sinds kort heb ik een nieuwe computer gekocht en hij deed het prima. totdat ik een kernel stack error kreeg. deze heeft waarschijnlijk mijn drivers gereset zodat mijn videokaart driver en mijn sata driver het niet meer deden. ik zat dus toen zonder primary harde schijf( sata schijf was de primary schijf. om dit probleem opte lossen wou ik alles weer opnieuw installeren. maar heb toen perongeluk windows op mijn 2e HDD gezet. een oude IDE schijf die ik nu als dataschijf gebuik. maar nu als ik beide schijven aangelsoten heb, en mijn computer opstart start die automatisch de windows op die op mijn IDE schijf staat. waarschijnlijk is dit nu dus mijn primary harde schijf.
hoe kan ik dit oplossen? de jumpers op mijn ide schijf staan gewoon op slave. en ik kan nergens iets in mijn bios vinden die dat verandert. zie ik iets over het hoofd?
of hoe kan ik de windows op deze ide schijf wissen zonder al mijn data te verliezen (meer dan 120 GB).
of hoe kan ik kiezen welke windows ik wil opstarten. of kan ik ergens mijn sata schijf de primary schijf maken?
hoe kan ik dit oplossen? de jumpers op mijn ide schijf staan gewoon op slave. en ik kan nergens iets in mijn bios vinden die dat verandert. zie ik iets over het hoofd?
of hoe kan ik de windows op deze ide schijf wissen zonder al mijn data te verliezen (meer dan 120 GB).
of hoe kan ik kiezen welke windows ik wil opstarten. of kan ik ergens mijn sata schijf de primary schijf maken?