Toon posts:

eigen webserver wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aleen tijd een eigen webserver draaien, nu is een paar dagen geleden het wireless van mijn router gesneuveld.

Router vervangen, poort 80 en 443 geforwarded naar de ip van de webserver zoals omschreven op

http://www.portforward.co...Sitecom/WL-160/Apache.htm

en toch kan ik hem niet bereiken van buitenaf, wel als ik op een andere machine in mijn netwerk de interne ip invul 192.168.xxx.xxx maar niet via mijn externe ip.

Wat kan er evt nog fout zitten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een router gekocht zonder nat loopback :)

Of een router waarbij nat loopback default uit staat, dan heb je geluk ;) En dat zou je ff op moeten zoeken. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Osiris op 15-10-2006 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan daar in de gebruiksaanwijzing/specificatie niets over terug vinden, maar ook in de instellingen niets wat daar op lijkt

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

SpamLame

niks

Dan kan je je webserver intern, alleen op het interne adres bereiken.
of je moet een proxy gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik kan vinden is een en/disable instelling met onderstaande tekst.
maar verstelling daarvan lost niet op.

802.1d Spanning Tree Disabled If 802.1d Spanning Tree function is enabled, this router will use the spanning tree protocol to prevent from network loop happened in the LAN ports.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:08:
Het enige wat ik kan vinden is een en/disable instelling met onderstaande tekst.
maar verstelling daarvan lost niet op.

802.1d Spanning Tree Disabled If 802.1d Spanning Tree function is enabled, this router will use the spanning tree protocol to prevent from network loop happened in the LAN ports.
Die instelling zorgt er ook alleen maar voor dat er bij een loop (ring netwerk ipv "bus") 1 deel van de ring uitgeschakeld wordt om rondzingen te voorkomen.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Osiris schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:39:
Een router gekocht zonder nat loopback :)

Of een router waarbij nat loopback default uit staat, dan heb je geluk ;) En dat zou je ff op moeten zoeken. :)
Lijkt me sterkt dat die WL-160 geen NAT kan. Wat is anders het nut van interne ip's en portforwarding?

Kijk eens naar advanced settings --> tab: enable --> Enable or disable NAT module function : Enable Disable

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
LB06 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:38:
[...]

Lijkt me sterkt dat die WL-160 geen NAT kan. Wat is anders het nut van interne ip's en portforwarding?

Kijk eens naar advanced settings --> tab: enable --> Enable or disable NAT module function : Enable Disable
Zeg ik NAT? NoooOOOoooOOOooo, ik heb het over NAT loopback, de functie die er voor zorgt dat je vanuit je interne LAN je externe IP kunt aanroepen waarbij je router het als verbinding-van-externe-netwerk laat overkomen. In je (interne) webserver zul je dan weer je externe IP als "remote IP" zien, althans, bij mijn Draytek Vigor wel.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02
Lijkt mij inderdaad ook een NAT loopback probleem. Mijn ervaringen:
  • Linksys WRT54G: NAT loopback staat default aan;
  • SMC 7908VoWBRA: NAT loopback staat default aan;
  • Zyxel Prestige 2602HW-61: NAT loopback staat default uit; aanzetten kan alleen via de telnet interface (command was iets van 'ip nat loopback on')
Je zou dus eens kunnen proberen om met telnet naar het IP-adres van de router te verbinden, kijken of er via telnet uitgebreidere configuratie mogelijk is.
Pagina: 1