NVPI: DRM sterft uit op fysieke media

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
In het berichtje op de FP staat het volgende:
Ten slotte gaf de enfant terrible van de Nederlandse jazz, Hans Dulfer, aan dat hij helemaal niets in DRM ziet [...]
Enfant terrible? Ik heb helemaal geen kaas gegeten van jazz ofzo en ik de naam Hans Dulfer is niet echt een onbekende maar toch: is dat nou echt nodig? Wat heeft het voor toegevoegde waarde deze man te beledigen in een nieuwsbericht dat helemaal niet over hem gaat? Nogmaals: ik heb geen idee waarom hij afgeschilderd wordt als "enfant terrible" omdat ik niet thuis ben in de Nederlandse jazz-wereld maar dat zou niet uit moeten maken vind ik. :)
Dus mijn vraag is: waarom staat het er zo?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

het heeft met beledigen niets te maken :)

Hans Dulfer heeft internationaal gewoon de koosnaam 'enfant terrible of jazz'. En volgens mij is dat een bijnaam die juist in een positief licht staat en ziet hij dat zelf ook zo :)
http://www.google.nl/sear...ible%22&btnG=Zoeken&meta=

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zie de term "enfant terrible" als "iemand die opvalt in de grote massa van de industrie". bv een artiest die van kopiëren houdt, een politieker die geen das draagt,... Allemaal dingen dat je normaal niet verwacht en de collega's vinden het "lelijk, vies, onorthodox, afwijkend, schadelijk, ongehoord,...".

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Oh hij staat zo algemeen bekend en hij vindt dat zelf ook? Dat schijnt een ander licht op de zaak, maar het staat zo negatief als je dat niet weet. :)
Uiteraard geloof ik jullie op je woord dus dan vind ik 't best. :P
Ophef over niets. :+

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

'De enfant terrible' veranderd in 'het enfant terrible', zodat dit alles toch nuttig was :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hans Dulfer heeft helemaal niets op met DRM.

Op zijn concerten kan je USB sticks kopen met zijn muziek, in MP3 formaat zonder enige vorm van DRM.
mijn bron

Het zal wel duidelijk zijn dat zijn platenmaatschappij hier niet blij mee is :P

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 16-10-2006 18:33 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Rataplan schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:18:
'De enfant terrible' veranderd in 'het enfant terrible', zodat dit alles toch nuttig was :+
:D
Resistor schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:31:
Hans Dulfer heeft helemaal niets op met DRM.

Op zijn concerten kan je USB sticks kopen met zijn muziek, in MP3 formaat zonder enige vorm van DRM.
mijn bron

Het zal wel duidelijk zijn dat zijn platenmaatschappij hier niet blij mee is :P
Ik mag dat wel, zo'n houding. Tuurlijk moet er brood op de plank maar die domme platenmaatschappijen denken alleen daar nog maar aan en niet aan hun klanten. :)

Pagina: 1