Toon posts:

RIS automatisch partities

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben ondertussen al een aardig eind op weg met RIS op een server 2003 machine.
Alles werkt nu goed, kan booten, krijg de goede image er op en alles.

Ik heb met behulp van dit bericht:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/850295//

Zo veel mogelijk de installatie geautomatiseerd, maar nu wil ik dat hij automatisch 2 partities aanmaakt.
Hij maakt nu 1 partitie aan die zo groot is als de schijf. Kan ik ook instellen dat hij 2 partities maakt?

Ik heb al gezocht en denk dat ik het hier ergens moet instellen:

E:\RemoteInstall\Setup\Dutch\Images\WINDOWS\i386\templates\ristndrd.sif

en dan onder dit kopje:

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Ik kan dan wel repartition op NO zetten maar dan veranderd hij niets aan de partities, en UseWholeDisk dan gebruikt hij niet de volledige grootte van de schijf, maar hoe kan ik nu de partities aangeven die ik wil hebben

Verwijderd

Misschien kun je na het opgeven van de 1e partitie aan het eind van de installatie een diskpart script opstarten die de rest van de vrije ruimte partitioneert.
Diskpart /s <script>
zie ook http://www.microsoft.com/...8eff6e3e509.mspx?mfr=true

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:42:
Misschien kun je na het opgeven van de 1e partitie aan het eind van de installatie een diskpart script opstarten die de rest van de vrije ruimte partitioneerd.
Diskpart /s <script>
Aha even kijken bedant voor de hint

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:42:
Misschien kun je na het opgeven van de 1e partitie aan het eind van de installatie een diskpart script opstarten die de rest van de vrije ruimte partitioneert.
Diskpart /s <script>
Ik heb toch nog een vraag,

Wat ik ook aanpas in mijn sif file, hij maakt automatisch 1 partitie aan waar hij op installeerd.
Hoe kan ik in die sif file zetten hoe groot hij de partitie moet maken (c:\) tijdens de installatie

dus zoiets:

partition1 = 5000
en dat hij daar dan op installeerd ..

en dan aan het einde van de installatie bij GuiRunOnce de opdracht
diskpart /s ....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 15:49 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Uit: Creating an installation image with RIPrep
You can change the information in the .sif file associated with an installation image to restrict the disk reformatting so that it will be the same as that which the source computer used to create the installation image. For example, open the Riprep.sif file located in the \\Server_name\REMINST\Setup\Applicable language\Images\Applicable image name\I386\Templates\Riprep.sif folder and modify the UseWholeDisk parameter to equal NO. When a client computer installs this image, the disk will be formatted to match the capacity of the source computer, and the remainder of the destination computer's disk will be unformatted
Als ik bovenstaand goed lees, wordt dus de partitie standaard even groot gemaakt als de disk waar de Riprep wizard het image van gemaakt heeft.

Als je dus de "UseWholeDisk" parameter op NO zet, terwijl de source en target pc beide een disk hebben van 40 Gb, dan wordt deze complete disk gebruikt. Volgens bovenstaande quote wordt immers de originele diskgrootte weer gebruikt/teruggezet.

Heb je in je Target pc nu een disk van 80 GB, dan zal deze (in combinatie met "UseWholeDisk=No") een partitie aanmaken van 40 GB, en de rest ongemoeid laten. Wat jij standaard wilt met behulp van answerfiles kan dus niet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:00:
Uit: Creating an installation image with RIPrep

[...]

Als ik bovenstaand goed lees, wordt dus de partitie standaard even groot gemaakt als de disk waar de Riprep wizard het image van gemaakt heeft.

Als je dus de "UseWholeDisk" parameter op NO zet, terwijl de source en target pc beide een disk hebben van 40 Gb, dan wordt deze complete disk gebruikt. Volgens bovenstaande quote wordt immers de originele diskgrootte weer gebruikt/teruggezet.

Heb je in je Target pc nu een disk van 80 GB, dan zal deze (in combinatie met "UseWholeDisk=No") een partitie aanmaken van 40 GB, en de rest ongemoeid laten. Wat jij standaard wilt met behulp van answerfiles kan dus niet...
Maar ik gebruik geen riprep, ik heb gewoon de wizard van ris gevolgd, windows xp cd er in en daar heeftie alles van op de share gezet ... dus heb geen riprep gebruikt

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Het is inderdaad een beetje *brak* maar voor zover ik weet kun je zonder een Riprep er niet voor zorgen dat de eerste partitie geen hele disk gebruikt :(. Hier nog een stukje uit het verleden (hint search "ris diskpart" en je komt nog iets meer tegen :).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
1. 1 Pc klaarstomen voor gebruik, en de c partitie resizen met bv. partition magic. De rest ongebruikt laten.

2. RipRep image maken

3. In riprep.sif aanpassen:

[RemoteInstall]
UseWholeDisk = No

4. Diskpart batch bestand maken:

diskpart /s Script.txt
echo y | format d: /fs:ntfs /v:data /q
shutdown /r /t:0 

5. In riprep.sif

[GuiRunOnce]
"diskpart.bat"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet je er alleen wel voor zorgen dat je geen CD/DVD speler in die doos hebt zitten, anders pakt die de D: namelijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1