Ik heb een samsung HDD gekocht, 250gb. Eerst geinstalleerd als secondary master, maar de pc liep vast. Daarna nieuwe HDD geinstalleerd als primary master en de oude hdd als secondary master. Toen kreeg ik telkens de melding: primary harddisk failure, hij startte niet meer op, of pas na lang proberen. Ik heb toen de bios geflashed aangezien ik denk dat die de HDD niet aan kon. Na het flashen nog steeds dezelfde melding. Kben nu een beetje uit gedacht qua oplossingen, iemand tips? Bedankt.
heb je de boot volgorde goed staan in de bios?
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
HDD in andere computer geprobeerd?? Andere kabels geprobeerd??? Dan kan je in ieder geval dingen uitsluiten. Misschien in de HDD gewoon kapot. Kan natuurlijk gebeuren.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
heb je wel een OS op die schijf gezet?
Aangezien dat nu je boot schijf zou moeten wezen lijkt het mij handig dat ie ook een boot sector heeft etc.
Aangezien dat nu je boot schijf zou moeten wezen lijkt het mij handig dat ie ook een boot sector heeft etc.
kapot hoop ik niet, hij is helemaal nieuw. Andere kabels wel geprobeerd, geen andere pc.s441558 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:01:
HDD in andere computer geprobeerd?? Andere kabels geprobeerd??? Dan kan je in ieder geval dingen uitsluiten. Misschien in de HDD gewoon kapot. Kan natuurlijk gebeuren.
nee, niet gedaan, aangezien ik hem eigenlijk niet als bootschijf heb, normaal gesproken. Ik heb normaal als 1e bootdevice floppy. Maar dat zal ik dan ook nog proberen.RiCkY82 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:17:
heb je wel een OS op die schijf gezet?
Kijk ook eens in je BIOS of je S.M.A.R.T. kan aanzetten. Die checked of je HDD (mits dat werkt natuurlijk) wel in orde is. De nieuwe HDD genereaties ondersteunen dat nl.
Laatst ook eens gehad met een Western DIgital. Dat ding zat als primary master alleen op zijn IDE-bus. Gejumperd als master, en ook "Primary HDD faillure", zelfde melding als jij. Ook vanalles geprobeerd, uiteindelijk ding op Cable Select gezet, en gaan met dat ding. Mogelijk werkt dat bij jou ook
ZIt je alleen nog met die tweede schijf te kijken, maar daar is ook wel een oplossing voor te vinden gok ik zo 
Check anders even de support site van Samsung, wellicht dat er iets wordt gezegt over extra jumpering icm single master
Check anders even de support site van Samsung, wellicht dat er iets wordt gezegt over extra jumpering icm single master
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1