Toon posts:

Extra Processor, geen opstarten mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor ongemak, in een vorig topic van ik een vraag gesteld over een extra processor plaatsen in mijn server Extra Prosessor - Compaq Proliant ML350

ik had er in gezet: "Compaq Proliant ML350 PIII733Mhz/256Kb, 512 Mb" wat ik er mee bedoelde was dat er 512 Mb Geheugen in zat. Die processor heeft 256 Kb cache. Nu heb ik precies zo'n zelfde processor, PIII733Mhz/256Kb en zo'n VRM kaartje.

nu heb ik dat hele forum nagezocht over hoe dat nu moet met een 2de processor (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en SMP FAQ)

er staat dat het wel mogelijk is met een PIII, maar verder niet duidelijk uitgelegd hoe het verder moet. kan iemand mij mee helpen, zonder er hier een slotje er op zetten... :|

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gewoon inprikken. Sim-pol.

Misschien dat je in de bios nog even moet rommelen, maar ik verwacht van niet.

edit: oh als je em inprikt doettie et niet...
Right, is het wel dezelfde stepping? denk et niet nl, anders hadtie wel gestart.

edit2: boot het systeem wel met alleen die ene nieuwe CPU?
als dat wel zo is, dan kanje het eigenlijk direct wel op steppings gooien.

[ Voor 59% gewijzigd door McKaamos op 16-10-2006 10:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28

_Arthur

blub

En wat start niet op? Die server of je OS?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

Aanpak (naar mijn bescheiden mening):

Controleer of de processoren identiek zijn (er zijn, zoals hierboven ook al aangegeven, meer eigenschappen bij een processor).
Controleer of er twee processoren door de bios getoond worden.

Daarnaast: geef eventuele foutmeldingen
offtopic:
Waarom refereer je aan een gesloten topic ? Misschien beter om je aanpak hier te noteren en alle info die ons kan helpen jou te helpen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik meen eens gelezen te hebben dat bij een Dual PIII de beide processoren van dezelfde stepping dienen te zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 15:08
Heb je er wel een 2e VRM module ingezet?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

_Dune_ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:08:
Ik meen eens gelezen te hebben dat bij een Dual PIII de beide processoren van dezelfde stepping dienen te zijn.
Zelfde stepping of 1 verschil, daar buiten werd niet meer gegarandeerd dat het werkte of nog erger: helemaal niet.

Maar daar moet de TS maar eens op zoeken dan, mijn kennis is nog van een Pentium Pro :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je zegt het dan wel doorgenomen te hebben, maar je meldt niets van je uitkomsten, niet eens of die bak wel wil opstarten met alleen je nieuwe CPU in de eerste slot/socket...

Verder lees ik ook niets over wat je gevonden hebt in de Compaq tech documentatie (die is behoorlijk uitgebreid) en ben je wederom uiterst slordig in je notatie van eenheden (512MB is 8x zoveel als 512Mb, 256Kb bestaat niet eens, je bedoelt allicht 256kB etc.)

Als je niet wilt dat je topic op slot gaat is er een simpele manier om dat te verzekeren: zorgen dat je topicstart aan de GoT Huisregels voldoet op gebied van eigen inzet, informatie die je geeft en verzorging van je posts. Helaas voldoet deze topicstart wederom op alle drie die punten niet. Dan heeft het niet zo'n zin :/

Komt bij:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Als je zonder overleg een topic heropent, gaat hij per definitie op slot. Maar laat ik heel duidelijk zijn: ook als je niet eerder een topic geopend had zou deze topic wegens hierboven genoemde redenen dicht gaan.

Edit:
En mbt stepping - Intel garandeerd alleen dat het gaat werken als beide CPUs dezelfde stepping hebben. Stepping kun je achterhalen door de S-Code (bijvoorbeeld SL5DV) die je op de CPU vindt te noteren en dat in Google te gooien. Voor dit voorbeeld van SL5DV komt dat neer op een cD0 stepping P3 Coppermine 1000.
Maar goed, dat is de theorie - in praktijk kun je soms met verschillende stepping en zelfs verschillende snelheden samenwerken - maar aangezien je nooit *zeker* weet dat het goed gaat moet je dat niet met een server oid proberen. Om dezelfde redenen moet je ook bij het troubleshooten nooit aannemen dat het met verschillende steppings gaat werken.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 16-10-2006 11:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.