Ik heb een Seagate SATAII 250GB 7200.10 gekocht. Ik was van plan mijn Seagate 7200.7 ATA100 schijf te vervangen door een SATAII exemplaar.
Mijn moederbord is een ASRock K7NF2-RAID met 2 SATA poorten.
In XP en Vista RC2 is de schijf netjes te zien al ik ‘m als tweede hardeschijf aansluit. Alle Seagate low-level tools geven geen foutmelding. Ik kan gewoon naar de schijf kopieren.
Het probleem lijkt het booten met deze schijf te zijn.
Vista RC2 komt op een normale manier door de installatie, maar bij de eerste boot blijf ik alleen een cursor zien. Een XP installatie is onmogelijk.
Opvallend is dat als ik bij de RC2 installatie de partitie opnieuw formateer dat er een partitie van 0MB ontstaat die niet te verwijderen is.
- SATA schijf is aangesloten op poort SATA1
- De RAID functie staat uit!
- De SATA functie staat aan.
- In de BIOS staat deze als bootschijf (en wordt gewoon gezien)
- 1,5gb SATA gejumperd
- De schijf is geformatteerd in NTFS, en een actieve partitie.
- Ook het afkoppelen van de primaire IDE master helpt niet.
Ligt het probleem bij het moederbord en de SATAII ondersteuning of moet ik het bij de schijf zoeken?
Mijn moederbord is een ASRock K7NF2-RAID met 2 SATA poorten.
In XP en Vista RC2 is de schijf netjes te zien al ik ‘m als tweede hardeschijf aansluit. Alle Seagate low-level tools geven geen foutmelding. Ik kan gewoon naar de schijf kopieren.
Het probleem lijkt het booten met deze schijf te zijn.
Vista RC2 komt op een normale manier door de installatie, maar bij de eerste boot blijf ik alleen een cursor zien. Een XP installatie is onmogelijk.
Opvallend is dat als ik bij de RC2 installatie de partitie opnieuw formateer dat er een partitie van 0MB ontstaat die niet te verwijderen is.
- SATA schijf is aangesloten op poort SATA1
- De RAID functie staat uit!
- De SATA functie staat aan.
- In de BIOS staat deze als bootschijf (en wordt gewoon gezien)
- 1,5gb SATA gejumperd
- De schijf is geformatteerd in NTFS, en een actieve partitie.
- Ook het afkoppelen van de primaire IDE master helpt niet.
Ligt het probleem bij het moederbord en de SATAII ondersteuning of moet ik het bij de schijf zoeken?
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.