Toon posts:

games doen raar en screensaver

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn computer heb geformateerd alleen maar problemen met games
en me screensaver (als ik gewoon internet ofzo niet)

dit is wat ik zie bij me screensaver
dus van die rar zwarte vlekken (pixels) die knipperen
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/2309/snap5yz3.png
Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/7648/snap4ml4.png
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/7717/snap6is5.png

en dit (en dit zie ik dus ook in games die gekke strepen)
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/4717/snap9nu7.png
Afbeeldingslocatie: http://img421.imageshack.us/img421/5379/snap8us6.png

Ik heb directx 9 geinstalt , alle soorten drivers van nvidia geinstalleerd (heb een geforce 7300LE)
maar dat werkt allemaal niet.De directdraw test en de direct3d testen zijn helemaal goed.
dus ik weet echt neit wat het probleem kan zijn wie kan mij helpen?????

alvast bedankt _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je de temperatuur van je kaart al eens nagekeken?

Heb je overigens ook alle andere drivers geïnstalleerd, met name je chipsetdrivers zijn belangrijk. Als het geen driverprobleem is dan denk ik in de richting van een slecht functionerende koeler. Haal ook de kaart eens uit het slot en blaas het slot uit.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:36
Heb je ook grotere foto's? Ziet er idd uit als artifacs en dat heeft te maken met de temperaturen ;)

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 22:17
Tom G schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:39:
Heb je ook grotere foto's? Ziet er idd uit als artifacs en dat heeft te maken met de temperaturen ;)
Heeft niet altijd te maken met de temperaturen kan ook brak geheugen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
me computer is net 2 maandjes oud (het is een duocore)
en wel raar dat ik het pas had na de verhuizing(van woning)
majah ik ga nu ff proberen alles beetje te stofzuigen van binnen :) :)
ennuh me temperatuur is 51 graden (gpu kern staat er :| )
en er staat ingevuld bij vertagingsdrempel 130 graden.

maar ik laat we leven weten hoe of wat , reacties zijn nog steeds welkom :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Pas op met het stofzuigen, de buis van een stofzuiger kan namelijk statische elektriciteit opwekken en daar houdt je computer helemaal niet van.

Verwijderd

Topicstarter
heb alles gestofzuig maar niks heeft geholpen

• Admiral Freebee
  • Niet online
Heb je nu al eens nagekeken of je wel alle drivers correct hebt geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers???

heb alleen directx 9 en nvidia nieuwste drivers geinstalt

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:00:
Alle drivers???

Brakke VGA terug brengen naar de winkel;)

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 20:11
Waarschijnlijk is je geheugen inderdaad naar z'n grootje.
Terugbrengen die handel :)

PS5 PSN: UnrealKazu

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:00:
Alle drivers???

De chipsetdrivers kunnen ook belangrijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik een nieuwe kaart koop (nvidia kaart) dan is het over.
ik wou zoiezo al 1 van de nieuwste kaarten hebben dus , want voor de rest heb ik nergens last van
me computer doet het gewoon prefect films kijken ook enzo dus.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tsja, als je niet wilt zeggen of je wel alle drivers van je computer hebt geïnstalleerd...

De kans is inderdaad groot dat je kaart stuk aan het gaan is maar ik zou toch eerst alle andere mogelijkheden proberen uit te sluiten voordat je geld uitgeeft aan een nieuwe kaart die misschien hetzelfde probleem heeft.

Ik vind het gewoon vreemd dat dit gebeurd net nadat je je computer hebt geformatteerd. Dat doet me denken aan een softwarematig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen driver cd gehad ofzo bij me pc , dus dat is zoiezo weird.
en voor de rest heb ik gewoon natuurlijk windows update helemaal laten draaien dus dat is
up2date , en nvidia drivers ook.

dus ik heb echt geen idee meer wat er aan de hand is .

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd: installeer de chipset drivers. Zoek op wat voor moederbord je hebt en installeer de bijbehorende drivers.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 21:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hp pavilion 7560 maar kan nergens vinden wat voor moederbord er in zit.
erg he hahahahahaha
maarre ik zoek ff verder

Verwijderd

Topicstarter
okay me moederbord is een ATI RADEON® XPRESS 200 chipset
maar nu heb ik dus op de site van ati een driver gevonden precies voor mijn probleem
maar als ik hem installeer zegt hij , dat hij niet de moederbord kan vinden waarvoor die software is weird :?

Verwijderd

En als je nou eens op de site van HP zoekt?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:41:
okay me moederbord is een ATI RADEON® XPRESS 200 chipset
maar nu heb ik dus op de site van ati een driver gevonden precies voor mijn probleem
maar als ik hem installeer zegt hij , dat hij niet de moederbord kan vinden waarvoor die software is weird :?
je moederbord is geen chipset, dus wat je zegt is foutief. Je moederbord heeft een chipset van ATI aan boord, dat wel. Gebruik ook eens leestekens graag, het is geen msn hier.

Verwijderd

Ok, na wat onderzoek op de hp site ben ik erachter gekomen dat het moederbord type: RC410-M is.

Die staat volgens mij gekoppeld aan de MSI RC410M-L moederbord met een ATI RADEON XPRESS 200 chipset. ;)

Als je nu gaat googlen naar het programmatje "MSI live update", die download en installeerd. Dan moet je deze starten en dan selecteerd dit programmatje alleen de drivers die compitabel zijn met jouw moederbord.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. SUC6 8)

edit:

http://kieskeurig.nl/prod...7002BC1257122004ECD90.htm

hier een beschrijving van het moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 16:33 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het ff proberen thnx iedergeval .

maar wat ik nu zie zijn gewoon nvidia drivers maar ik probeer het ff.

ik laat het ff weten

Verwijderd

Topicstarter
Neej het heeft niet mogen baten , dus ik ga ff van de week een nieuwe kaart halen
maar ik denk dit keer geen nvidia hahahaha .....

Verwijderd

Topicstarter
maarre mensen ff een vraagje , stel je voor me geheugen is inderdaad brak.
moet ik het dan niet merken aan veel meer dingen?? ik bedoel me computer doet het voor
de rest echt Perfect echt nergens last van alleen dus gamen en me screensaver.

en als ik dan een nieuwe kaart haal hoe weet ik dan cker dat ik die niet voor niks haal?

is dit probleem dan opgelost als ik een nieuwe kaart haal???

of moet ik hem gewoon terugbrengen naar (bcc) waar ik heb heb gehaald ??
wat denken jullie

alvast bedankt _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat men hier bedoelt is het geheugen van je grafische kaart. Als je dus nog garantie hebt dan kan je hem inderdaad binnendoen.

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:32
Admiral Freebee schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:56:
Wat men hier bedoelt is het geheugen van je grafische kaart. Als je dus nog garantie hebt dan kan je hem inderdaad binnendoen.
Ja inderdaad, naar mijn weten is je geheugen van je videokaart defect. Je moet gewoon terug gaan waar je deze hebt aangeschaft en een nieuwe aanschaffen/ruilen.

scu6 er mee ;)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:35
wil je die normale drivers erin zetten moet je hem eerst flashen naar non hp, maar dat is een ander verhaal. de xpres 200 heeft toch ook onboard vga? bij een vriend van me moet ik na het formateren ook de biosinstellingen weer veranderen (onboard = disabled) voordat de rest het een beetje doet.

ik weet dat dit raar is maar sommige dingen zijn volgens mij niet te verklaren:P

@ts of je nu weer nvidia gaat kopen of weer een ati dat maakt echt niet uit, je kan altijd pech hebben.

en als je de 256mb versie van de 7300le hebt een 128mb 7600gt is veel beter dus staar je niet blind op mb's

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:00:
Neej het heeft niet mogen baten , dus ik ga ff van de week een nieuwe kaart halen
maar ik denk dit keer geen nvidia hahahaha .....
Heb al 3 jaar nVidia kaartjes achtereen en daarvoor ook. Geen enkel gezeik.
GeForce FX 5950Ultra
GeForce 6800GT
GeForce 7900GT

Daarvoor een Radeon 9700Pro
en daarvoor een GeForce 4 Ti 4200

Met de 9700Pro had ik heel veel gezeik.

Maar met de X700 mobile in mijn notebook weer niet.
Dus gezeik is in de grafische kaarten wereld de laatste jaren niet merk afhankelijk.

• Avalaxy
stel je voor dat je eens de edit knop zou gebruiken, en wat leestekens aan je zinnen toe zou voegen... Mischien zou het dan zelfs leesbaar zijn.

zoals tankeriv zegt; die uitspraak is nogal subjectief, want met nVidia is niets mis, en nForce chipsets zijn ook zeker niet slecht

[ Voor 31% gewijzigd door Avalaxy op 18-10-2006 19:06 ]

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
Nou zegt iedereen hier dat hij zijn kaart terug moet brengen. mischien ben ik de enige die een bepaalde regel las waarin hij zij de pc pas na een verhuizing zo raar deed ?..

mischien is hij daardoor wel kapot gegaan weet niet hoe voorzichtig met het beestje is omgesprongen ;)

als je alle drivers hebt geinstalleerd en hij doet het nog niet zou ik ook gewoon een nieuwe kaart halen. doet ie het dan nog niet is er mischien wel meer naar de klote :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:31:
wil je die normale drivers erin zetten moet je hem eerst flashen naar non hp, maar dat is een ander verhaal. de xpres 200 heeft toch ook onboard vga? bij een vriend van me moet ik na het formateren ook de biosinstellingen weer veranderen (onboard = disabled) voordat de rest het een beetje doet.

ik weet dat dit raar is maar sommige dingen zijn volgens mij niet te verklaren:P

@ts of je nu weer nvidia gaat kopen of weer een ati dat maakt echt niet uit, je kan altijd pech hebben.

en als je de 256mb versie van de 7300le hebt een 128mb 7600gt is veel beter dus staar je niet blind op mb's
maar hoe verander je dan bij je vriend zijn bios instellingen ????

aen ohjah als ik naar mij screensaver opties ga , en ik zit hardwarematige 3d-weergave uit.
dan doen me screensavers het gewoon perfect

en ohjah wat ik ook ff wou melden .
Als ik naar me screensaver instellingen ga en ik zet hardwarematige 3d-weergave uit .
dan doen me screensavers het wel normaal.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 10:35

Mojo

The Power Within

Dit zouden je chipset drivers moeten zijn, probeer die eens te installeren. Ik denk dat je die niet hebt geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Mojo op 18-10-2006 14:55 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:44:
[...]

maar hoe verander je dan bij je vriend zijn bios instellingen ????
naar zijn huis fietsen en iets in zijn BIOS veranderen? 8)7 :?
aen ohjah als ik naar mij screensaver opties ga , en ik zit hardwarematige 3d-weergave uit.
dan doen me screensavers het gewoon perfect

en ohjah wat ik ook ff wou melden .
Als ik naar me screensaver instellingen ga en ik zet hardwarematige 3d-weergave uit .
dan doen me screensavers het wel normaal.
eh... we zijn niet traag van begrip ofzo dus je hoeft het maar 1x te vertellen om ons het te laten begrijpen hoor :P

Kijk nou dus gewoon in je BIOS en check even of Onboard Video oid. aan staat. Zo niet, ze hardware versnelling een tandje lager ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is al opgelost , ik heb zojuist een geforce 7800GT er in gepleurd en doet het perfect

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:35
zou ik die 7300gs van je kunnen kopen, mischien krijg ik hem hier nog wel aan de praat. want op dit moment zit ik met een ati 3d rage te kloten in mijn pc

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1