Toon posts:

compaq ML350 firmware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een compaq proliant ml 350 g2 staan.

Deze wou ik opschonen voor een ander doel. Hiervoor heb ik de erasetool van de smartstart 5.5 cd gebruikt. Hier heb ik iets fout gedaan. Deze erasetool wist blijkbaar ook de firmware.

Bij het opstarten krijg ik alleen dat de server voluit gaat draaien maar hij boot niet, geen firmware denk ik. Na het zoeken op de compaq site heb ik besloten om de bijhorende rompaq te downloaden en hiervan een floppy te maken, om hem te laten opstarten van de floppy moest ik ook de 4 van de 6 dipswitches in een andere positie zetten. De server startte van de floppy na twee lange beeps, en kreeg vervolgens een riedeltje. Dit gaf mij het gevoel van okee, dit klinkt goed, de dipswitches terug gezet.

Verder kom ik niet. De server geeft nog steeds twee lange beeps bij het opstarten en het lampje van de floppydrive brandt kort. Dus hij zoekt nog een floppy.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 07:46

SpamLame

niks

En met die smart start cd dan, heb je daarnog eens getracht te booten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zover ik weet heb ik ook geen mogelijkheid om van de smartstart cd te booten

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Whoa ga je handleiding zoeken! Mijn 1e stage had ik ook zo'n beestje tot mijn beschikking en die dipswitches moet je een paar keer verzetten om het geheel weer goed te krijgen ,maar nogmaals staat allemaal in je handleiding heel gedetailleerd beschreven. Mocht je geen handleinding meer hebben kun je hem nog bestellen bij spare parts en krijg je hem als pdf opgestuurd. (moet je wel de nummers aan de binnenkant van de kap opschrijven)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Deze server stond hier om een oudere scanner (NT4) aan te sturen, een handleiding heb ik niet. Die ga ik eens bestellen. Vanaf de compq website heb ik al een heleboel informatie gehaald. Maar ik kwam niet verder dan hier.