Toon posts:

Interrupted Operation tijdens install XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop staan die al altijd goed werktte.

Ik wou dan eens Linux instaleren dus met één of andere partition programma een extra partitie aangemaakt (dus een stuk van de bestaande partitie getrokken) om dan daarop linux te zetten want de laptop heeft geen CD-rom speler en in de manual stond dat dat het beste was.

Allemaal goed en wel, ik reboot, dat partition programma begint, lange tijd, alles OK, terug reboot, en ik krijg één of andere error, weet niet meer welke, ik dacht "Interrupted Operation: Insert the Recovery CD or other Recovery Media and reboot your PC..."

Tot daar mijn goesting voor Linux te instaleren..

Ok niets aan, ik hang er een floppy aan, netwerkbootdiskette, ik boot ermee, ik wis beide partities met fdisk en formateer de C schijf volledig. Ik zet via het netwerk de bestanden van de WINXPCD op de harde schijf en ik run de DOS setup van Windows. Die kopiert alle bestanden nog eens, en als hij klaar is zegt hij dat de DOS setup gedaan is en dat je moet rebooten zonder de diskette. (vorige keer dat ik XP instaleerde ging dat allemaal perfect).

Dus ik reboot en krijg weer die error van Interrupted Operation: ...

Ik dus weer volledig formateren, echt alles, BIOS nagekeken dat harde schijf op eerste boot device staat, files weer via netwerk, install XP, ...

Helpt allemaal niets, telkens als ik de laptop boot, wat ik ook doe:

"Interrupted Operation: Insert the Recovery CD or other Recovery Media and reboot your PC..."

Google search leverde niets op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan toch wat gevonden, het programma was Paragon Partition Magic en ergens op hun site staat:
Activate the option to force the program to work in the fail-safe mode. In this mode, the program keeps a specific journal of the operation's progress.

In case of hardware malfunction, power break or operating system failure, the modified partition may become corrupted and non-operable. However, the program is able to complete the interrupted operation and thus "revive" the partition.

The journaling of the operation progress significantly reduces performance.
Argh brol programma! Er is niets tussen gekomen, programma zei dat alles perfect verlopen was, maar toch die interrupted operation zoals hierboven :( :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Werkt het nou weer wel of nog steeds niet?

Je hebt denk ik last van een fucked up Master Boot Record. Dit kun je oplossen door Fdisk /mbr te doen. Echter, soms is dit niet voldoende, ik heb ook weleens gehad dat het daarmee nog niet opgelost was (was ook door Linux) toen heb ik gdisk gedraaid (gdisk [nummer van schijf] /mbr /wipe) en dat deed de trick. (Gdisk is sowieso erg krachtig en handig)

http://home.quicknet.nl/m...Ad_web/algemeen/gdisk.htm

succes.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 15-10-2006 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
fdisk /mbr did the trick, thanks, en ik overal maar lezen dat de hd klaar was voor vuilbak :)