[eclipse]Visual editor vreet geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb net met een cleane reboot mijn Eclipse (3.2) gestart op Gentoo Linux (Sun JDK 1.5.0.08) en daarna eeen class die ik net in VE heb gemaakt geopend in Eclipse.

Mijn geheugen-gebruik stijgt naar de 800meg (remember: alleen Eclipse staat open....).
Verder launcht VE standaard bij openen van de class een instance van de GUI die je aan het maken bent en deze is dan ook niet te killen. De load van de bak gaat dan continue rond de 3 hangen, en zoiets als een knop slepen kost 5 secs (dus: klik, sleep muis, wacht 5 secs, zie knop bewegen). Erg irritant.

VE is de nieuwste versie en is via de update manager binnengehaald.
Als ik text-based een GUI-class bekijk draait alles als een tierelier.

In de VE-properties kon ik het spawnen van de nieuwe GUI niet uitzetten, en dat geheugen vreten al helemaal niet (:+).

Google bood mij geen soelaas helaas.
Iemand ideeen?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik weet niet of je probleem echt alleen aan VE ligt, maar misschien kun je de overstap maken naar Jigloo GUI Builder. Die doet hier in ieder geval wat normaler qua geheugengebruik, is sneller en geeft ook niet die extra vensters in je taakbalk.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik vond Jigloo zelf niet fijn werken, maar ik kan eens kijken of die ook dit ook bij Jigloo optreedt.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Jigloo vind ik op zich wel fijn werken, maar perfect is het zeker niet: gisteren weigerde het bijvoorbeeld opeens om een gui te laden die ik de dag daarvoor had gemaakt. :X

Waar je nog naar zou kunnen kijken is of de java versie waar Eclipse mee opstart/loopt, en de java versie waar je project mee wordt gecompileerd wel hetzelfde is. Een verschil kan soms voor problemen zorgen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja ik gebruik overal de Sun JDK voor; domweg omdat ik ook naar klanten wil garanderen dat de zaak werkt (iig niet dat ik gezeik krijg tussen blackdown en Sun).

Heb op die box alleen de bovengenoemde versie geinstalleerd.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Kan je even jconsole gebruiken om te checken waar specifiek geheugen naartoe gaat?

Qua guidelines kan je je hierop baseren: http://blog.exadel.com/?p=9

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1