Hallo iedereen!
Ik ben bezig met een CMS. De CMS kant is zo goed als af en ik ben nu bezig met de voorkant.
In de CMS kun je instellen dat hij automatisch berichten archiveert. Als je dit hebt aanstaan, kun je ook kiezen na hoeveel dagen de berichten worden gearchiveerd. Je kunt ook instellen hoeveel er minimaal getoond moeten worden.
Ik heb een query als deze:
Om het in SQL mensentaal uit te leggen:
Ik ben bezig met een CMS. De CMS kant is zo goed als af en ik ben nu bezig met de voorkant.
In de CMS kun je instellen dat hij automatisch berichten archiveert. Als je dit hebt aanstaan, kun je ook kiezen na hoeveel dagen de berichten worden gearchiveerd. Je kunt ook instellen hoeveel er minimaal getoond moeten worden.
Ik heb een query als deze:
code:
Nu wil ik dus wel dat hij altijd 10 berichten laat zien, ongeacht of het bericht nu kleiner is dan NOW() - $arch_na_x_dagen of niet.1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT title , message , DATE_FORMAT(postdate, '%d.%m.%Y %H:%i') as showdate FROM tabel_naam WHERE postdate >= NOW()-$arch_na_x_dagen |
Om het in SQL mensentaal uit te leggen:
code:
Ik ben (nog) niet een ster in SQL maar zou graag wat bijleren. Weet iemand misschien hoe dit te maken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT title , message , DATE_FORMAT(postdate, '%d.%m.%Y %H:%i') as showdate FROM tabel_naam WHERE postdate >= NOW()-$arch_na_x_dagen Maar toon altijd 10 berichten |
Zenda likes some milk every now and then..