HTTP GET en POST disconnecten sessie

Pagina: 1
Acties:

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Zo goed als ik heb waargenomen werkt alles, behalve het surfen. Heb zowel IE als FF geprobeerd, nu via telnet het volgende geprobeerd

zodra ik connect en type:

GET {spatie}

wordt de verbinding verbroken. Dit is ook zo voor POST.

Er is geen Firewall software meer aanwezig op het systeem.
FTP werkt ook via IE of command line.
Heb ook een Winsock repair tooltje geprobeerd die regkeys terug zet (WinsockxpFix.exe)
Kan geen vreemde dingen in task manager vinden.

Iemand enig idee waar ik nog kan kijken?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
even mn glazen bol pakken..

wat heb je voordat je je waarneming deed gedaan ?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:03
Mijn glazen bol laat iets zien met MTU instellingen ofzo.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• leuk_he
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het kan je pc of je netwerk zijn. aangezien je over beiden niet veel verteld kunnen we ook niet raden. (vat hardware eens samen, sinds wanneer gebeurd het, wanneer werkt het wel, safe mode, B&V faq. doornemen, hijackthis met name, waarheen connect je hoe, etc etc)

Maar via een livecd (knoppix) kun je alvast bepalen of het je software van de pc is of je netwerk..

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• X-Stuff
drclaw schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:00:
even mn glazen bol pakken..

wat heb je voordat je je waarneming deed gedaan ?
Keiichi schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:11:
Mijn glazen bol laat iets zien met MTU instellingen ofzo.
Had ik het woord spontaan moeten vermelden? 8)7

Ik heb vermeld wat wel werkt, wat niet werkt, wat ik geprobeerd heb.... Moet je tegenwoordig een hele schematische tekening van je netwerk overleggen voordat je geholpen wordt?

[ Kabel Modem ] <<====>> [ PC ]

In plaats van nutteloze berichten, zou een mogelijke oorzaak informatiever zijn. Kan zoiets software matig zijn? Is het een routerings probleem? etc. etc.
leuk_he schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:10:
Het kan je pc of je netwerk zijn. aangezien je over beiden niet veel verteld kunnen we ook niet raden. (vat hardware eens samen, sinds wanneer gebeurd het, wanneer werkt het wel, safe mode, B&V faq. doornemen, hijackthis met name, waarheen connect je hoe, etc etc)

Maar via een livecd (knoppix) kun je alvast bepalen of het je software van de pc is of je netwerk..
Bedankt, toch iets meer nuttige informatie. Knoppix wou ik inderdaad eens proberen, maar tot mijn verbazing is het probleem sinds vandaag verdwenen. Zo blijkt maar weer dat het niet altijd aan je PC of Prive netwerk hoeft te liggen, maar ook bij de ISP fout kan zijn.

• leuk_he
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

X-Stuff schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:06:

Bedankt, toch iets meer nuttige informatie. Knoppix wou ik inderdaad eens proberen, maar tot mijn verbazing is het probleem sinds vandaag verdwenen. Zo blijkt maar weer dat het niet altijd aan je PC of Prive netwerk hoeft te liggen, maar ook bij de ISP fout kan zijn.
Ja, het is mogelijk dat je isp het verkeer naar poort 80 op een ander manier routeert en dat dat netwerk niet lekker liep.

jammer dat je isp en je woonplaats niet noemt. (aan de andere kant zoveel kabel netwerken hebben we niet in nl) . Maar dat zal wel Chello zijn aangezien die aan traffic shaping doet zonder dat de gebruikers te melden. (zoek maar eens naar chello topics)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• X-Stuff
leuk_he schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:14:
[...]

Ja, het is mogelijk dat je isp het verkeer naar poort 80 op een ander manier routeert en dat dat netwerk niet lekker liep.

jammer dat je isp en je woonplaats niet noemt. (aan de andere kant zoveel kabel netwerken hebben we niet in nl) . Maar dat zal wel Chello zijn aangezien die aan traffic shaping doet zonder dat de gebruikers te melden. (zoek maar eens naar chello topics)
Het betrof een Telenet (Belgie) verbinding.
Pagina: 1