Hulp gezocht met samenstellen van game-pc.

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,
Ik wil eerdaags mijn huidige systeem naar beneden verhuizen en een geheel nieuw systeem aanschaffen voor op zolder.
Nu zit ik revieuws te lezen,prijzen te vergelijken en alles wat erbij komt kijken maar ik moet toegeven dat het mij allemaal weinig meer zegt.
Ik heb geen idee welk produkt nu het beste presteert of matcht met elkaar.
Hopenlijk dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben een gamer dus het moet een echte gamerpc worden.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar Ati en Athlon maar dit is geen must.
Prestatie vind ik belangrijker dan een merk.
Ik denk dat 2 gig geheugen wel raadzaam is en kwa HD denk ik 2 schijven van 200 gig elk.
Als budget heb ik nog geen echte grens getrokken maar ik hoop ergens rond de 1100,-uit te komen.
Mijn idee was om alle componenten los te kopen bij 1 of meerdere winkels en hiermee een systeem in elkaar te flansen.

Zouden jullie wat ideeën kunnen geven wat mogenlijk is?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:14
Ehhhhmmmmm.....:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006

En verder talloze topics in dit forumdeel......

Verwijderd

MOet je een scherm erbij nieuw kopen?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
je topic gaat vast op slot, dus verander het ff. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Maar als ik jou was zou ik een thermaltake soprano met een zalman 460 watt voeding, core 2 duo e6600, asus p5b, 2 gb pc 4200/pc5300 nemen. Met als harde schijf een seagate barracuda 7200.10 320GB. Moet er ook een besturingssysteem bij? Scherm? Toetsenbord en muis?

• melly
Bedankt voor die link...zeer handig voor mij.
Merk wel dat 1100,- als richtlijn nog krap zal worden.
En het gaat mij puur om de pc zelf.....verdere randapparatuur is niet nodig.

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Om eerlijk te zijn vind ik het nu een slechte tijd om een nieuwe PC te kopen, nu er zoveel nieuwe producten op komst zijn, denk bijvoorbeeld aan videokaarten met DX10 support en Windows Vista. Zou je niet nog even kunnen wachten en doorsparen voor een mooie Vista-PC?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
l1m1t schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:30:
Om eerlijk te zijn vind ik het nu een slechte tijd om een nieuwe PC te kopen, nu er zoveel nieuwe producten op komst zijn, denk bijvoorbeeld aan videokaarten met DX10 support en Windows Vista. Zou je niet nog even kunnen wachten en doorsparen voor een mooie Vista-PC?
Zou ik persoonlijk ook doen, als je hier na kijkt:
Athlon 3500+ / 1 Gig MB / X800XT PE / Asus A8V

• melly
Het probleem is dat ik zeer graag een pc beneden wilt zetten om als mediacentrum te draaien op mijn plasma.
En dat wil ik eigenlijk zo snel mogenlijk...dit houdt in dat een kompleet nieuwe pc aangeschaft moet worden.
Anyway...m..b.v. de link die ik kreeg heb ik gekeken wat ik zo ongeveer kwijt zou zijn met diezelfde setup.
Als ik alles bij een bedrijfje hier in Almere bestel kom ik rond de 1700,- uit wat ik toch wel pittig vind.
Als setup ben ik hiervoor gegaan:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 319,-
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X 222.-
Geheugen: 1GB x2 (actuele prijzen staan niet op hun site maar ik houd even 270,- aan)
Videokaart: Club3D Radeon X1950 XTX 512MB 450,-
Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) 119,-
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 300 GB, 7200 Rpm 105,00
Zalman CNPS7700-Cu Koper 39,00
NEC ND-4550A Bulk, Wit 39,00 2x= 78,-

Over de kaart en cpu ben ik al vrij zeker,daar wil ik weinig op inleveren kwa performance.
Maar voor de rest (zoals mobo) heb ik geen idee of er goedkopere alternatieven zijn.
Eventuele sugesties hoor ik graag.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
je zou voor een GeForce 7900GTO kunnen gaan die makkelijk te overclocken is naar een 7900GTX, en dan heb je een hele mooie kaart (die maar ~240 euro kost). Mischien zou je nog iets op je harddisk kunnen besparen door een 250gb 7200.10 schijf te nemen van Seagate Baracuda.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je pakt dan ook wel meteen even een partij zware componenten zeg.
Een moederbord van dik 200 euro, terwijl er ook al bordjes te vinden zijn die prima geschikt zijn voor een C2D, en die ongeveer de helft kosten. MSI P965 Neo2 ofzo, of een Gigabyte DS3 of DS4.
Op je videokaart is, zeker met het oog op DX10 het nodige te besparen.
Neem nu bijv. een 7600GT, of eventueel een 7900GT(O), scheelt weer dik 200 euro. Kun je over een half jaartje ofzo, als Vista stabiel etc. is, en DX10 games uit gaan komen, ook met minder pijn in de portemonnee overstappen naar een nieuwe videokaart.
De harddisk die je hebt gekozen vind ik vrij prijzig. Ze zijn op internet in ieder geval een stuk goedkoper te vinden. Op zich qua merk een prima schijf, alhoewel de eerder genoemde Seagate een stukje stiller, en iets sneller schijnt te zijn.
Verder een nette setup.
Misschien is het trouwens mooier om je hudige systeem over te zetten in een HTPC behuizing, als je hem als MCE wilt gaan gebruiken, en dan je nieuwe PC in je "oude" kast te bouwen?

• melly
Bedankt voor je tip,maar eigenlijk wil ik niet gaan clocken :)
En ik denk dat een GeForce 7900GTO stock toch niet zo snel zal zijn als een X1950 XTX 512MB ?
Mischien dat iemand een linkje heeft met wat testresultaten zodat je kaarten onderling kan vergelijken?

Verwijderd

Nu een nieuwe gamer pc kopen voor 1700 euro vind ik zonde van je geld. Nvidia komt binnenkort met de G80 gpu welke hardwarematig DX10 ondersteunt. Weet niet wat voor games je speelt maar er staan al nieuwe titels met DX10 op het progamma, GRAW heeft het nu al, HL2 heeft het al onboard en Crysis zal de ultieme DX10 ervaring worden. Tevens stan er meer titels op het spel.

Dus het is misschien iets om bij stil te staan. Ik w8 zelf nu ook op de nieuwe Nvidia kaarten en heb dan straks een mooie Vista bak en tevens ready voor DX10.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
melly schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:29:
Bedankt voor je tip,maar eigenlijk wil ik niet gaan clocken :)
En ik denk dat een GeForce 7900GTO stock toch niet zo snel zal zijn als een X1950 XTX 512MB ?
Mischien dat iemand een linkje heeft met wat testresultaten zodat je kaarten onderling kan vergelijken?
Nee, maar het scheelt wel bijna de helft in prijs, dus een 7900GTO lijkt me een betere keus. Zoveel verschil ga je toch niet merken. Bovendien is het overklokken van die kaart zo makkelijk dat het eigenlijk zonde is om te laten liggen. Testresultaten kun je prima met Google vinden.

Wachten op een DX10 kaart zou ik niet doen. Die dingen zullen behoorlijk wat kosten nadat ze uit zijn.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Natuurlijk zal een X1950XTX sneller zijn, maar je praat dan ook over een hoofdprijs.
Met het oog op de komst van DirectX 10 over niet al te lange tijd, is je videokaart over pak 'em beet een half jaar misschien nog de helft waard als je over wilt stappen op een DX10 compliant kaart.
Dus is het misschien verstandiger nu, voor de "overbrugging" een wat goedkopere kaart te nemen, en die later up te graden naar een DX10 highend kaart, als je daar graag het geld aan uit geeft.
Je geeft zelf aan met de huidige 1700 euro het allemaal wel wat veel van het goede vindt worden, waarom dan niet het nu even iets rustiger aanpakken, en als de storm op het gebied van Vista en DX10 etc. allemaal wat is gaan liggen, de top aanschaffen.

Edit:
RoD schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Wachten op een DX10 kaart zou ik niet doen. Die dingen zullen behoorlijk wat kosten nadat ze uit zijn.
En die X1950XTX van € 450 die hij nu op zijn lijstje heeft staan vind je niet prijzig?
Als de TS het geld er voor over heeft, tja, waarom dan niet met de komst van DX10 een topkaart kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Brede P op 15-10-2006 22:35 ]

• melly
Mobo's heb ik echt geen kaas van gegeten.
Als er andere zijn die ook voldoende zijn hoor ik het graag.
Ik ben van deze uitgegaan om dat deze gebruikt werd in de set-up uit die link.
Wat ik wel belangrijk vind van de mobo is dat er een goede geluidskaart op zit en dat hij genoeg USB poorten heeft.
Verder is LAN natuurlijk een must maar dat zit volgens mij op elk bordje zowat.

Eigenlijk om het argument wat nu al gegeven wordt ga ik ervan uit dat ik voorlopig nog wel met deze kaart zal gamen.
De eerste DX10 kaartjes zullen denk ik gewoon te duur zijn..dus voorlopig blijf ik met de aankomende kaart spelen.
Neemt niet weg dat een kaart die kwa peformance dicht bij de x1950xtx komt maar wel beduidend minder kost altijd een optie is.
Ik ga eens kijken of ik een link kan vinden met wat benche's van kaarten.

** is deze kaart de 7900GTO kaart die bedoelt wordt?

-Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB € 279,00

[ Voor 9% gewijzigd door melly op 15-10-2006 22:50 ]

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 17:29
Deze word bedoelt ermee: MSI NX7900GTO-T2D512E

en ja die zou ik ook kopen (wat ik zelf dus ook doe) en dan overclocken naar een 7900GTX (aangezien het een 7900GTX kaart is die underclockt is) ik clock zelf liever ook nooit, maar vind het hier ook zonde om te laten liggen :)

• melly
Ik zit net wat reviews te lezen..scheelt idd. 200,-
Is wel erg veel geld....hmmmm...
Was vrij zeker van de X1950XTX maar gezien de prijs denk ik dat het idd de NX7900GTO wordt.
Pagina: 1