[testcase] Nieuwe cam geprobeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug is mijn dslr gestolen wou even doorsparen voor een canon 5d, maar voor tussen door toch maar even een ultrazoom (kodak z650) gekocht. Dit weekend ben ik er even tussen uitgeweest bij mij in de buurt om wat fotos te maken ermee om te zien of het een redelijke cam is. Ik ben niet ontevreden met het eindresultaat, met uitzondering van de redelijk hoge ruisverhouding van de cam ook op lage iso waardes.

1:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/2330/zweefvlieg1jz7.jpg
Ik vind het een redelijke foto. D focus is iets teveel op de vleugels en het achterlijf denk ik. De bewerking die ik heb toegepast is alleen levels wat aangepast, zodat de foto wat lichter is, een licht contrast verhoging en een lichte usm.

2:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/3994/zonnebloem1iy9.jpg
In eerste instantie hier ook alleen usm, levels en contrast, maar ik denk dat ik het blad middenonder en links onder ook moet verwijderen om het een betere plaat te maken. Ze storen denk ik nogal.

3:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/2301/zonnebloem2if7.jpg
Weinig mis mee denk ik, maar volgende keer moet ik een beetje beter opletten om het hart van de bloem echt in het midden te plaatsen, want ik denk dat dat van deze foto juistem de kracht is.

4:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/8924/duoslakia4.jpg
op deze foto heb ik muv usm en contrast niets veranderd nog, weet ook niet goed wat ik hier nog aan kan of moet veranderen

5:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/6655/peertrb1.jpg
Het enige wat ik bij deze foto kan bedenken is dat ik hem iets te strak heb afgesneden aan de linkerkant, misschien dat ik de peer beter een paar cm verder op de foto had moeten zetten. Bewerkingen die zijn doorgevoerd zijn het zelfde als vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Da's wel een groot verschil tussen een 5d en een Z650 maar da's offtopic.

Ik vind je eerste foto mooie dof hebben, alleen is de bloem wel erg overbelicht.

Bij de 2e foto is het midden van je bloem wel erg donker. Misschien kan je dat nog wat oplichten met de highlight tool in photoshop.

Laatste foto van je serie vind ik het mooiste, hij is alleen wel erg krap langs de peer geschoten.
De lichtval door de blaadjes is wel erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
justawitte schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:34:
Da's wel een groot verschil tussen een 5d en een Z650 maar da's offtopic.

Ik vind je eerste foto mooie dof hebben, alleen is de bloem wel erg overbelicht.

Bij de 2e foto is het midden van je bloem wel erg donker. Misschien kan je dat nog wat oplichten met de highlight tool in photoshop.

Laatste foto van je serie vind ik het mooiste, hij is alleen wel erg krap langs de peer geschoten.
De lichtval door de blaadjes is wel erg mooi. :)
offtopic:
dat is idd een wereld van verschil, wil ook asap weer een dslr, maar dat terzijde

1e foto was rottig te maken door de lichtval op de bloem, maar ik ging ook puur voor de compositie en de zweefvlieg(?). Zal opletten dat de overbelichting meevalt er zit toch een hist.. historogram?? in de cam tijdens het composeren van je foto bij de Z650 (erg handig)

2e foto kan ik niet goed beoordelen hierzo, het lijkt idd wat donker alleen highlight toepassen zou ik proberen alleen ben ik benioeuwt of ik accuraat kan werken, omdat ik met een niet al te goede lcd werk momenteel.

Laatste was een beetje lastig met tegenlicht door de bladeren, maar ben blij dat hij goed gelukt is, verder geheel met je eens zoals ik al zeg in mijn eigen commentaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is een histogram. Tis nog niet de ergste variant die ik heb gehoord dat was historygram. :X
2e foto kan ik niet goed beoordelen hierzo, het lijkt idd wat donker alleen highlight toepassen zou ik proberen alleen ben ik benioeuwt of ik accuraat kan werken, omdat ik met een niet al te goede lcd werk momenteel.
Bij mij ziet het midden van de bloem er donkerbuin/zwart uit. Dus iets oplichten moet imho geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Nette foto's, eigenlijk zijn ze allemaal erg goed gelukt. Onderwerp is goed in beeld en scherp.

Heb je niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tom G schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:22:
Nette foto's, eigenlijk zijn ze allemaal erg goed gelukt. Onderwerp is goed in beeld en scherp.

Heb je niet meer?
Dank je heb er wel meer maar dat is meer van hetzelfde, dit waren imo de beste van de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
justawitte schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:10:
[...]

Het is een histogram. Tis nog niet de ergste variant die ik heb gehoord dat was historygram. :X
Ahh een ro-tje teveel dus. Ik zal 't onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:39:
[...]

Ahh een ro-tje teveel dus. Ik zal 't onthouden ;)
Ach... in je sig een 'l' te veel. Je strooit graag met letters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja het is bijna sinterklaas he ;)
Jammer dat er verder weinig inhoudelijk commentaar word gegeven verder, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 2 de mooiste, maar zou idd die blaren wegwerken;)

Verder vind ik het maar gewoontjes uitziende foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Vraag & aanbod is 1 deurtje verder :)

[ Voor 88% gewijzigd door Zoefff op 19-10-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zit ik ook te kijken naar de kodak z650, lijkt me een goede camera. Een andere goede optie is volgens mij ook de olympus sp510, hier zijn echter nog niet erg veel reviews en foto's van te vinden.
De kodak heeft een Schneider-kreuznach lens, bij de olympus kan ik het niet terugvinden. Verschil in megapixels is minimaal.

Kodak z650

Olympus: Olympus sp510

welke camera is nou de betere...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:33:welke camera is nou de betere...... _/-\o_
Wel eeen beetje offtopic hè dit... ik zou voor de Kodak gaan. Olympus wordt vaak afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flo_ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Wel eeen beetje offtopic hè dit... ik zou voor de Kodak gaan. Olympus wordt vaak afgeraden.
Waarom wordt olympus afgeraden dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

flo_ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Die toch maar Olympus. Zijn veel beter als Kodak camera's. Kodak camera's vertonen veel ruis, die nog eens erger gemaakt wordt door de keiharde compressie. Maar dan moet je wel dezelfde productgroepen vergelijken, geen cam van Kodak van 500 euro tegen een Olympus van 150 euro ofzo. Je moet wel redelijk blijven. Kodak heeft mooie kleuren, super eenvoudig is gebruik, maar een verschrrikkelijke ruis en compressie.
Pagina: 1