Toon posts:

Geen netwerkverbinding in Vista RC2 onder VMware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Vista RC2 installatie (vanaf CD) net als een XP-SP2 gevirtualiseerd onder VMWare Workstation versie 5.5.2 build 29772.

Gewoon de defaults aangehouden.

Ik krijg en zie onder de VirtualMachine Vista echter geen netwerk.
Ik heb de VM ethernet optie standaard op Briged staan maar ook als NAT krijg ik geen enkel resultaat.
Ook in de Hardware lijst in Vista zie ik geen virtuele netwerk-adapter staan.
VMWare heeft de netwerk-adapter (ook audio trouwens) niet gevirtualiseerd onder Vista RC2.

In Control Panel -> Device Manager staan onder Other Devices de Ethernet Controller en Multi Media Audio Controller met als niet geinstalleerd.

Mijn XP loopt met dezelfde instellingen prima.

Weet iemand een oplossing?

P.s. ( VMWare draait op een HP NX8220 met als Host OS Windows XP SP2)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vmware tools wel geinstalleerd :?

je kan overigens door de vmx te editten ook een intel pro1000 krijgen ipv de amd nic (intel wordt default door vista supported)
code:
1
ethernet0.virtualDev = "e1000"

* Zwelgje heeft ook rc2 draaien onder vmware zonder problemen eig

overigens moet je wel een trucje doen om de cdrom speler weer goed aan de gang te krijgen in rc2 onder vmware... maar die oplossing vindt je wel in de kb van vmware

[ Voor 37% gewijzigd door Zwelgje op 15-10-2006 20:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zwelgje schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:21:
vmware tools wel geinstalleerd :?

je kan overigens door de vmx te editten ook een intel pro1000 krijgen ipv de amd nic (intel wordt default door vista supported)
code:
1
ethernet0.virtualDev = "e1000"
damn, had je dat niet eerder kunnen posten? :P en ik maar kloten met AIK om de VMware driver erin te vrotten zodat ik een WDS unattended install kon doen in VMware...

Uiteindelijk maar op mijn laptop via WDS geinstalleerd , gaat niks boven een real-hardware test ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device