Toon posts:

DVD speler aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraagje, ik heb een dvd speler en die wil ik aansluiten op mijn tv, dit is opzich niet zo'n probleem, maar nu wil mijn dvd speler weg werken in een kast, deze staat enkele meters van mijn tv. Voorheen had ik mijn dvd speler gewoon met een scart kabel aangesloten. Maar nu wil ik dus over een langere afstand werken met een kabel met 3 tulp stekertjes, (die rode, witte en gele). Als ik nu zo'n scartblok koop (zie plaatje) Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/7529.jpg
en die doe ik in de achterkant van mijn dvdspeler. Kan ik daar dan 3 tulp stekkertjes in doen, en vervolgens de andere kant van de kabel waar eveneens 3 tulp stekkertjes aan zitten in mijn tv doen?? (daar zit namelijk 3 van die aansluitingen voor die kabels) Heb ik dan beeld?? (en geluid ;) )?

Ik ben niet heel erg slim op dit gebied, dus hoor het graag.

Bvd

Friso :)

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Ja, maar dan moet je het scartblockje wel op 'Out' zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik die op OUT zet moet het werken!

Hartstikke bedankt voor de voor de snelle reactie :D

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Denk dat je er alleen geen goede kwaliteit uit krijgt.

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

BIM

Nothing interesting

Kun je beter de S-video aansluiting gebruiken. (de ronde, met meerdere gaatjes)
Dan is het beeld een stuk beter.

Voor het geluid de rode en de witte gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke, maar met de playstation werk je toch ook alleen maar met die 3 kabeltjes? en die kwaliteit is toch ook goed..., of kan ik dat hiermee niet vergelijken??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 21:23 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:18:
Hmm oke, maar met de playstation werk je toch ook alleen maar met die 3 kabeltjes? en die kwaliteit is toch ook goed..., of kan ik dat hiermee niet vergelijken??
Hm.. die kwaliteit vind ik eerlijk gezegd ook niet geweldig :P . Maar zit ook nogal wat verschil in wat voor TV je hebt.. (hier op 27"lcd kun je t verschil goed zien).

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 15-10-2006 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de tip :D

Dan wordt het dus een S-video kabeltje en zo'n audio kabeltje :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is in jouw geval een "langere afstand" :?
Er zijn ook goede scart-kabels te koop van een aantal meters (heb er zelf 1 van 10 meter liggen) en dan heb je het voordeel dat je gewoon RGB naar je TV kunt sturen ipv S-video / composiet) :)
quote uit De grote tv-out FAQ
• RGB : afkorting van Rood, Groen en Blauw. Standaard voor een videosignaal. De beste manier om signalen van de DVD-speler naar de televie te sturen. Dit kan alleen via de SCART-kabel.

• SCART : Een genormeerde koppeling tussen video- en monitorapparatuur. SCART kan video, S-Video en RGB-signalen transporteren, maar niet alle SCART-kabels zijn daarvoor geschikt. Bij de goedkopere kabels ontbreken sommige aders in de kabel.

• S-Video : Staat voor 'Seperate Video'. Standaard voor een videosignaal, staat ook wel bekend als Y/C. Bij dit videosignaal worden kleur en helderheid separaat verstuurd. S-Video is een betere manier om de DVD-speler of andere bron met de televisie te verbinden dan standaard 'video'. RGB is echter nog beter. S-Video wordt verstuurd via een speciale 4-pins kabel of via een daarvoor geschikte SCART-kabel.
Kortom: Als het ff kan wil je voor je DVD-speler RGB (en dus een volledige beaderde SCART-aansluiting) hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb een klein probleempje, ik moet met een scart kabel door de muur, en dan moet ik een groot gat haken om die stekker er door te kijgen en met s--video is het alleen een gaatje van ongeveer 2 tot 3 cm. En om nou de hele muur te slopen, lijkt mij niet zo'n strak plan.

Maar zie ik nu in dat andere topic dat je naast de s-video kabel ook die gele (composiet) kabel moet gebruiken om beeld te krijgen??

Toch bedankt voor je reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 17:51 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:48:
Tja, ik heb een klein probleempje, ik moet met een scart kabel door de muur, en dan moet ik een groot gat haken om die stekker er door te kijgen en met s--video is het alleen een gaatje van ongeveer 2 tot 3 cm. En om nou de hele muur te slopen, lijkt mij niet zo'n strak plan.
In zulke gevallen blijft er natuurlijk ook altijd nog de optie om een custom Scart/RGB aansluiting te fabriceren.
Ik heb Hier zelf bijvoorbeeld een RGB verbinding lopen via een UTP kabel, geeft prima beeld. :)
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:48:Maar zie ik nu in dat andere topic dat je naast de s-video kabel ook die gele (composiet) kabel moet gebruiken om beeld te krijgen??
Nee , je gebruikt de S-Video of de (gele) composite aansluiting.
Naast de S-Video (of composite) connectie heb ja natuuurlijk ook nog de audio verbinding nodig (de rood/witte connectors).
Hou er wel rekening mee dat niet alle TV's om kunnen gaan met S-Video (Al dan niet via Scart)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je dan mooi voor elkaar, maar ben zelf niet zo'n knutselaar :S

Maar mijn TV kan met S-Video omgaan.

Maar moet mijn DVD speler daar ook mee kunnen omgaan, of kunnen alle dvd spelers dat??

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 19:23 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:51:

Maar moet mijn DVD speler daar ook mee kunnen omgaan, of kunnen alle dvd spelers dat??
Normaal gespoken hebben DVD spelers ook een S-Video uitgang.
Tegenwoordig zie je echter vaak dat deze mogenlijkeid vanwege bezuinigingen bij veel (goedkopere?) DVD spelers wordt weggelaten. :(

Lees de handleiding, soms is de S-Video uit alleen beschikbaar via SCART.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 16-10-2006 22:57 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Doman schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:34:
[...]

Lees de handleiding, soms is de S-Video uit alleen beschikbaar via SCART.
Tsjah... één of twee scartblokken... Dat maakt ook het verschil niet...

Verwijderd

Topicstarter
zal de handleiding wel ff doorspitten.

nog een laatste vraag, is s-vhs kabel hetzelfde als s-video ??????

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee... S-vhs kabel bestaat niet, s-video wel...

s-vhs is een video-opname-standaard...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nou het is duidelijk voor mij.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips :)
Pagina: 1