Commvault Galaxy en backuppen over netwerk zonder agents

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-03 10:27
Iemand ervaring met dit pakket?

Wij overwegen dit aan te schaffen ipv Backup exec welke we nu gebruiken.
Echter in Backup exec kun je gewoon browsen door het netwerk en dan shares backuppen ipv het gebruik van agents.
Tuurlijk hebben agents ongetwijfelt voordelen, maar op sommige servers willen we gewoon een aantal files afplukken. Om hier nu een agent voor te kopen van 400 euro is weggegooid geld als het gewoon op deze manier kan.

MAW: Is er met Commvault galaxy de mogelijkheid om zonder agents gewoon files van een systeem in het netwerk te backuppen en restoren?

Hop,hop,hop!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Ik denk dat eigenlijk ieder backup programma backupen over unc paden accepteert. Waar je rekening mee moet houden is, als een file gebruikt wordt door een service moet je die service stoppen voor dat je de files gaat backuppen.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-03 10:27
bitwizz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:03:
Ik denk dat eigenlijk ieder backup programma backupen over unc paden accepteert. Waar je rekening mee moet houden is, als een file gebruikt wordt door een service moet je die service stoppen voor dat je de files gaat backuppen.
Hi, dat klopt, maar het zijn puur statische bestanden die we mee willen pakken.

We hebben wel 1 database die we met een script stopzetten, backuppen en daarna weer starten, maar dat is een heel klein database-je waar geen agent voor is.

Ik heb wel zo iets dat als veritas het kan en NTbackup kan het ook met UNC paden, dan moet een pakket als Commvault het ook kunnen gezien dat Veritas 3 keer zo goedkoop is :)

Hop,hop,hop!

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Bij Galaxy werk je altijd via agents. Het is een backup product dat primair op Enterprises is gericht, dus de kost voor een agent meer of minder speelt daar niet zo.

Maar wel een klasse product voor de grotere bedrijven.

Een tevreden gebruiker

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

die agent heeft wel voordelen ja, het backuppen gaat onder andere veel sneller.
Daarnaast kan een agent speciale taken verichten zoals backuppen van een SQL of exchange server.
Echter om alleen files te backuppen kost een agent van backup exec iets van 30 euro per server of zo. Voor clients is het zelfs gratis.
Ik zelf zou niets anders willen dan backup exec, maar commvault galaxy ken ik niet dus kan er niet echt over oordelen in dit geval.

Welk probleem probeer je eigenlijk op te lossen?

mookie

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

McMiGHtY

- burp -

Spectre75 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:40:
Bij Galaxy werk je altijd via agents. Het is een backup product dat primair op Enterprises is gericht, dus de kost voor een agent meer of minder speelt daar niet zo.

Maar wel een klasse product voor de grotere bedrijven.

Een tevreden gebruiker
Hier een Galaxy Partner, het is inderdaad een backup product wat zich primair richt op Enterprise omgevingen, waar de kosten voor een agent minder drukken op het budget voor de inrichting van de backup.

Mocht je statische data willen backuppen zonder agent, zou ik het op de volgende manier doen:

- Database stoppen.
- Backup maken van de database met NtBackup.
- Database weer starten.
- Backup copieeren naar een server waar je wel een agent hebt draaien.
- Backup maken via Commvault.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
McMiGHtY schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Mocht je statische data willen backuppen zonder agent, zou ik het op de volgende manier doen:

- Database stoppen.
- Backup maken van de database met NtBackup.
- Database weer starten.
- Backup copieeren naar een server waar je wel een agent hebt draaien.
- Backup maken via Commvault.
Dat is ook een oplossing, maar wel eentje waar je toch weer een pak minder controle en feedback op hebt.

Een product als Commvault onwaardig >:)

Gewoon alles met agents doen, zeker SQL, AD, Sharepoint, Oracle, ..... Zoveel extra functionaliteit dat je erbij krijgt......

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

McMiGHtY

- burp -

Spectre75 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:50:
[...]

Dat is ook een oplossing, maar wel eentje waar je toch weer een pak minder controle en feedback op hebt.

Een product als Commvault onwaardig >:)

Gewoon alles met agents doen, zeker SQL, AD, Sharepoint, Oracle, ..... Zoveel extra functionaliteit dat je erbij krijgt......
Klopt, daarom zei ik ook "backuppen zonder agent", en dat is eigenlijk iets wat je niet wilt en waarop je (mijn inziens) niet op moet bezuinigen.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1