heb onmiddellijk gebeld met de Taxi Centrale. De financiele administratie (JL) vertelde mij dat haar broer (RW) het envelop heeft geopend en het meteen al raar vond dat er zo weinig geld in zat. Hij heeft het door de collega op kantoor laten natellen. De conclusie was dat te weinig geld in zat. Ik vroeg aan JL of RW mij hierover kon terugbellen. Ik was erg benieuwd of de envelop nog dicht zat.

http://gallery.digitalepo.../10001/klad_werkgever.pdf (scan van de 'formele' brief van de werkgever

Ik was sterk van slag. Het gaat om een flink bedrag wat er niet in de envelop zit. Als het nu 50 of 100 euro was dan kon het nog een telfout zijn. Maar ik maak geen telfout van tien of meer briefjes. Mijn ouders zijn die avond bij mij op bezoek geweest. Zij vonden het totaal niet netjes dat de centrale op deze manier communiceert. Wat we wel hebben bereikt is dat na een grondige zoektocht in mijn taxi-beurs wel de rittenstaat is gevonden.

Hoe kan dat geld zomaar verdwijnen. Van een collega kreeg ik te horen dat het wel eens kon komen door een contract. Ik rij sinds 1 augustus 2003 voor de taxi centrale onder een parttime nul uren contract. Afgelopen schooljaar heb ik een schoolroute gereden. Elke dag bracht ik 's ochtend kinderen naar school om die in de middag weer naar huis te brengen. Met mijn route was ik elke dag minstens 3 uren mee bezig. Als je meer dan zoveel uren maakt is de baas verplicht om je een contract aan te bieden. Om hier zekerheid op de krijgen heb ik gebeld met het Sociaal fonds taxi. Dit telefoon gesprek heeft mij goed gedaan. Op cao basis is vastgelegd dat nadat ik het geld heb ingeleverd het de verantwoording van de werkgever is en de werkgever is verantwoordelijk voor een inleverbewijs te verstrekken. Dat ze er voor gekozen hebben om een brievenbus te gebruiken is de verantwoording van de werkgever, niet van de werknemer. De baas moet mij op het aantal gemaakte uren van afgelopen jaar inderdaad een contract aanbieden. Maar ook andere dingen heb ik besproken. Maar die laat ik hier buiten omdat die niets te maken met het verdwenen geld.

RW belde alleen nooit terug. Ik heb een paar keer geprobeerd hem mobiel te bellen. Ik heb hem 5 oktober via de centrale te pakken gekregen. Hij vertelde mij dat hij het meteen aan het gewicht van de envelop voelde dat het bedrag wat erin zit niet kon kloppen. Hij heeft het laten controleren en iedereen telde dat er te weinig in zat. Ik vroeg aan hem hoe het geld van Sneek (waar ik rij) naar lemmer is gebracht (Daar zit het kantoor). Dit geld is gebracht door het rayonhoofd. Ik vroeg hem ook hoe het kwam dat ik mijn salaris nog niet gestort was. Daar wist hij niets van. Een nog belangrijker vraag die ik stelde is of ook het salaris van de rayonhoofd ook niet is gestort omdat die het geld heeft gebracht. Die vraag wist hij ook niet te beantwoorden. Ik kon hem wel vertellen dat ik de rittenstaat had gevonden. Die ga ik voor hem dezelfde dag nog toesturen. Mijn vaste lasten lopen wel door heb ik hem medegedeeld. Hij zou me de week erop terug bellen.

Ik heb die avond de baas de rittenstaten toegestuurd. En mijn urenbriefje van de maand september. Ik heb er ook een aantekening bijgedaan dat ik mijn salaris over september nog niet had ontvangen, dat ik geen auto van de zaak heb (terwijl dat wel op het salarisafschrift stond) en ze waren de nachturen van augustus vergeten te verwerken. Het bedrijf vergeet wel eens vaker dingen aan te passen (mooi voorbeeld is toen ik 23 werd ik nog als 22 jarige werd betaald. Briefje erheen en het was geregeld. Maar natuurlijk het verschil niet betalen)

De week erop nog geen telefoontje van de centrale gekregen. Dit weekend tegen mezelf gezegd dat ik maandag maar weer even moet bellen. Gisteravond keek ik op mijn telebankieren.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.digitaleportfolio.nl/albums/userpics/10001/bankafschrift.jpg

Het enige wat ik hieruit kan halen is dat ik de schuldige ben van dat het geld er niet is. Ik vind het een rare gang van handelen. Ik heb een paar weken geleden een iMac besteld. Mijn collegegeld gaat over een paar weken er ook weer af. Nu ik gisteravond dat bericht zag op telebankieren ben ik zwaar aan het twijfelen om die imac te annuleren. Maar ik ben onschuldig. Waarom gaat een baas zonder contact zijn best doen om mijn leven zuur te maken.

Ik ga zometeen naar de rechtswinkel om advies en ik volg de raad van mijn vrienden en familie op. Bij de politie aangifte doen tegen de werkgever. En bellen met het Sociaal taxi fonds om een klacht in te dienen. Ik werk altijd met veel plezier bij het bedrijf. Maar zoals ze nu werken heb ik het idee dat het bedrijf in 1896 is blijven hangen.

edit:
Toevoeging na aanleiding push message

Mijn vraag is of de werkwijze van de baas correct is ?

[ Voor 0% gewijzigd door 4POX op 16-10-2006 11:50 . Reden: Wat taalvauten eruit ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben eerlijk gezegd bang dat je geen poot op hebt te staan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
The Real Falcon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:41:
Waarom, de werkgever is verantwoordelijk voor dat systeem, niet de werknemer?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Want? :?

TS kan idd hulp zoeken want het is in NL niet zo dat je schuldig bent tot de onschuld is bewezen. Laat je werkgever maar bewijzen dat je te weinig in de enveloppe hebt gedaan. Het bedrag klopt neem ik aan wel dat je in de enveloppe moest doen?

Je kan ook vragen of de enveloppe er anders uitzag toen ze 'm ophaalden. Misschein heeft iemand 'm wel open gemaakt, geld eruit gehaald en opnieuw dichtgemaakt. Zoiets zie je bijna altijd.

Ik zou er werk van maken.

[ Voor 55% gewijzigd door Tallguy op 16-10-2006 11:47 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Juist niet. Als werknemer kun je enkel zo goed mogelijk binnen het systeem functioneren. Je hebt geen invloed op het systeem zelf. Je mag dus nooit de dupe worden van het systeem zelf.

Bovendien is akkoord gaan min of meer gelijk aan schuld bekennen. Ik zou het niet zomaar over me heen laten gaan. Al is het maar omdat je onterecht schuld in de schoenen wordt geschoven en je er dus ook maar even voor op mag draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 16-10-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Omdat je wel kunt zeggen dat je het in de bus hebt gedaan, maar het nooit kunt bewijzen hoeveel er in die envelop zat. Dat wordt nou eenmaal moeilijk.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Real Falcon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:47:
[...]

Omdat je wel kunt zeggen dat je het in de bus hebt gedaan, maar het nooit kunt bewijzen hoeveel er in die envelop zat. Dat wordt nou eenmaal moeilijk.

Of zie ik dat verkeerd?
Kan zijn, maar het komt door het systeem van de werkgever dat je niet kunt bewijzen hoeveel er in die envelop zat. Ze hadden er zorg voor moeten dragen dat er direct een afgiftebewijs komt. Zo neemt het bedrijf risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 00:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The Real Falcon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:47:
[...]

Net zo goed als dat zij niet kunnen bewijzen dat er te weinig in de envelop zat. Misschien heeft iemand anders er al een deel uitgehaald voor het te melden. De werkgever is hier verantwoordelijk voor het verstrekken van een kwitantie, en eigenlijk vind ik het knap stom van de TS (nofi ;)) dat hij het zomaar in de brievenbus gooit, ookal is dat gebruikelijk bij het bedrijf. Het gaat om een fiks bedrag, daarbij wil je dat dat gecontroleerd wordt waar jij bij bent. Niet dat dit 'm nu ineens mogelijk schuldig maakt overigens, het blijft de verantwoordelijkheid voor de werkgever, en als zij kiezen voor een dergelijk systeem dan lopen ze dit risico - zelfs als de werknemer moedwillig te weinig geld in de envelop doet hebben zij in feite geen poot om op te staan. Helaas gaan zij wel over de uitbetaling, maar dat is natuurlijk aan te vechten

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 16-10-2006 12:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hoe het ook zit, je werkgever mag jou geld niet inhouden. Dat wat jij verdient hebt, daar heb je recht op. Je kan zelfs je werkgever voor de rechter slepen als hij je volledig verdiende salaris niet per direct overmaakt.

Je werkgever is verantwoordelijk voor de deposito wat betreft rittengeld en blijkbaar heeft dat systeem niet gewerkt. Wat wel weer zo is : Bij zo'n deposito systeem moet je jezelf aanleren er een brief bij te doen waarop staat hoeveel geld zich in de envelop bevind, geteld op een tiende en daarbij ook het aantal briefjes en eventuele munten.

Daarnaast mag je werkgever jou nooit verantwoordelijk stellen voor "verdwenen" geld. De werkgever heeft jou dus schuldig bevonden alvorens er een gesprek is geweest en een eventueel onderzoek.
Hij/zij is dus zwaar verkeerd bezig om dit geld al op jou te verhalen.

Het briefje wat je ontvangen hebt is ook niet officieel (geen bedrijfslogo, geen getypte brief, deze kan je dus negeren.).

Als ik jou was zou ik even langs de rechtswinkel lopen om je geld nog te kunnen verhalen ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

.oisyn schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Net zo goed als dat zij niet kunnen bewijzen dat er te weinig in de envelop zat. Misschien heeft iemand anders er al een deel uitgehaald voor het te melden.
Ja, ik heb dat al gezegd :)

Heeft WG eigenlijk ergens zwart-op-wit staan dat je het geld in die brievenbus mag mikken? Zijn daar dus afspraken over? Zo ja, dan sta je IMHO nog sterker met de opmerking dat het de verantwoordelijkheid is van de WG. Zij bieden jouw een mogelijkheid aan om 24x7 je geld bij hun te lozen. Jij maakt gebruik van die mogelijkheid en als er nu opeens geld mist is er sprake van een vertrouwensbreuk. Jij handelt ter goeder trouw en dat moet de werkgever accepteren en je niet meteen schuldig bevinden.

[ Voor 44% gewijzigd door Tallguy op 16-10-2006 12:11 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ben er helemaal niet happy mee.

Ik had nu gigantisch spijt van dat ik die nacht niet de rayonhoofd zijn bed heb uitgebeld. Ik vind het ook raar dat ik de schuldige ben. De werkgever heeft mij verzekerd dat er tussen de Rayonhoofd en de Taxi centrale geen andere mensen zijn betrokken. Dus het is mij, de werkgever of het rayonhoofd.

De vrouw van het Rayonhoofd werkte tot voor kort ook nog voor de centrale. Haar contract is verlengt omdat ze al drie jaar voor de centrale heeft gewerkt. Het kwam haar ook wel goed uit omdat ze een kleine heeft gekregen. Wat ik van een collega heb begrepen is dat alleen de rayonhoofd nu voor het inkomen zorgt. Ze hebben net een jaar een koophuis en twee auto's voor de deur. En een kind is ook niet goedkoop. Dit is ook een scenario wat in mijn hoofd naar voren kwam.

Ik kan en wil niemand beschuldigen. Het is niet mijn werk en expertise. Ik heb de werkgever ook netjes de tijd gegunt om mijn salaris over te maken. Maar na het zien van mijn telebankieren overzicht knapte er echt iets bij mij.

Ik wil niet in een maatschappij komen/leven dat ik zometeen voor elke actie die ik ga doen een bewijsje moet krijgen. Zie je iedereen al lopen met een camerabril om je acties te recorden zodat je ze in de toekomst kunt verantwoorden.

Ik werk als betaald vrijwilliger op een foto expositie in Leeuwarden. Ik heb vorige week boodschappen gehaald. Ik heb twee collega's laten controleren dat ik het juiste bedrag aan wisselgeld terug deed in de kas en het kassabonnetje had. Zo'n angst heb ik nu
Je werkgever is verantwoordelijk voor de deposito wat betreft rittengeld en blijkbaar heeft dat systeem niet gewerkt. Wat wel weer zo is : Bij zo'n deposito systeem moet je jezelf aanleren er een brief bij te doen waarop staat hoeveel geld zich in de envelop bevind, geteld op een tiende en daarbij ook het aantal briefjes en eventuele munten.
In de pdf wat onleesbaar is gemaakt is een copy van wat ik op de envelop schijf. Ik noteer altijd de omzet. De schoonmaak en eventuele andere kosten die ik maak. En het totaal bedrag wat ik in de envelop doe.

De werkgever heeft een kopie gemaakt van de envelop en daaronder de aantekeningen gemaakt.

Ik trek nu mijn schoenen aan en ga naar de rechtswinkel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4POX schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:08:

Ik trek nu mijn schoenen aan en ga naar de rechtswinkel.
Succes. Heeft het bedrijf overigens geen aangifte bij de politie gedaan? Lijkt me op zich logisch om bij diefstal aangifte te doen. Dan zou de politie op onderzoek moeten gaan en tot die tijd kan er geen schuldige zijn. Daarbij genomen het feit dat de werkgever verantwoordelijk is voor hun systeem.

Maargoed, de rechtswinkel zal vast bruikbare adviezen kunnen geven.

M.i. is toegeven/het er bij laten zitten in zekere zin gelijk aan schuld bekennen, dus ik zou vasthouden aan je recht. (tenzij je schuldig bent natuurlijk :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 16-10-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wat bovenstaande ook al aangeeft, ik vind het bizar dat een professioneel bedrijf niet justitiele stappen onderneemt. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met bedrijven die mensen te pas en te onpas ontslaan, uitkopen of weg willen pesten maar juridisch is men altijd actief. Dit bedrijf dus duidelijk niet.

Daarnaast is het gebrek aan communicatie van hun kant ontzettend slordig, net alsof het om 'kleingeld' gaat.

RJ, succes met dit verhaal maar in mijn optiek staat het recht aan jouw kant. Durf dan ook zeker hier overheen te gaan met een schadevergoeding voor geleden schade (stress, psychologische toestanden)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 00:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

4POX schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:08:
Ik wil niet in een maatschappij komen/leven dat ik zometeen voor elke actie die ik ga doen een bewijsje moet krijgen.
Kwitanties zijn echter heel normaal hoor ;). Het voorkomt misverstanden, of die nou moedwillig zijn (zoals hier het geval lijkt) of per ongeluk (de verstrekker heeft per abuis verkeerd geteld of de ontvanger is vergeten dat hij het ontvangen heeft). Anders kom je al gauw in een welles-nietes situatie.

Mijn neef is aannemer en die heeft in ons nieuwe huis wat klusjes gedaan. Iedere keer dat ik hem contant betaald heb, heb ik hem om een kwitantie gevraagd. Het heeft niets met vertrouwen te maken - natuurlijk vertrouw ik mijn eigen familie. Maar vroeg of laat maakt iemand een vergissing, da's nou eenmaal menselijk, en dan kan een dergelijk bewijs uitsluitsel geven.

Dus voor de volgende keer, vraag bij afgifte van de wat hogere bedragen altijd om een kwitantie :)

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 16-10-2006 13:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zou zoveel geld ook gewoon persoonlijk afleveren en laten tellen ipv. het door een brievenbus te gooien. Ondanks dat ze zeggen dat het op deze manier wel kon... Maarja, je hebt het nu al gedaan.

Ik hoop voor je dat de rechter je gelijk geeft omdat je baas heeft gezegd dat je het geld in de brievenbus kon doen. Maar als die een vuil spelletje gaat spelen geeft ie dat ws. niet toe. Misschien dat je collega's kunnen getuigen dat dit inderdaad de afgesproken werkwijze is.

PS. Je geeft aan al langer voor dat taxibedrijf te werken. Hoe ging dat inleveren van het geld voorheen dan altijd?

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 16-10-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

HEt lijkt mij heel sterk dat dit juridisch zomaar kan. Een advocaat zal je daar meer over kunnen vertellen. Indien het bedrijf denkt dat jij het geld hebt zullen ze aangifte van diefstal moeten doen ofzo maar op deze manier mer loon verrekenen is echt absurd. LEkker louche bedrijfsvoering daar
dat is duidelijk.

Topic zou inmiddels beter "werkgever heeft verdwenen geld op eigen houtje verrekent met mijn loon" kunnen heten

[ Voor 64% gewijzigd door under-world op 16-10-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 12:42
Misschien moet jij dan de politie maar inschakelen, omdat het net lijkt, of die rayonhoofd of iemand die bij die brievenbus kan komen, het geld misschien uit envelop heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 08:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou eerst eens uitzoeken of een werkgever uberhaupt loon op deze manier mag verrekenen : http://www.arbeidsrechter.nl/h/h418.htm#4182

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik hoop ook trouwens dat je rechtsbijstand in je verzekeringspakket hebt. Dit is zo typische situatie waarom ik dit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Koffie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:42:
Ik zou eerst eens uitzoeken of een werkgever uberhaupt loon op deze manier mag verrekenen : http://www.arbeidsrechter.nl/h/h418.htm#4182
Ja dit mag, echter, wel met notificatie ;)

Dwz dat als je werkgever geld wil inhouden op je loon, dan zal deze dit altijd schriftelijk moeten laten weten :)

Gebeurd dit niet, dan kan je met de gemaakte uren naar de rechtswinkel stappen, waarbij zij stappen kunnen nemen om het verdiende geld alsnog te innen.

Verder zou ik, als ik de TS was, per direct het dienstverband opzeggen en lekker bij een andere taxi centrale gaan werken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb je na de storting van 1 EUR nog verhaal gehaald? Als ze daadwerkelijk dit standpunt willen innemen, dan zou ik er pas via het recht werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

1 woord: 'Taxibranche'

Niets dan gajes. Heb ook tijdelijk (1 maandje) voor een taxibedrijf gewerkt, en ook dat soort praktijken. Schijnt normaal te zijn. Ik vind het echter bizar en slecht.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Er zijn vel ontwikkelingen geweest afgelopen week. Ik heb er iemand anders opgezet. Dan kan ik me concentreren op mijn eigen dingen en school. Die persoon had wel het verzoek dat ik alles even voor mij hou. Ik hoop binnenkort positief nieuws te posten.

Ik ga zeker niet meer voor deze werkgever werken. Ik zit nog te twijfelen of ik nog in de taxibranche blijf rijden. Waar ik nu woon is het rijden totaal anders. Afgelopen twee jaar heeft een chauffeur een pistool tegen haar hoofd gehad. En een andere chauffeur is overvallen en in de kofferbak gedrukt. Jullie kunnen voorstellen dat ik dan niet graag in Leeuwarden ga rijden. De mensen in Sneek ken ik en heb ik nooit problemen mee (op de enkele keer na dat ze iets te ver in het glaasje hebben gekeken). Dan maar weer telemarketing doen :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Als je baas hier zo van overtuigd is moet ie je nog steeds uitbetalen. Mocht hij zeker zijn dat jij het geld ontvreemd hebt mag ie je ontslaan en aangifte doen bij de politie. Vervolgens komt hij erg zwak te staan want hij heeft maanden gewacht met de aangifte en de hele gang van zaken is zo onduidelijk als de pest (he said, she said).

Confronteer je baas dus dat je per direct je loon gestort wil hebben en hij maar aangifte moet doen als ie echt zo stellig overtuigd is van zijn zaak. Deel hem ook mede dat je een advocaat in de arm zal nemen als het loon niet binnen 5 werkdagen gestort is. Doe dit alles per aangetekende brief nadat je hem eerst persoonlijk de mededeling gedaan hebt.

Klinkt allemaal hard en je bent vast op zoek naar een 'normale oplossing' en wil het 'uitpraten'. Maar besef wel dat je hier beschuldigd wordt van diefstal. Dat moet je nimmer over je kant laten gaan!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

4POX schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:05:
Er zijn vel ontwikkelingen geweest afgelopen week. Ik heb er iemand anders opgezet. Dan kan ik me concentreren op mijn eigen dingen en school. Die persoon had wel het verzoek dat ik alles even voor mij hou. Ik hoop binnenkort positief nieuws te posten.

Ik ga zeker niet meer voor deze werkgever werken. Ik zit nog te twijfelen of ik nog in de taxibranche blijf rijden. Waar ik nu woon is het rijden totaal anders. Afgelopen twee jaar heeft een chauffeur een pistool tegen haar hoofd gehad. En een andere chauffeur is overvallen en in de kofferbak gedrukt. Jullie kunnen voorstellen dat ik dan niet graag in Leeuwarden ga rijden. De mensen in Sneek ken ik en heb ik nooit problemen mee (op de enkele keer na dat ze iets te ver in het glaasje hebben gekeken). Dan maar weer telemarketing doen :p
In leeuwarden? .. wow .. * Falcon woont in leeuwarden :(

Pagina: 1