Is er een shortcut, instelling of tool om in de Windows XP SP2 files dialoog bij elk programma dat die dialoog gebruikt een directory in een lijstje favorieten te zetten en dan weer te kiezen?
Bedoel je de PlacesBar aan de linkerkant van de CommonDialog box?
Met desktop, computer en zo?
Ook in Office?
TweakUI of een PlacesBar editor (voor Office dan) doet dat ook.
Met desktop, computer en zo?
Ook in Office?
TweakUI of een PlacesBar editor (voor Office dan) doet dat ook.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
De PlacesBar wordt niet door alle programma's gebruikt, diverse programma's hebben zelf of een andere File Open Dialog box.
Voor alle programma's gaat het dus niet lukken.
Voor alle programma's gaat het dus niet lukken.
Als ze de standaard Common Dialog van Windows gebruiken (wat de meeste doen), dan kun je de mappen die aan de zijkant staan aanpassen. Dit kan met de tool TweakUI van Microsoft.
TweakUI is gratis te downloaden op http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx
TweakUI is gratis te downloaden op http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx
Klopt het dat ik via TwaekUI alleen standaard icons kan kiezen, zoals My Documents, Desktop, en Favorites? En dat ik dus geen eigen directory kan toevoegen?
Zo ja, wat verbazend. Ben ik de enige die My Documents en MS Office niet wil gebruiken?
Zo ja, wat verbazend. Ben ik de enige die My Documents en MS Office niet wil gebruiken?
Toevoegen niet.Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:56:
Klopt het dat ik via TwaekUI alleen standaard icons kan kiezen, zoals My Documents, Desktop, en Favorites? En dat ik dus geen eigen directory kan toevoegen?
Wel wijzigen naar max. 5 lokaties van jouw keuze.
Meer biedt de CommonDialog niet
De Office DialogBox biedt trouwens max. 10 lokaties
[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2006 23:01 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Vergeef me mijn domheid, maar ik kan geen eigen directory toevoegen in de Common Dialogue, hoe zou dat kunnen?
EDIT: laat maar, voor het eerst dit jaar de Windows Explorer eens geopend
Voor zoekers die in dit topic vallen en ook Windows Explorer nooit gebruiken: voeg je favoriete directory toe door er met Windows Explorer naar toe te gaan en met het Favorites menu het toe te voegen aan favorites. Dan komt de dir beschikbaar als je in TweakUI zorgt dat je Favorites ziet in de Open dialoog. Of wie weet is die gele ster standaard al in de Open dialoog aanwezig, ik ben nogal een tweaker.
EDIT: laat maar, voor het eerst dit jaar de Windows Explorer eens geopend
Voor zoekers die in dit topic vallen en ook Windows Explorer nooit gebruiken: voeg je favoriete directory toe door er met Windows Explorer naar toe te gaan en met het Favorites menu het toe te voegen aan favorites. Dan komt de dir beschikbaar als je in TweakUI zorgt dat je Favorites ziet in de Open dialoog. Of wie weet is die gele ster standaard al in de Open dialoog aanwezig, ik ben nogal een tweaker.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 00:07 ]
En anders is er nog altijd die-hard regedit
Pagina: 1