Toon posts:

Moederbord probleem of toch...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren voor iemand een nieuw moederbord geplaatst met daarbij een nieuwe processor met geheugen.
Dat ging allemaal heel vlotjes en toen eenmaal alle andere hardware weer op de juiste plaats zat, was het tijd om voor het eerst te gaan opstarten.
Helaas... dat ging dus niet.
Een zwart scherm en geen signaal naar de monitor toe, zodat je helemaal geen bios of wat dan ook kon zien.
Nu heb ik dit 1x meer gehad en bleek dat de processor niet helemaal goed zat, maar ik heb gekeken en kon niks vinden wat daarop leek.
Nu weet ik niet of het aan de voeding kan liggen.
De voeding die er nu in zit (weet even geen merk of andere specs) heeft voor de voeding richting het moederbord een ATX 12V kabel en een 20-pins kabel, terwijl het moederbord een 24-pins aansluiting heeft.
Nu zou dat volgens het bijgeleverde boekje geen probleem moeten zijn maar, ik ga nu twijfelen.

Iemand suggesties?

Hier de specs van het systeem:

- moederbord : Asus P5VDC-X (nieuw)
- processor : Intel Pentium 4 524, 3.06Ghz,533Mhz,1Mb,S-775,Box (nieuw)
- geheugen : Kingston DChannel 1Gb Kit, 2x512Mb DDR2 PC2-5300 (nieuw)

- voeding : merk? 400 Watt
- grafische kaart : Asus V8460 Ultra 128Mb AGP (oud)
- geluidskaart : Soundblaster Audigy Platinum (oud)
- 2 IDE harde schijven (oud)
- 1 DVD speler (oud)
- 1 DVD brander (oud)

Dit was het zo'n beetje.
Alvast bedankt voor eventuele suggesties...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben je niet vergeten het losse 4 pins stekkertje aan te sluiten op je moederbord?

Veel voorkomende fout nl ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:30:
Ben je niet vergeten het losse 4 pins stekkertje aan te sluiten op je moederbord?

Veel voorkomende fout nl ;)
Ook die zat/zit op het moederbord aangesloten.
Alle fans (cpu and case) draaien bij het aanzetten (weet eigenlijk niet of de fans spanning krijgen van de 4 pins stekker of vanaf de 20 pins stekker)
Heb ook al geprobeert op te starten met alle gebruikers los te halen van de voeding, dus stekkers uit de hd's en speler/brander.

Verwijderd

Heb je geprobeerd een foutmelding aan de bios te ontlokken?

Controleer eerst of er uberhaupt iets van een PC speaker in je systeem zit en daarnaast of deze is aangesloten. Vervolgens nalezen welke foutmeldingen (piepjes) je bios (http://www.bioscentral.com) hoort voort te brengen. Makkelijkste is express het geheugen eruit halen en opstarten, de meeste biossen geven dan sowieso een foutmelding af. Doet ie dat niet, dan wordt de voeding verdachter.

Daarnaast toch even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) volgen...

Success!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:49:
Heb je geprobeerd een foutmelding aan de bios te ontlokken?

Controleer eerst of er uberhaupt iets van een PC speaker in je systeem zit en daarnaast of deze is aangesloten. Vervolgens nalezen welke foutmeldingen (piepjes) je bios (http://www.bioscentral.com) hoort voort te brengen. Makkelijkste is express het geheugen eruit halen en opstarten, de meeste biossen geven dan sowieso een foutmelding af. Doet ie dat niet, dan wordt de voeding verdachter.

Daarnaast toch even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) volgen...

Success!
Thnx, ik zal eens kijken of dit gaat lukken.
Alleen de kast-speaker heeft een andere aansluiting dan die van het moederbord dus die heb ik nog niet werkend gekregen.
Maar wie weet gaat dit ook nog lukken.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:12:
De voeding die er nu in zit (weet even geen merk of andere specs) heeft voor de voeding richting het moederbord een ATX 12V kabel en een 20-pins kabel, terwijl het moederbord een 24-pins aansluiting heeft.
Nu zou dat volgens het bijgeleverde boekje geen probleem moeten zijn maar, ik ga nu twijfelen.
Ik heb ook een 20 pins stekker op een 24 pins aansluiting en hier is het nog geen probleem gebleken. Ik dacht dat de extra 4 pins voor meer wat extra stabiliteit zorgde oid.
Iniedergeval zou het wel moeten werken, met een A-merk voeding.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sajoku schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:41:
[...]

Ik heb ook een 20 pins stekker op een 24 pins aansluiting en hier is het nog geen probleem gebleken. Ik dacht dat de extra 4 pins voor meer wat extra stabiliteit zorgde oid.
Iniedergeval zou het wel moeten werken, met een A-merk voeding.
Tja, hier een A64 3000+ staan met een Sweex 650 watt voeding :X

effectief blijft daar ook niet veel van over :+

en ook gewoon 20 pins
vergat ik er bij te typen

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 16-10-2006 15:52 ]

404 Signature not found

Pagina: 1