[XP] Geen nieuwe vensters bij links op website.

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 18:14
Hallo,

Ik heb vandaag Windows XP Professional (incl sp2) geinstalleerd, alleen als ik naar een website ga en er staat een link (zoals tweakers.net waar linksonderop de mainpagina "Got Tech Forums" staat) en ik klik daar op opent er geen nieuwe IE venster. Dit erg vervelend, want er zijn heel veel site's waar vanalles in nieuwe vensters opent bijv. wanneer je een prog wilt downloaden ofzo.
Als iemand hier misschien een oplossing voor weet, alvast bedankt.

Gr. Wouter 8)

Inventaris | WhatPulse

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Aangezien het IE betreft had dit in CSA gemoeten...

En bij Tools --> Options, Advanced --> Reuse windows for launching shortcuts (venster hergebruiken voor koppelingen?), wat doet die optie als die uitgeschakeld is?

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 15-10-2006 18:52 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20
@CodeCaster, volgens mij doet die optie precies wat ie aangeeft. Als je op de desktop ofzo dubbelklikt op een snelkoppeling die naar een internet-adres wijst, dan mag die (bij uitschakeling) geen huidig open IE-venster gebruiken om de content in te tonen.

Kun je een link ook niet in een nieuwe venster forceren, door de shift vast te houden als je op het link klikt?

• appel22
CodeCaster schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:51:
Aangezien het IE betreft had dit in CSA gemoeten...

En bij Tools --> Options, Advanced --> Reuse windows for launching shortcuts (venster hergebruiken voor koppelingen?), wat doet die optie als die uitgeschakeld is?
Ik kan deze optie er zo niet bij vinden. :|
sewer schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:57:
@CodeCaster, volgens mij doet die optie precies wat ie aangeeft. Als je op de desktop ofzo dubbelklikt op een snelkoppeling die naar een internet-adres wijst, dan mag die (bij uitschakeling) geen huidig open IE-venster gebruiken om de content in te tonen.

Kun je een link ook niet in een nieuwe venster forceren, door de shift vast te houden als je op het link klikt?
Wanneer ik de link aanklik met shift ingedrukt opent deze net als zonder niet in een nieuw venster..
Ik zie onderin IE wel de link van de pagina. Het is omslachtig om steeds die link in een nieuw venster te plakken, ipv gewoon op de betreffende link te klikken.

Inventaris | WhatPulse

• sewer
Normaal gesproken los je dit op door in start|uitvoeren het volgende te typen: regsvr32 urlmon.dll

Als dit niet werkt, dan moet je het zelfde proberen voor alle dll's die in de 2 links van FlipFluitketel staan.

• appel22
sewer schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:05:
Normaal gesproken los je dit op door in start|uitvoeren het volgende te typen: regsvr32 urlmon.dll

Als dit niet werkt, dan moet je het zelfde proberen voor alle dll's die in de 2 links van FlipFluitketel staan.
Ik heb "regsvr32 urlmon.dll" gedaan bij uitvoeren, de melding kwam met de mededeling dat het geslaagd was, helaas komen de links nog steeds niet in een nieuw venster. Ook niet wanneer ik rechtermuisknop doe en openen in nieuw venster.

Wat bedoel je precies met alle dll's die in de 2 links van flipfluitketel staan :P ?

Inventaris | WhatPulse

• sewer
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 actxproxy.dll
regsvr32 pdm32.dll

Gewoon 1 voor 1 invoeren bij start|uitvoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 15-10-2006 19:10 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 11:03
Ik heb zo'n vermoeden dat dit door een update van Windows komt, want ikzelf HAD er eerst geen last van op de laptop, en na de updates te installeren opeens wel. Een vriend van me had er sinds vrijdag last van, en m'n gewone pc doet het nog altijd als een zonnetje....

Overigens... actxproxy.dll en pdm32.dll kan hij op de gewone pc niet vinden... ;) Wellicht dat die ook niet nodig zijn voor de juiste werking van de links.

[ Voor 22% gewijzigd door F-Tim op 15-10-2006 20:01 ]

Wanna play?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Move van WC -> CSA

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
tools options privacy popupblocker? Staat die niet gewoon aan?
Heb je het probleem ook met een andere browser (bv Firefox?)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• appel22
sewer schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:09:
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 actxproxy.dll
regsvr32 pdm32.dll

Gewoon 1 voor 1 invoeren bij start|uitvoeren.
Bij de laatste 2 gaf ie de fout "het in het geheugen laden van bibliotheek (...) is mislukt - kan opgegeven module niet vinden.
De rest heb ik allemaal ingevoerd, maar nog steeds openen de links niet in een nieuw venster.

Inventaris | WhatPulse

• F-Tim
En op die support sites van MS staan ook nog verwijzingen naar registerkeys... ik heb deze van een werkende computer afgehaald, geimporteerd op een computer waar het probleem zich ook voordeed, reboot, en je kunt nog altijd geen nieuwe vensters openen ;) Ik blijf erbij dat het probleem zich alleen maar voordoet sinds de windows updates!

En met Firefox werkt het hele handeltje wel gewoon goed ;) (Tip, installeer firefox met IE Tab en zet de IE engine als standaard renderengine aan, dan openen nieuwe vensters zich alleen in tabs, voor de rest werkt alles gewoon, maar als je voor veiligheid gaat, gebruik dan gewoon de Firefox renderengine)

Wanna play?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 18:25

lordsnow

I know nothing

Zie ook hier

• F-Tim
Aangezien ik zelf op de laptop ook last van dit probleem heb heb ik dat ook ff geprobeerd. Hitman Pro kan geen problemen vinden, en het IERegFix bestandje verhelpt het euvel ook niet... :/

Wanna play?

• appel22
Ik ben er ook nog steeds niet uitgekomen...
Iemand die dit probleem had en ook echt een werkende oplossing heeft.?

Inventaris | WhatPulse

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 18:25

lordsnow

I know nothing

F-Tim schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:56:
[...]

Aangezien ik zelf op de laptop ook last van dit probleem heb heb ik dat ook ff geprobeerd. Hitman Pro kan geen problemen vinden, en het IERegFix bestandje verhelpt het euvel ook niet... :/
Het is ook niet de bedoeling om Hitman Pro te draaien, maar IEFIX.EXE van de Hitman Pro website.

IEFIX hersteld de IE instellingen en zet ze naar default. Het tweede gedeelte van IEFIX hersteld de internet verbining - aangezien je daar geen problemen mee hebt kan je dat dus overslaan.

• F-Tim
Net de IEFix gedraait, gereboot maar ook dat verhelpt het niet.
Sorry iig dat ik niet goed gelezen had |:(

Wanna play?

• appel22
Ik heb het ook gedraaid, maar het heeft helaas niet geholpe..
Meer opties. ?

Inventaris | WhatPulse

• F-Tim
Het was dus idd een Windows Update, vandaag nog een update gedraaid, KB918899 binnen moeten halen en het probleem was opgelost.

Degenen die geen windows update kunnen draaien.... hier is hij ook te vinden

Wanna play?

Pagina: 1