Toon posts:

[SpeedTouch 716] Poorten blokkeren met log..l.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, er zit ergens iets of iemand in mijn huis spam te versturen.... er staan hier echter zoveel apparaten op het netwerk (van Windows tot Linux tot een paar Xboxen en mn Dreambox) dat ik geen flauw idee heb waar het vandaan komt. Bijna alles is trouwens ook nog eens softwarematig gefirewalled..

Ik wil dus poort 25 dicht knallen en dan kijken welk IP probeerd SMTP servers te bereiken... Mijn router is echter een SpeedTouch 716 en hoewel het een heel mooie webinterface heeft (voor mensen zonder veel verstand van zaken erg gemakkelijk te gebruiken), kan ik nergens een optie vinden om een poort te blokkeren, laat staan een log van traffic of firewall rules oid.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 08:44
de speedtouch firewall heeft niet bepaald veel functionaliteit maar misschien kun je bij het log wel de actieve connecties opvragen(toolbox>intrusion detection>security logs>connections kiezen)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De ST firewall bevat wel degelijk een hele hoop functionaliteit; het is een volwaardige ICSA-certified statefull inspection firewall.
Met een recente firmware kun je op de GUI de firewall levels aanpassen, anders moet je naar de CLI uitwijken. Je moet in principe gewoon een rule toevoegen aan de forward chain van het level dat je enabled hebt. Gewoon een src=any en dst=any met service=smtp en een action naar keuze en logging enabled.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.