Nieuw systeem rondom 7800 GTX

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 18:01
Mijn huidige systeem bestaat uit een AMD 3500+, 1 GB RAM op een MSI K8N Platinum (sb live onboard) met een MSI 7800GTX 256MB als grafische kaart.

Nu heb ik de HTPC kast binnen en daarin wil ik mijn amd 3500 gaan huizen, en mijn workstation (game rig) gaan ombouwen naar een Core 2 Duo 6x00. Voor een HTPC lijkt me de 7800 GTX behoorlijk overkill, dus in mijn HTPC ga ik een passief gekoelde grafische kaart in zetten.

Nu heb ik dus een flink tagan 600 watt voeding en een 7800 GTX.
Aan overklokken doe ik niet echt aan. Als het makkelijk te doen is met luchtkoeling & standaard componenten dan wil ik de stap meestal wel zetten hoor ;)

Met al dat grafische geweld zou je wel de SLI optie open willen houden, dus de Asus P5N32-SLI zou wel een goede optie zijn. Echter lees ik overal in de benchmarks dat deze een stuk langzamer is (alhouwel 5%) dan Intel 775 chipsets.

Maar als ik een Intel chipset neem, dan is SLI weer niet mogelijk.

Wat is nu een goed Core 2 Duo moederbord waar ik nog ruimte over hou voor een toekomstige SLI upgrade?

Verwijderd

Bij sommige Intelchipsets heb je volgens mij hacked SLi drivers.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 18:01
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:56:
Bij sommige Intelchipsets heb je volgens mij hacked SLi drivers.
Krijg je dan geen stabiliteits problemen? En wat is de performance tegen de nforce chipsets?
Ik las net op t.net dat nvidea binnenkort met nieuwe intel chipsets uitkomt. Misschien is het wel de moeite waard om daar nog even op te wachten