Toon posts:

Nieuwe samsung LE 40F71B

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...ik zit met een dilemma...

Ik ben van plan om binnen een paar maanden een lcd scherm te kopen...
Ik had eerst mn zinnen gezet op de philips 37PF9731D10....

Zit nu ongeveer een 3 meter van mn gewone tv....
Maar nu dat de nieuwe samsung LE4071B er is begin ik te twijfelen....
Een 37 inch of een 40 inch maakt dat iets uit op een afstand van ong. 3 meter?

Ik heb namelijk gelezen dat hoe groter je van scherm gaat hoe slechter de beeldkwaliteit....

Wat moet ik doen voor het beste beeld?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Feit is wel dat die samsung 1080P aankan (de philips maar 1080i) en dat hij ruim 1000 euro goedkoper is.... De keuze lijkt mij niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:59:
Feit is wel dat die samsung 1080P aankan (de philips maar 1080i) en dat hij ruim 1000 euro goedkoper is.... De keuze lijkt mij niet moeilijk.
Ik weet het...en de grote van het scherm....?
Maakt dat veel verschil uit kwa beeldkwaliteit?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:03:
[...]

Ik weet het...en de grote van het scherm....?
Maakt dat veel verschil uit kwa beeldkwaliteit?
Je kan het beste denk ik eens naar een winkel gaan en ze daar zelf bekijken. Dan kan je met je eigen ogen zien en oordelen of de maat goed is.

• stylezzz
  • Nu online
Denk dat dat wel meevalt. 37 en 40" zijn beide erg groot, en 3 meter is niet veel afstand..... Wat dat betreft denk ik dat het interessanter is om je kamer flink te verbouwen om wat afstand te creeeren.... :)

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:07:
Denk dat dat wel meevalt. 37 en 40" zijn beide erg groot, en 3 meter is niet veel afstand..... Wat dat betreft denk ik dat het interessanter is om je kamer flink te verbouwen om wat afstand te creeeren.... :)
Als het zo ver is zal ik het scherm tegen de muur hangen....dat zowieso
Heb eens gemeten en afstand van de muur waar nu mijn tv staat is ong. 4.5 meter...
Als ik een scherm tegen de muur hang spaar ik ook een beetje denk ik

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:06:
[...]

Je kan het beste denk ik eens naar een winkel gaan en ze daar zelf bekijken. Dan kan je met je eigen ogen zien en oordelen of de maat goed is.
Ik woon in Belgie...zijn deze schermen al ergens te bezichtigen?

• stylezzz
  • Nu online
De philips is al een paar maanden uit dus die zul je zonder problemen overal moeten kunnen vinden. De samsung is nog erg nieuw, misschien dat je bij een MM geluk hebt?

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:18:
De philips is al een paar maanden uit dus die zul je zonder problemen overal moeten kunnen vinden. De samsung is nog erg nieuw, misschien dat je bij een MM geluk hebt?
de philips heb ik al gezein ja...is mooi maar wel wat duur ja ..
Zal eens moeten in de gaten houden...ben benieuwd naar de samsung

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik raad sowieso iedereen aan om een tv eerst met eigen ogen te bekijken en niet alleen op specs af te gaan. Sommige mensen vinden het ene toch mooier dan de ander ook al verschillen de specs.

Misschien dat je ergens bij je in de buurt een grote zaak hebt waar ze beide hebben staan.

Verwijderd

37 en 40 inch vind ik veel schelen hoor. En het design van de samsung + 3 inch extra + 1080p .... ik zou het wel weten

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:22:
Ik raad sowieso iedereen aan om een tv eerst met eigen ogen te bekijken en niet alleen op specs af te gaan. Sommige mensen vinden het ene toch mooier dan de ander ook al verschillen de specs.

Misschien dat je ergens bij je in de buurt een grote zaak hebt waar ze beide hebben staan.
Ok zal het eens in de gaten houden...maar wat vinden jullie nu het beste scherm?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:22:
37 en 40 inch vind ik veel schelen hoor. En het design van de samsung + 3 inch extra + 1080p .... ik zou het wel weten
Op 4.5 meter afstand ....welk scherm gaat jullie voorkeur? :)

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:58:

Ik heb namelijk gelezen dat hoe groter je van scherm gaat hoe slechter de beeldkwaliteit....
Een HDTV scherm van 1080p geeft ook goed beeld als je er dicht op zit. Maar dit geldt natuurlijk weer niet voor standaard-tv uitzending. Kijk zelf eerst ook in de winkel!

[ Voor 10% gewijzigd door Xenan op 15-10-2006 19:28 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Verwijderd

Topicstarter
nicetas schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Een HDTV scherm van 1080p geeft ook goed beeld als je er dicht op zit. Maar dit geldt natuurlijk weer niet voor standaard-tv uitzending. Kijk zelf eerst ook in de winkel!
Zal ik doen...ik kijk momenteel digitaal tv van Belgacom....

Verwijderd

Topicstarter
nicetas schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Hebben deze schermen een LED verlichting???weet iemand dat?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 10:49
3m is wel heel erg dicht bij voor een 40". SD materiaal zal er waarschijnlijk niet al te best uitzien zeker omdat de F71 een 1080 scherm is dus er extra scaling zal plaatsvinden t.o.v. de huidige schermen met 720/768 lijnen. 37" kan naar mijn mening net op die afstand.

Aan de andere kant is het wel zo dat je bij echt HD materiaal op die afstand vrijwel geen onderscheid kunt maken tussen 720p en 1080i/p.

Je kunt echt het best naar een winkel gaan waar ze zo'n scherm hebben staan en b.v. je harddisk recorder mee nemen en op jou afstand naar wat van je eigen programma's kijken. Die Samsung demo die ze er eventueel op draaien ziet er natuurlijk perfect uit aangezien dan een PC is met speciaal 1080i materiaal terwijl een eventueel antenne signaal in de meeste winkels door het vele splitten er echt niet representatief uitziet.

We hebben overigens een prachtig algemeen Samsung topic met veel info over de F71 ;)

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 07:27

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Voor wie dit scherm wil kopen (zoals ik):

Tot 31 december geeft Samsung 150,- euro terug op de aankoopprijs van verschillende LCD-TV's waaronder deze. (Of een diamanten ketting e.d) :)

http://www.samsung.com/nl/actie/

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Pagina: 1