Hoi,
Ik sta op het punt een nieuw systeem te kopen, en heb nog wat vraagjes over het een en ander.
Eerst de config, ik vind em zelf vrij aso, maar daardoor wel errug leuk
...
(niet patserig bedoeld dus)
Tbird 1Ghz
Abit KT7A
256 MB a-merk geheugen (in 2x 128 reepjes)
Ati Radeon 64MB Vivo
Creative sounblaster live 5.1
Creative labs DTT-2200 speakerset
IBM DTLA-307045 46.1 GB Udma 100
Pioneer DVD-105S
Philips PCRW804 32x,4x,4x IDE
3Com 3C905C TX
Systeem is vrnl. bedoeld om te gamen en DVD's te kijken, en grazen misschien
Ik zal mijn vragen in chronologische volgorde doorlopen:
- Over de processor; de komende tijd zal de snelheid afdoende zijn, maar ik las ergens dat deze maar tot 1200Mhz te overklokken valt, klopt dit?
- Moederbord, ik zou liever de Asus variant met KT133A chipset nemen, maar deze verkopen ze niet waar ik m'n compu wil gaan bestellen (alles moet bij eenwinkel ivm PC-prive). Is de Asus echt veel beter?
- Geheugen; klopt het dat 2x128 beter is dan 1x256. En maakt Cas2 geheugen nu een echt merkbaar verschil, of is dit marginaal?
- ATi radeon kies ik op beeldkwaliteit (dvd)vs. brute kracht van GF2GTS.
- Soundkaart en speakerset, ook gekozen met oog op DVD (dolbi)...goeie keuze?
- IBM HD, goeie dingen over gehoord; schijnen wel erg warm te worden?
- 3Com, goes without saying.
Ik zit met twee grote twijfels;
A. Koeling; wat is nou de beste koeler om op de Tbird te zetten? En heb ik gelijk extra casefans of Harddisk koelers nodig? Zo ja welke, ik lees overal dat HD koelers vreselijk veel herrie maken.
Verder lees ik verhalen over dat het plaatsen van een koeler op een Tbird nogal tricky schijnt te zijn; breken en contact?
B. Geheugen; ik kan me geen goed beeld vormen hoeveel impact merkloos, a-merk, en cas 2 (welk merk) hebben...
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik sta op het punt een nieuw systeem te kopen, en heb nog wat vraagjes over het een en ander.
Eerst de config, ik vind em zelf vrij aso, maar daardoor wel errug leuk
(niet patserig bedoeld dus)
Tbird 1Ghz
Abit KT7A
256 MB a-merk geheugen (in 2x 128 reepjes)
Ati Radeon 64MB Vivo
Creative sounblaster live 5.1
Creative labs DTT-2200 speakerset
IBM DTLA-307045 46.1 GB Udma 100
Pioneer DVD-105S
Philips PCRW804 32x,4x,4x IDE
3Com 3C905C TX
Systeem is vrnl. bedoeld om te gamen en DVD's te kijken, en grazen misschien
Ik zal mijn vragen in chronologische volgorde doorlopen:
- Over de processor; de komende tijd zal de snelheid afdoende zijn, maar ik las ergens dat deze maar tot 1200Mhz te overklokken valt, klopt dit?
- Moederbord, ik zou liever de Asus variant met KT133A chipset nemen, maar deze verkopen ze niet waar ik m'n compu wil gaan bestellen (alles moet bij eenwinkel ivm PC-prive). Is de Asus echt veel beter?
- Geheugen; klopt het dat 2x128 beter is dan 1x256. En maakt Cas2 geheugen nu een echt merkbaar verschil, of is dit marginaal?
- ATi radeon kies ik op beeldkwaliteit (dvd)vs. brute kracht van GF2GTS.
- Soundkaart en speakerset, ook gekozen met oog op DVD (dolbi)...goeie keuze?
- IBM HD, goeie dingen over gehoord; schijnen wel erg warm te worden?
- 3Com, goes without saying.
Ik zit met twee grote twijfels;
A. Koeling; wat is nou de beste koeler om op de Tbird te zetten? En heb ik gelijk extra casefans of Harddisk koelers nodig? Zo ja welke, ik lees overal dat HD koelers vreselijk veel herrie maken.
Verder lees ik verhalen over dat het plaatsen van een koeler op een Tbird nogal tricky schijnt te zijn; breken en contact?
B. Geheugen; ik kan me geen goed beeld vormen hoeveel impact merkloos, a-merk, en cas 2 (welk merk) hebben...
Alvast bedankt voor de reacties!