Toon posts:

CRT scherm voor xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een samsung 997MB monitor voor mijn xbox 360 te kopen. Krijg je met deze crt monitor beter beeld dan de meeste lcd monitors? Ik wil de monitor op de hoogste resolutie gebruiken (1920 x 1440), hierdoor krijg je een refreshrate van maar 64Hz ,krijg je hierdoor geflikker? En is het geflikker echt goed te zien, of merk je er nauwelijks iets van als je gamet? En ik heb gehoord dat crts niet zo scherp zijn, betekent dit dat de resolutie 1920 x 1440 niet echt vergelijkbaar is met een lcd van 1920 x 1440? Dus is het veel onscherper dan een lcd?

alvast bedankt

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ondersteund jouw xbox die resolutie wel?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je zult voor jezelf moeten bepalen of je 64hz hinderlijk vindt. Ik zou er zelf niet mee willen gamen. Waarom je uberhaubt voor een CRT wil gaan snap ik eigenlijk niet echt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
heeft je xbox een d-sub aansluiting?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt toch een xbox 360 VGA kabel die je kunt kopen,en deze crt ondersteunt to VGA? Mijn vraag was eigenlijk of je het echt zag flikkeren,dus of je het echt opmerkt?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:12:
Je hebt toch een xbox 360 VGA kabel die je kunt kopen,en deze crt ondersteunt to VGA? Mijn vraag was eigenlijk of je het echt zag flikkeren,dus of je het echt opmerkt?
Je ziet het niet echt flikkeren, maar als je goed kijkt zie je wel dat je beeld niet helemaal strak is. Als je een beetje onder een hoek kijkt gaat het wel "erg" flikkeren (naar mijn mening). Maar kijk anders zelf eens naar een CRT monitor op een lage refresh rate.. Kan me niet voorstellen dat je niet even bij iemand kunt kijken, dan kun je het zelf ervaren :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik vind 85hz al knipperen (maar heb lastige ogen)... daarom heb ik nu TFT bij mn pc :P en in de huiskamer 100hz 32"CRT tv (CRT eigelijk alleen vanwege te hoge prijs voor kwalitatief vergelijkbare TFT tv van dat formaat...)

Ik raad het je af om dit te gaan gebruiken voor je XBOX (als het al zou werken)
1. scherm is geen breedbeeld...
2. bij crt gaat er toch wat scherpte verloren
3. refreshrate (=onrustiger beeld)
4. bakbees (als je genoeg ruimte hebt niet boeiend)
5. Stroomverbruik

Enigste wat je bij deze monitor beter zult hebben, in vergelijking met de goedkoopste tft's is dat het zwart zwarter is...

Welk formaat scherm vind je minimaal?
Anders kan je bijvoorbeeld voor een 19" WS TFT gaan? die hebben een resolutie van 1440x900 (je xbox kan toch geen full-hd, dus is 1280x720 genoeg...)

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2006 00:22 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ligt er ook aan hoe dicht je erop zit. Een normale TV is ook maar 50Hz, maar omdat je er meestal een paar meter vanaf zit is het flikkeren niet hinderlijk. Ik denk dat dit met een computer CRT-scherm hetzelfde is. Op 60/64Hz moet je er dus niet met je neus bovenop gaan zitten want dan krijg je wel koppijn.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:22
Naar mijn ogen kan ik 70hz alleen zien flikkeren als het scherm op 1 kleur staat zeg maar, als je een game of een film aan het draaien bent, is het eigenlijk niet te zien.

.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.Dus ik kan mijn 360 er wel gewoon op aansluiten? En de xbox 360 krijgt binnenkort ook full hd support. Ik denk dat ik zwarte randjes krijg omdat alle 360 games breedbeeld ,hoe groot gaan die randjes worden?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:30

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:55:
Bedankt voor de reacties.Dus ik kan mijn 360 er wel gewoon op aansluiten? En de xbox 360 krijgt binnenkort ook full hd support. Ik denk dat ik zwarte randjes krijg omdat alle 360 games breedbeeld ,hoe groot gaan die randjes worden?
Koop nou maar een goeie tft, de xbox360 ondersteunt een max res van 1368 x 768 en zoals gezegt zijn de meeste games voor breedbeeld geschikt.

Waarom wil je geen breedbeeld tft? heb zelf de xbox gehad op mijn dell 20" widescreen tft via vga en geloof mij dat beeld is strak..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
De belangrijkste reden omdat ik een crt wil,is vanwege de scaling zonder kwaliteitsverlies. De komende 360 games zijn allemaal in 720p of 1920p gerenderd.Ik ben bang dat als ik een tft lcd koop (van 1680 x 1050),dat ik dan door de scaling een heel wat slechter beeld krijg. Krijg je door de scaling bij tfts echt veel kwaliteitsverlies,is het merkbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mijn vraag hierboven beantwoorden? Ik heb een beetje haast :-)

Verwijderd

HAHA.. 64Hz op een CRT... das zooooooooo 1900....

je ogen gaan lijden zo erg, dat je er resoluut spijt van krijgt..

over 1080i
en 720p gesproken... (1920p bestaat niet)

met een 4:3 scherm krijg je onwijze zwarte randen, aangezien de HD resoluties 16:9 zijn

op een 1680x1050 scherm heb je ook nog een heel klein beetje zwarte randen doordat dit een 16:10 resolutie is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 16:06 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Neem geen crt. Simpel.

En als je wel een crt neemt, en op die resolutie wil draaien, neem dan maar vast een aantal aandelen kruidvat of zo, vanwege de hoeveelheid paracetamol die je gaan inslaan. 64Hz = koppijn.
voor de kwaliteit hoef je je echt niet druk om te maken, het beeld ziet er op elke andere resolutie ook prima uit.

Copy.com

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
spaar nog effe door en koop een dell of samsung 24" monitor die zijn 1920x1280 dacht ik ze zijn alleen een euro of 800-900 dus dat is wel wat duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door DECOY88 op 16-10-2006 16:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

"Even" doorsparen? Het scherm wat de TS koos zit wel in een totaal andere prijscategorie.
Ik denk zelf dat het er op 1680x1050 ook wel goed uit gaat zien. Zolang het breedbeeld is zal het wel prima zijn. Als je een 4:3 scherm neemt wordt het erg ranzig met zwarte balken. Dan zou ik de scaling voor lief nemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een vriend van me heeft een X360 op een 21" Dell CRT. Da's een trinitron. Gisteren nog zitten gamen, en dat ziet er prima uit. Ondersteunt ook hoge reso's met een hoge frequentie. En 2e hands moeten die dingen zeker binnen jouw budget passen :)
Ik heb zelf een 21" Philips 201b40, en ook daarop zou ik zo'n ding zonder problemen aan moeten kunnen sluiten. Het is dat mijn Radeon geen hogere refresh freq's ondersteund, anders draaide ik nu 1600x1200 op 120hz ipv 85 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1