Toon posts:

HDD problemen, bios geflashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung HDD gekocht, 250gb. Eerst geinstalleerd als secondary master, maar de pc liep vast. Daarna nieuwe HDD geinstalleerd als primary master en de oude hdd als secondary master. Toen kreeg ik telkens de melding: primary harddisk failure, hij startte niet meer op, of pas na lang proberen. Ik heb toen de bios geflashed aangezien ik denk dat die de HDD niet aan kon. Na het flashen nog steeds dezelfde melding. Kben nu een beetje uit gedacht qua oplossingen, iemand tips? Bedankt.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
heb je de boot volgorde goed staan in de bios?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof het wel, zal het straks ook nog even weer nagaan.

Verwijderd

Topicstarter
boot volgorde was: floppy, cdrom, hdd0, gezet naar: hdd0, floppy, cdrom, maar geen verschil.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 21:54
HDD in andere computer geprobeerd?? Andere kabels geprobeerd??? Dan kan je in ieder geval dingen uitsluiten. Misschien in de HDD gewoon kapot. Kan natuurlijk gebeuren.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 12:14
heb je wel een OS op die schijf gezet?
Aangezien dat nu je boot schijf zou moeten wezen lijkt het mij handig dat ie ook een boot sector heeft etc.

Verwijderd

Topicstarter
s441558 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:01:
HDD in andere computer geprobeerd?? Andere kabels geprobeerd??? Dan kan je in ieder geval dingen uitsluiten. Misschien in de HDD gewoon kapot. Kan natuurlijk gebeuren.
kapot hoop ik niet, hij is helemaal nieuw. Andere kabels wel geprobeerd, geen andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
RiCkY82 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:17:
heb je wel een OS op die schijf gezet?
Aangezien dat nu je boot schijf zou moeten wezen lijkt het mij handig dat ie ook een boot sector heeft etc.
nee, niet gedaan, aangezien ik hem eigenlijk niet als bootschijf heb, normaal gesproken. Ik heb normaal als 1e bootdevice floppy. Maar dat zal ik dan ook nog proberen.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Kijk ook eens in je BIOS of je S.M.A.R.T. kan aanzetten. Die checked of je HDD (mits dat werkt natuurlijk) wel in orde is. De nieuwe HDD genereaties ondersteunen dat nl.

specs | 3360wP met SE3000

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laatst ook eens gehad met een Western DIgital. Dat ding zat als primary master alleen op zijn IDE-bus. Gejumperd als master, en ook "Primary HDD faillure", zelfde melding als jij. Ook vanalles geprobeerd, uiteindelijk ding op Cable Select gezet, en gaan met dat ding. Mogelijk werkt dat bij jou ook :) ZIt je alleen nog met die tweede schijf te kijken, maar daar is ook wel een oplossing voor te vinden gok ik zo ;)
Check anders even de support site van Samsung, wellicht dat er iets wordt gezegt over extra jumpering icm single master :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de tips. Ik werd het al goed zat.
Pagina: 1