[WinXPpro|SP2|Matrox G450] G450 wil niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Situatie 4 weken geleden, computer werkt prima, alle hardware werkt naar behoren, alles goed geinstalleerd, volledig up-to-date allemaal, alleen was C-schijf en Windows installatie beetje zootje geworden.
3,5 week geleden
Computer (systeemschijf) geformatteerd en windows er opnieuw op gezet. Drivers 6600 GT geïnstalleerd, alle andere drivers geïnstalleerd.... alleen die van de G450 nog niet... dat kon wel wachten, had die 2 extra monitoren nog niet nodig.
2 dagen geleden
Gelezen dat FS X uit is, wil m gaan halen maar eerst mijn Pctje klaar maken, dus die extra monitoren moeten werken.
Ik wil die G450 gaan installeren, dus ik pak de drivers die ik dus al jaren gebruik (versie 5.92.6.0) (compu en G450 = ongeveer 2,5 jaar oud), installeer de boel, reboot en klaar .... dacht ik...
wil beeldschermconfiguratie instellen e.d. krijg ik de volgende melding als ik bij "Eigenschappen voor beeldscherm" op Instellingen klik:

Ongeldige beeldscherminstellingen

Het geselecteerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van Windows en is niet langer compatibel met deze versie van Windows.

Het systeem is gestart met het standaard VGA-stuurprogramma.

Neem contact op met uw hardwarefabrikant voor een recenter stuurprogramma of kies een van de stuurprogramma's die door Microsoft beschikbaar zijn gesteld.

Ik klik op OK en zie nu Monitor #1 en Monitor #3 weergegeven, #2 en #4 ontbreken. Als ik een beeldscherm wil kiezen uit het pulldown menu daaronder staat er wel een weergegeven die op de G450 aangesloten zit, maar als ik daar op klik krijg ik te zien dat deze draait op een resolutie van -1 bij -1 pixel. Kleurkwaliteit is blanco... :?

Goed... ik naar www.matrox.com om te doen wat ze me zeggen, een recenter stuurprogramma downloaden.... (versie 5.96.004 WHQL)
Oude drivers er uit gesloopt, nieuwe drivers geïnstalleerd, probleem blijft.... Ook de drivers van Microsoft zelf bieden geen oplossing... :(

Op Google wezen zoeken naar soortgelijke problemen maar niks kunnen vinden, ook GoT heeft verder alleen topics vanuit 2001 en 2002 die niks met dit probleem te maken hebben...

Paar gegevens nog:
P4C800E-deluxe
P4 Prescott 3GHz niet overclocked
1024MB RAM Corsair PC3200
iets meer dan 600GB HDD...
ASUS 6600 GT
Matrox Millenium G450 Dual DVI PCI
en nog wat randapparatuur...

Wat ik normaal gesproken na het installeren van de drivers kreeg krijg ik nu al niet, en dat is PDesk, het programmaatje waarmee je de eerste instellingen doet na het installeren van de drivers...
Ik kan het programma ook helemaal nergens vinden verder, dus daar gaat ook e.e.a. niet goed. Ik kom er niet meer uit, hoop dat er iemand is die me hier wel mee kan helpen... Nogmaals, het heeft altijd goed gewerkt.... maar op de een of andere manier wil het niet meer...

Alvast bedankt

iets met foto's...

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
[subtiel-modus]

*schopje ?

[/subtiel-modus]

iets met foto's...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huishoudelijk:
Ik kan me voorstellen dat je er gefrustreerd van raakt, maar schoppen binnen 24u is 'not done'. Niet doen dus :o

Exact welke versie van Windows heb je geinstalleerd? Is dat dezelfde waar je in het verleden ook mee installeerde? In welke volgorde installeerde je de drivers voor VGA vorige keer - ook eerst de 6600GT of toen eerst de G450PCI?

Oslik blyat! Oslik!