Beste tweakers, er zit ergens iets of iemand in mijn huis spam te versturen.... er staan hier echter zoveel apparaten op het netwerk (van Windows tot Linux tot een paar Xboxen en mn Dreambox) dat ik geen flauw idee heb waar het vandaan komt. Bijna alles is trouwens ook nog eens softwarematig gefirewalled..
Ik wil dus poort 25 dicht knallen en dan kijken welk IP probeerd SMTP servers te bereiken... Mijn router is echter een SpeedTouch 716 en hoewel het een heel mooie webinterface heeft (voor mensen zonder veel verstand van zaken erg gemakkelijk te gebruiken), kan ik nergens een optie vinden om een poort te blokkeren, laat staan een log van traffic of firewall rules oid.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Ik wil dus poort 25 dicht knallen en dan kijken welk IP probeerd SMTP servers te bereiken... Mijn router is echter een SpeedTouch 716 en hoewel het een heel mooie webinterface heeft (voor mensen zonder veel verstand van zaken erg gemakkelijk te gebruiken), kan ik nergens een optie vinden om een poort te blokkeren, laat staan een log van traffic of firewall rules oid.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?