[Multiscreen] 2 ati kaarten werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Een goedeavond,

Ik loop al een tijd met het volgende probleem, wat ik zelf niet opgelost krijg. Momenteel draai ik een dual-screen setup op mijn primaire grafische kaart (een X700 Pro) met een uitgebreid bureaublad tussen de beide monitoren. Dit heeft tot dusver (afgezien van wat compatibiliteitspoblemen met oudere drivers en de software van asus zelf) goed gewerkt.

Nu is het zo dat ik via mijn werk een oude beamer geregeld heb, die ik uiteraard ook op mijn pc wil aansluiten voor diverse doeleinden (Voornamelijk films, maar ook af en toe een spelletje). Dit heb ik tijdelijk opgelost door mijn secundaire monitor te verwisselen met de beamer als ik deze nodig had, maar dit is zachtgezegt ronduit omslachtig om te doen.

Om hier een wat permanentere oplossing voor te verzinnen heb ik een goedkoop PCI kaartje aangeschaft (de X700 is een PCIe exemplaar) om als secundaire videokaart te gaan fungeren zodat ik niet elke keer overal onder en achter moet kruipen als ik de monitoren weer eens moet omwisselen. Als 2e kaartje heb ik gekozen voor een Club 3D radeon 9250 met 128 Mb geheugen en zowel DVI als een VGA uitgang. Mijn plan was om het geheel als volgt aan te sluiten:

X700 Primair: Beeldscherm 1 (Mirai DML 519W) Via DVI
X700 Secundair: Beamer (InFocus LitePro 580)Via D-sub
9250 Primair: Beeldscherm 2 (Iiyama ProLite E431S) via DVI
9250 Secundair: Leeg.

Op geen van de kaarten is overigens een TV of iets dergelijks aangesloten; alleen de DVI en D-sub poorten worden gebruikt.

Waarom deze opstelling? Op zowel de beamer als de Mirai wil ik video's en spelletjes kunnen spelen. Voorzover ik weet is een secundaire kaart daar niet geschikt voor, enerzijds door het ontbreken van GPU-power (voor games), anderzijds door het ontbreken van ondersteuning van Overlays (niet mogelijk bij een secundaire grafische kaart voorzover ik weet). De x700 bezit genoeg gpu-power om het gros van de spelletjes die ik speel goed weer te geven en geeft video's gewoon weer.

Nu is het probleem als volgt; ik krijg deze combinatie niet aan de gang in de pc die ik voor dit doel gebruiken wil. Na het monteren van de kaart, booten, installeren van de benodigde drivers en rebooten wilt windows niet meer opstarten voordat de 9250 via de veilige modus uitgeschakeld of gede-installeerd is. Ongeacht in welk PCI slot ik de kaart stop (ik heb er maar twee, veel keus heb ik dus niet echt..) en welke boot priority ik aangeef in de bios (PCI eerst of PCIe),de kaarten verrekken het om goed samen te werken. Als ik vervolgens de 9250 in een andere pc stop (met een agp 5900 kaart), ondervind ik geen problemen. Windows start in een keer, installeert de kaart en ik kan zonder problemen meerdere schermen op het systeem aansluiten.

Nu is het zo dat Computerbeheer bij de 9250 de melding "Dit apparaat start niet. (Code 10)" geeft en het daarbij simpelweg laat. Nu heb ik deze malding al terug kunnen trekken tot een IRQ probleem via de diverse faq's van got en microsoft zelf, maar ik kan er helemaal niets mee. De diverse IRQ verwijzingen aanpassen in mijn bios (de mogelijkheden daartoe zijn imo gewoon gering) helpt simpelweg niet; de kaart blijft een code 10 produceren.

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/foutmelding_pcbeheer.PNG

Concreet gezien; de kaart wilt icm een andere ati kaart (voorzover ik het heb kunnen checken) gewoon niet werken en zorgt er voor dat windows de grafische schil simpelweg niet wilt laden, met een reboot als gevolg.
Wat heb ik reeds geprobeerd:
  • Kaart in een ander pci slot gestoken--> geen verschil
  • Kaart in een andere pc gestoken --> werkt bij andere pc wel
  • Diverse driverversie's geprobeerd --> geen verschil
  • Chipsetdrivers geupdate --> geen verschl
Ik begin stieken een beetje gefrustreerd te raken door de weerbarstigheid van de kaart en door de softwareproblemen van de asus (smartdoctor :r). Heeft iemand een idee of ik iets fout doe en wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn? Zelf heb ik het idee dat een combo van 2 ati kaarten gewoon niet werkt, maar ik kan hier zelf nergens iets over vinden (vreemdgenoeg).

Systeemspec's:
Processor:AMD Athlon 64 3200 (S939, venice)
Moederbord:Abit AX8
Geheugen:2x 512 mb pc 3200 Corsair twinmos c2
Videokaart 1:ASUS AX700 Pro (256 mb gddr3, PCIe)
Videokaart 2:Club 3D Radeon 9250 (128 mb, PCI)
Monitor 1:Mirai DML 519W 19"
Monitor 2:Iiyama ProLite E431S
Beamer:InFocus LitePro 580
Voeding:CoolerMaster Silent Power 450w
Drivers:Omega 3.8.231

Alvast dank Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Dit is wel vaag idd.. Maar ligt het eraan dat het niet van het zelfde merk is? Dus dat je een ASUS + ASUS vid bij elkaar in moet stoppen ipv een ASUS+Club3D. Want in het beginstadium van SLI was dat namelijk ook niet mogelijk.. En probeer dan eens je pc te geburiken met alleen die 9250 en zonder de X700, kijken hoe dat gaat.

Succes ermee!

Groetjes,
Jorn.

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om het geheel als een SLI/crossfire setup te gebruiken, dat is technisch simpelweg niet mogelijk. De x700 zal ik er morgen wel eens uit halen, maar ik betwijfel of dat iets uithaalt.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Heb je al je onboard apparaten al eens uitgeschakeld (USB, sound, poorten, etc) en het dan eens geprobeerd? Kleinere kans op een IRQ conflict op die manier. Mocht dat werken, 1 voor 1 weer inschakelen en kijken waar/of het fout gaat.

Edit: typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Marck21 op 16-10-2006 15:52 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

hier heb je miss iets aan:

Known Issues:
From Cat 6.6 and up ATI removed driver-level support for the following series of cards (including Mobility models): 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9200, 9250. Since the Omega Drivers use ATI drivers as a base, that means they will also not include support for these chipsets, they may install, but the PC may give you a BSOD or a black screen upon boot.

zet is driver versie 6.5 of omega versie die hier op gebaseert is er op.

[ Voor 8% gewijzigd door Vincenz0 op 16-10-2006 16:38 ]

Coding 4 Fun!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Marck21 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:49:
Heb je al je onboard apparaten al eens uitgeschakeld (USB, sound, poorten, etc) en het dan eens geprobeerd? Kleinere kans op een IRQ conflict op die manier. Mocht dat werken, 1 voor 1 weer inschakelen en kijken waar/of het fout gaat.
Goed idee, ik zal het eens proberen d:)b
Vincenz0 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:37:
hier heb je miss iets aan:

zet is driver versie 6.5 of omega versie die hier op gebaseert is er op.
De omegadrivers zijn tot versie 3.8.252(oid) gebaseerd op de 6.5, hogere versies hebben 6.6 of hoger. In dat opzicht zit ik wel goed.

Kleine sidenote; deze driverversie is (als ik de x700 als singe draai) de meest stabile versie; bij oudere en nieuwere drivers heb ik gevoelsmatig meer last van crashes ed dan met de huidige versie..

iig bedankt voor de reactie's :)

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Topicstarter
Kleine update: ik draai nu al de gehele middag met alleen de 9250 in m'n systeem en heb werkenlijk nergens last van. Morgen zal ik eens wat verder gaan testen met (onder andere) het uitschakelen van de onboard apperaten.

Word vervolgt dus :)

Pagina: 1