Toon posts:

De meest sensationele Powerpoint presentatie ooit

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Die moet ik maken. Nou het hoeft niet per sé de meest sensationele te zijn maar moet wel indruk maken op bepaalde mensen op school.

Nou heb ik weinig ervaring met Powerpoint maar ik leer snel. Ik gebruik Office 2003 Pro.Ik ga de presentatie thuis maken en moet hem op school op een geleende laptop draaien.

Hebben jullie misschien tips wat ik zou moeten doen om het er echt bijzonder uit te laten zien? Zijn er zulke tutorials?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 15:54

ThunderNet

Flits!

Bijzonder uit laten zien?

;) Je moet de juiste balans tussen vorm en inhoud zien te vinden. Je moet het intressant laten lijken, zodat de mensen de informatie opnemen. Heb je te veel fierelantijntjes dan nemen de kijkers de informatie niet meer op.
Laat je powerpointpresentatie ook ondersteuning zijn voor je presentatie, en niet andersom.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
uiteindelijk zal het om de inhoud gaan :) powerpoint slides zijn maar een klein onderdeel van de hele presentatie.

waar gaat het over :?

A wise man's life is based around fuck you

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 11:39

SeatRider

Hips don't lie

Ik krijg regelmatig moppen die mensen proberen te vertellen door hem te verpakken in wat ze zelf denken dat het de meest sensationele Powerpoint presentatie ooit is :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20
ik zou zeggen "less is more" wel eens naar presentaties van steve jobs gekeken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Indruk maak je op inhoud, niet op dancing jesuses (zie Simpsons).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 11:10

Sick Nick

Drop the top!

Wat jullie nu aanraden zijn goede slides, minimalistisch en ondersteunend bij een gewone presentatie. Ik gok dat de TS een powerpoint presentatie moet maken die bol staat van de flashy bewegingen en andere eye-candy om zo te overtuigen dat ie 'sensationeel' is ;) Veel bewegende meuk en flashy zooi spreekt ze dan wel aan ;)

Verwijderd

Waar moet je de presentatie over maken??????
Hou het kort, niet te veel opsmuk :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 21:22 ]

Verwijderd

Belangrijk bij een goede PowerPoint presentatie is dat hij niet opvalt. Hij is uitsluitend ter ondersteuning van je verhaal. Zorg er voor dat er niet te veel text in staat, geen schreeuwerige kleuren heeft, geen, ik herhaal GEEN, wat zeg ik? ABSOLUUT GEEN geluiden (ik denk dat er weinig storender is dan bij elk punt een remmende raceauto te horen), en houd het simpel met de animaties -> dwz een soort en te gebruiken met mate.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een presentatie voor school waar ik ervoor moet zorgen dat de mensen die het bekijken (de leraren) me zouden aannemen voor hun bedrijf als werknemer. Nou weet ik dat ik het dan niet al te flashy moet maken, maar ik wil toch dat het er erg professioneel uit ziet. Net zoals Al Gore doet bij An Inconvenient Truth.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wij hebben onze Novell presentatie opgeleukt met een mooi introfilmpje, beamer en een belachelijk grote audio-installatie.

http://video.google.nl/vi...9317923135872271&q=Novell (Dat filmpje)

Echter voor externe personen zou ik aanhouden: less is more

[ Voor 13% gewijzigd door Bertus op 15-10-2006 21:32 ]

Heeft ook een computer!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 12:35

killercow

eth0

me eens,

een presentatie moet het volgend doen:
Jouw verhaal beknopt overbrengen op de toeschouwer.

Powerpoint is een hulpstuk, net zo als je podium of verlichting dat is.

Als je powerpoint echt gebruikt als hoofddoel, dan snap je gewoon niet wat een presentatie moet doen. (of je hebt geen inhoudelijk correct verhaal en probeert dit te verdoezelen met afleidende graphics)

De beste presentators zorgen er voor dat hun verhaal 100% klopt, dat alle hoofdlijnen gedekt zijn, en dat ze eventueel met een computer wat graphics toevoegen, als een plaatje meer dan 1000 woorden zegt, dan gebruik je een plaatje. (en dat is inderdaad maar zelden)

Powerpoint is mijn ziens een tool van leraren/managers en vooral verkopers en analisten om om de hete brij hene te draaien. Het maken van de mooiste demo is belangrijker dat het daadwerkelijk kunnen maken en verdedigen van een standpunt of product.

openkat.nl al gezien?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SeatRider schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:17:
Ik krijg regelmatig moppen die mensen proberen te vertellen door hem te verpakken in wat ze zelf denken dat het de meest sensationele Powerpoint presentatie ooit is :)
Dan komen de regeltjes van de mop een voor een voorbij vliegen op je scherm. Mooi hoor, nog nooit zoiets indrukwekkends gezien (daarom heet het in openoffice natuurlijk ook "OpenOffice Impress" ;) )
meestal blijkt het dan nog een hele oude flauwe mop te zijn ook

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:22:
Waar moet je de presentatie over maken??????
Hou het kort, niet te veel opsmuk :P
Je zou natuurlijk een presentatie kunnen maken over de flashy features van powerpoint, en die dan uitgebreid larderen met alle toeters en bellen die mogelijk zijn.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 18:27

Ravefiend

Carpe diem!

Ik ben het volledig eens met bovenstaande commentaren. Hoe je het ook draait of keert, een slideshow heeft altijd tot doel je verhaal te ondersteunen. Je geeft hiermee een visueel beeld over datgene wat je wilt overbrengen naar je publiek. Zelf ik al een aantal cursussen gemaakt die gemiddeld 1 a 2 uur duren en de presentatie is niet meer dan een rode draad doorheen het verhaal. Het onderwerp is meestal verdeeld in meedere onderdelen en het is erg handig om op een aantal momenten opnieuw je overzicht te kunnen tonen om aan te geven wat je al verteld hebt en wat er nog gaat volgen. Op die manier zorg je ervoor dat je publiek de informatie gestructureerd kan opnemen en nog belangrijker, heb je minder kans dat ze hun aandacht verliezen.. ;)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
De reactie hierboven kan ik het wel mee eens zijn. Echter gaat het dan over een presentatie geven die ondersteund wordt door powerpoint. Als je alleen een powerpoint moet opsturen om indruk te maken kun je die gerust wat meer aankleden?

Kun je geen presentatie in Powerpoint 2007 maken? Smartart en de galleries daarin zien er super gelikt uit en je kan de presentatie saven in het 2003 formaat. Spring je er sowieso uit omdat de presentatie er strakker uitziet en wellicht hebben je 'concurrenten' dit niet gebruikt.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Wij hebben geleerd dat er maar een x aantal woorden op mogen staan. Het precieze aantal ben ik even kwijt net zoals het boekje ;). Ik ga vanmiddag wel effe zoeken.

Dit is vanwege dat anders de kijkers eerder alles gaan lezen wat er op het scherm in plaats van dat ze naar jouw luisteren.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zorg dat de computer het goed trekt.

Ik neem aan dat je het op een laptop zet, en een presentatie waar de graphics haperen is voor mij een enorme afknapper.
Als je een digitale pagina omslaat en hij hapert halverwege kan _ik_ een grijns van 'prutser' niet onderdrukken.
Niet overdrijven met de graphics, maar het moeten wel vloeiende bewegingen zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Uit nieuwsgierigheid; wat is nu het resultaat geworden? Ben ook jij tot de conclusie gekomen dat flashy niet perse mooi is of ben je juist helemaal vol gaan proppen met animaties? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
ik heb een keer een stijldansfilmpje als intro verwerkt in een powerpoint presentatie... Iedereen stond te kijken van WTF??? En toen kwam de uitleg over het hoe en waarom van het filmpje (dat 0,0 met het onderwerp te maken had) en iedereen vond het een goede presentatie...
Pagina: 1